SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Discovery, TVN 24 i Polsat Sport powstrzymują klientów płatnej telewizji od rezygnacji z usługi

Niemal jedna czwarta polskich klientów platform i kablówek myśli o rezygnacji z usług płatnej telewizji. Najczęściej cord-cutting rozważają użytkownicy najdroższych pakietów operatorów. Do płacenia abonamentu skłania ich przede wszystkim dostęp do Discovery, TVN 24 i Polsat Sport.

Article

Jak pokazuje Projekt Cyfrowizja IV, cykliczne badanie agencji Wavemaker, 24 proc. polskich klientów platform i kablówek w październiku 2018 roku była zainteresowana rezygnacją z usług płatnej telewizji, aby samodzielnie wybierać stacje. Tzw. „cord-cutting” rozważało 26 proc. klientów kablówek i 23 proc. klientów platform cyfrowych.

100 zł miesięcznie to za dużo

Z badania wynika, że największą skłonność do rezygnacji z usług płatnej telewizji przejawiają klienci płacący dziś operatorom powyżej 100 zł miesięcznie abonamentu. 30 proc. z nich myśli o „cord-cutting”. Wpływają na to przede wszystkim kwestia ceny abonamentu oraz przekonanie, że telewizja nie oferuje wystarczająco wielu ciekawych programów.

Jak czytamy w badaniu, jest to jednocześnie ta grupa która najaktywniej korzysta z oferty SVOD (subskrypcyjnych serwisów z wideo na życzenie).

- Choć liczby te wyglądają zatrważająco, odsetek potencjalnych „cord-cutterów” nie wzrósł w stosunku do ubiegłych lat mimo rozwoju SVOD i naziemnej telewizji cyfrowej. Bez wątpienia jednak operatorzy płatnej telewizji mają duży segment „newralgicznych” klientów. Ok. 2 mln gospodarstw płacących dziś za dostęp do tradycyjnej telewizji poszukuje alternatyw - komentuje Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker.

Discovery, TVN24 i Polsat Sport przyciągają do płatnej telewizji

Wśród kanałów, jakie skłaniają odbiorców płatnej telewizji do dalszych inwestycji, na pierwszym miejscu plasuje się Discovery Channel, na którego zagłosowało 47 proc. respondentów. Dalej plasują się TVN24 (36 proc.), Polsat Sport (31 proc.), National Geographic (też 31 proc.) i HBO (30 proc.).

- Ranking kanałów, które są dla klientów płatnej telewizji powodem, by dalej płacić abonament, tradycyjnie otwierają stacje dokumentalne, filmowe i sportowe. Mowa więc o segmentach tematycznych niedoreprezentowanych w ofercie naziemnej telewizji. Często wcale nie są to kanały o najwyższej oglądalności (jak Discovery czy National Geographic), ale ich silne marki i wizerunek pracują na przekonanie widzów, że warto mieć je w ofercie. Dla nadawców tych stacji to bez wątpienia poważny atut w negocjacjach z operatorami płatnej telewizji - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska z Wavemaker, współautorka badania.

Zdecydowanie najwięcej, bo 47 proc. respondentów z grona osób którzy już zrezygnowali z płatnej telewizji, zrobiło to z tego powodu, że programy które chcą oglądać, mogą znaleźć w internecie.

Po 36 proc. wskazań przypadło odpowiedziom „nie odpowiada mi jakośc usług operatora” oraz „cena poprzedniej oferty była za wysoka”.

- Efekt SVOD widoczny jest w decyzjach widzów, którzy w ciągu ostatniego roku zrezygnowali z płatnego abonamentu i poprzestają obecnie na bezpłatnej ofercie naziemnej telewizji cyfrowej. Blisko połowa z nich zdecydowała o cord-cuttingu z uwagi na alternatywę programową dostępną w sieci, a niemal co czwarty twierdzi, że substytutem okazał się abonament w serwisie subskrypcyjnym - czytamy w badaniu Wavemaker.

Badanie Projekt Cyfrowizja IV agencja Wavemaker zrealizowała w październiku 2018 roku metodą CAWI na grupie 1500 telewidzów z dostępem do internetu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Discovery, TVN 24 i Polsat Sport powstrzymują klientów płatnej telewizji od rezygnacji z usługi

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
kablowki mają problem, spokojnie jak na razie mogą spać polsat cyfrowy i nc+ których najwiekszymi klientami są roday mieszkający za granicą.
Satelity w rozsyłaniui sygnału przecież nie widzą, co pokazują wyniki finansoweobu platform
21 9
odpowiedź
User
y
Co 10 minut blok reklamowy rezygnuję
39 10
odpowiedź
User
tl
Pytanie w buraczanej Polsce o cenę nie ma sensu. Dla polskiego klienta zawsze jest drogo, za drogo a najlepiej, żeby mieć za darmo.
16 27
odpowiedź
User
jjm
47% Discovery? To chyba sentyment. Tylu ludzi lubi oglądać dziwne reality show? To nie discovery z lat 90.
36% TVN24? TVN gratuluję. Ale naród nasz jakiś taki dziwny.
44 12
odpowiedź
User
Lili
100 zł to dużo za kablowej, ja płacę 40 zł za 125 kanałów.
25 8
odpowiedź