SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET - mniej

W marcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły na reklamach jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Wpływy RMF FM zwiększyły się prawie dwukrotnie, natomiast spadek tych przychodów zanotowało Radio ZET.

RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET - mniej

Z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam – bez uwzględnienia autopromocji – 33,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a 32,4 proc. więcej – licząc z autopromocją. Natomiast same wydatki na autopromocję cennikowo zmniejszyły się w skali roku o 8,1 proc.

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW” – mniej

Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

Wśród głównych rozgłośni swoje cennikowe przychody reklamowe najbardziej zwiększyły Program III Polskiego Radia i RMF FM (Grupa RMF) – odpowiednio o 87,5 i 80,3 proc. Spory wzrost tych wpływów zanotował też Program I Polskiego Radia, który w marcu ub.r. nie znalazł się w ogóle w czołowej piątce zestawienia.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe Eski Wrocław (Grupa Radiowa Time) były w marcu br. o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej. Natomiast Radio ZET (Eurozet) zarobiło z reklam 7,1 proc. mniej niż w marcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 III.2011III.2010
RMF FM99 735 770 zł55 317 665 zł
Radio ZET46 367 850 zł49 885 685 zł
Program 3 Polskiego Radia13 565 540 zł7 235 575 zł
Program 1 Polskiego Radia6 607 930 zł1 959 985 zł
Eska Wrocław5 077 942 zł5 156 942 zł
monitorowane stacje razem277 723 823 zł207 919 263 zł
   
monitorowane stacje razem - z autopromocją283 426 606 zł214 127 521 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja5 702 783 zł6 208 258 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET - mniej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mysia
dlatego od pewnego czasu słucham radia zet bo tam jest wyraźnie mniej reklam niż w rfm fm
odpowiedź
User
korbik
zgadzam się z 'mysią'. swoją drogą czy to dobrze, że Polskie Radio tak bardzo idzie w reklamy? Wszak z abonamentu jednak kasę mają.
odpowiedź
User
Blondie
nie dziwi, biorąc pod uwagę że rmf to już praktycznie tylko reklamy i wielka kumulacja. Szkoda że kasa przyćmiła wszystko.
odpowiedź
User
af
-60/80% rabatu dla agencji.
odpowiedź
User
radioskala
Z żalem serca, ale trzeba to powiedzieć, że w Trójce reklam jest zdecydowanie za dużo. Zatem mówienie, że mamy rozgłośnie komercyjne i publiczne nie jest do końca prawdą.
odpowiedź