SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF FM i Radio ZET tracą słuchaczy, rekord Radia Maryja

RMF FM pozostaje niezmiennie liderem rynku radiowego - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Badany okres był udany dla Radia Maryja, które zanotowało spory wzrost - na przeciwnym biegunie Radio ZET i Trójka.

<!-- 0.3306s -->

Z najnowszej fali badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company (sierpień - październik 2012) wynika, że RMF FM z wynikiem 25,6 proc. jest liderem słuchalności wśród stacji ogólnopolskich. W porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku stacja straciła 1,6 punktu procentowego.

Na drugim miejscu uplasowało się Radio ZET z 15,2 proc. udziałem w rynku (poprzednio 16,1 proc.). Na podium znalazła się jeszcze "Jedynka" z wynikiem 12,0 proc. (wzrost o 0,9 pkt. proc.) a czwartym miejscu uplasowała się "Trójka" - 7,9 proc. (spadek o 0,3 punktu procentowego).

Swoje wyniki poprawiły w tym okresie Radio Maryja (o 0,6 pkt. proc.), Eska Rock (o 0,3 pkt. proc.) oraz RMF Classic (o 0,2 pkt. proc.) a sporo straciło Dwójka (w dół o 0,20 pkt. proc.).

>>> Magda Jethon: Trójka jest w pełni obiektywna i pluralistyczna

Udział w czasie słuchania% sierpień - październik 2012 sierpień - październik 2011 sierpień - październik 2010 sierpień - październik 2009 sierpień - październik 2008 sierpień - październik 2007
RMF FM 25,60% 27,20% 27,50% 24,90% 22,20% 22,30%
Radio ZET 15,20% 16,10% 15,90% 16,10% 18,60% 18,70%
Jedynka 12,00% 11,10% 12,40% 12,50% 12,70% 13,90%
Trójka 7,90% 8,20% 7,30% 6,80% 6,40% 5,80%
Radio Maryja 2,70% 2,10% 1,70% 1,70% 1,90% 2,00%
ESKA ROCK 1,70% 1,40% 1,40% 1,10% 0,60% 0,20%
Radio TOK FM 1,10% 1,20% 1,40% 1,00% 1,20% 1,00%
RMF Classic 0,80% 0,60% 0,60% 0,50% 0,30% -%
Dwójka  0,50% 0,70% 0,70% 0,70% 0,70% 0,60%
CHILLI ZET 0,50% 0,50% 0,40% 0,40% -% -%
Czwórka 0,50% 0,40% 0,20% 0,20% 0,30% 0,30%
Radio PiN 0,20% 0,10% 0,20% 0,20% -% -%


>>> Aktualizowano badanie Radio Track
  
Dane o rynku radiowym za ostatni rok.

  sierpień 2011 : październik 2011 listopad 2011 : styczeń
2012
luty 2012 : kwiecień
2012
maj 2012 : lipiec
2012
sierpień 2012: październik 2012
RMF FM 27,2% 25,4% 24,0% 24,8% 25,6%
Radio ZET 16,1% 15,3% 15,3% 15,6% 15,2%
Jedynka 11,1% 12,3% 11,8% 11,8% 12,0%
Trójka 8,2% 8,0% 8,6% 8,6% 7,9%
Radio Maryja 2,1% 2,2% 3,0% 2,3% 2,7%
ESKA ROCK 1,4% 1,7% 1,7% 1,8% 1,7%
Radio TOK FM 1,2% 1,5% 1,4% 1,2% 1,1%
RMF Classic 0,6% 0,7% 0,9% 0,9% 0,8%
Dwójka 0,7% 0,7% 0,7% 0,5% 0,5%
Czwórka 0,4% 0,5% 0,4% 0,5% 0,5%
CHILLI ZET 0,5% 0,5% 0,4% 0,6% 0,5%
Radio PiN 0,1% 0,2% 0,1% 0,2% 0,2%
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM i Radio ZET tracą słuchaczy, rekord Radia Maryja

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
ciekawe dane
9 8
odpowiedź
User
immoderate
Wzrost słuchalności RM jest bardzo smutny i przykry. To niestety nienajlepiej świadczy o poziomie tej cześci społeczeństwa. Media Pana Rydzyka już dawno przestały mieć charakter religijny na korzyść charakteru politycznego i to w najgorszym z możliwych wydaniu. Pomijając przekonania polityczne, wyznanie nigdy nie powinno być związane z polityką i kwestią patriotyzmu co w moim przekonaniu jest wystarczającym powodem aby cofnąć koncesję tym mediom.
8 9
odpowiedź
User
sprawiedliwy
@immoderate nie słucham RM, ale idąc Twoim tokiem myślenia, koncesję musiałyby stracić nie tylko media Pana Rydzyka, bo włączając np. media należące do ITI wcale nie trzeba znać się na polityce aby zauważyć którą frakcję polityczną te stacje faworyzują... I to także jest smutne i przykre, gdyż jak dla mnie wszystkie media powinny w sposób obiektywny przekazywać informację, a wszelkie przejawy mydlenia oczu, i faworyzowania jednej partii politycznej, bądź drugiej, karane poprzez nakładanie odpowiednich kar finansowych.
9 8
odpowiedź
User
Donald amber Bąk
Nie ma co się dziwić, jeśli w RMF i Zet uprawiają tą samą propagandę co z TVN, tą samą co Urban i Geobels.
9 8
odpowiedź
User
@immoderate
Rozumiem, że słuchasz RM codziennie i jesteś w tej sprawie ekspertem. Jest dokładnie odwrotnie. Nie słuchasz, tylko powielasz obiegowej opinie Z mainstreamowych mediów jak każdy leming. Ciekaw jestem, jak reagowałeś, gdy komercyjne radio obrażało Ukrainki...
9 8
odpowiedź