SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM najlepiej postrzeganym radiem w Polsce. Najbardziej zróżnicowany odbiór Radia Maryja

Radio RMF FM jest najlepiej postrzeganym spośród objętych przez CBOS badaniem stacji radiowych w Polsce. Pozytywnie wypowiada się o RMF FM 58 proc. ankietowanych. Działalność Radia ZET przychylnie odbiera 51 proc., a Polskiego Radia - 46 proc.

Pozytywnie o pracy Polskiego Radia (publicznego) wypowiada się 46 proc. badanych, o działalności RMF FM – 58 proc., a Radia Zet – 51 proc. Negatywnie oceniający te rozgłośnie nadal pozostają w mniejszości (odpowiednio: PR – 14 proc., a Radio Zet i RMF FM – po 6 proc.).

Według CBOS o ile w przypadku stacji komercyjnych poziom krytyki jest w dłuższym okresie stabilny, o tyle w przypadku Polskiego Radia począwszy od marca ubiegłego roku obserwujemy jego dwukrotny lub nawet trzykrotny wzrost w stosunku do wcześniejszych wyników.

Najbardziej zróżnicowany pozostaje odbiór Radia Maryja. Obecnie działalność tej rozgłośni dobrze ocenia 22 proc., a źle – 20 proc.; 58 proc. respondentów nie ma zdania o tej stacji.

Na postrzeganie działalności Polskiego Radia i Radia Maryja zauważalnie wpływają poglądy i preferencje polityczne oraz, zwłaszcza w przypadku tego drugiego nadawcy, religijność badanych.

Pozytywnie częściej niż inni działalność tych stacji oceniają respondenci identyfikujący się z prawicą i popierający PiS, zaangażowani w praktyki religijne. Natomiast negatywnie wypowiadają się badani o poglądach lewicowych i centrowych, zwolennicy Nowoczesnej, a w przypadku Radia Maryja również ci, którzy w ewentualnych wyborach zamierzają głosować na PO.

Aprobata działalności rozgłośni toruńskiej współwystępuje ze starszym wiekiem (65+), niskim poziomem wykształcenia i niskimi dochodami per capita. Pozytywnymi ocenami radia publicznego wyróżniają się najmłodsi (18–24 lata), mieszkańcy wsi, respondenci mający wykształcenie podstawowe, gimnazjalne lub zasadnicze zawodowe, deklarujący niskie dochody, natomiast negatywnymi – mieszkańcy największych miast, badani najlepiej wykształceni, z gospodarstw domowych o najwyższych dochodach per capita oraz, tak jak w przypadku Radia Maryja, nieuczestniczący w praktykach religijnych.

Badanie „Aktualne problemy i wydarzenia” przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich (face-to-face) wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 5–12 października 2017 roku na liczącej 948 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

Dołącz do dyskusji: RMF FM najlepiej postrzeganym radiem w Polsce. Najbardziej zróżnicowany odbiór Radia Maryja

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej konserwatywny
Pozytywna ocena RMF FM świadczy o tym, co wielokrotnie próbowałem tutaj nagłaśniać: większość nie zawsze ma rację i nie zawsze ma wysublimowany gust... Przykro mi, ale taka jest prawda, na którą nie mogę zamykać oczu!

RMF FM to jest radio tak denne i tak puste w środku, że chyba gorzej się nie da. Radio z zapętloną w kółko muzyką wałkowaną do obrzydzenia, jakieś idiotyczne konkursy SMS. Do tego pseudoserwisy informacyjne czytane w pośpiechu, na jednym wydechu i zagłuszane plumkaniem (standard w radiach komercyjnych), bo przecież "słowo mówione to zło", więc trzeba jak najszybciej odbębnić ten serwis informacyjny i wrócić do grania "najlepszych hiciorów". Dno, tandeta, prymitywizm.

Polskie Radio to jest prawdziwe radio! Nie tylko dlatego, że ma dość zróżnicowaną ofertę programową i nie ogranicza się tylko do puszczania "najlepszych hiciorów". Przede wszystkim ma poważny szacunek do informacji, serwisy informacyjne w rozgłośniach Polskiego Radia (może z wyjątkiem dziwacznej Czwórki, której na szczęście już dawno nie ma na falach UKF) są prowadzone normalnie, tradycyjnie, bez tego znanego z rozgłośni komercyjnych sztucznego, wymuszonego pośpiechu i sztucznego, wymuszonego podekscytowania u prowadzących. Nie są też zagłuszane żadnym plumkaniem, bo są czytane w ciszy, więc słucha się przyjemniej. I na szczęście podaje prawdziwe informacje, nie kłamiąć, że PiS jest be, a PO jest cacy.
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
No to klęska dobrej zmiany :( Tyle kasy, tyle starań, taki czystki, a ciemny lud nie chce kupić postprawdy :( Dwa lata "wietrzzenia" w pocie czołapartyjnego aktywu, a gorszy sort niełyka bajki :(
Trzeba zatem po bolszewicku postraszyć i znacjonali...tfu...zdekoncentrować w nowomowie narodowosocjalistycznej.
Badanie potwierdza jedynie, że wykształcony słuchacz ucieka od PR. Bogatszy - słucha rozgłośni komercyjnych, gdzie można ominąć prymitywną propagandę i natrętną manipulację. Ponieważ pomiary są paralelne do elektoratu, można wyciągnąć wnioski o preferencjach wyborczych. Dla partyjnych działaczy powinna się zapalić lampka na wiadomość o wzrości krytyki partyjnego nadawcy. Tylko czy w tamtym świecie prócz bomb termobarycznych, spisków, niepokorności i samolotów są jakiekolwiek lampki?
odpowiedź
User
Gryz
No, to ja mam problem.

Polskiego Radia prawie nie słucham od dwóch lat, bo mierzi mnie ta nachalna PiSowska propaganda. Czasami włączam z ciekawości Jedynkę lub Trójkę i szybko wyłączam, bo długo nie idzie tego słuchać. Dopóki Polskim Radiem kierowali profesjonaliści (np. Magda Jethon czy Kamil Dąbrowa), jeszcze można było czegoś posłuchać.

A problem jest w tym, że w rozgłośniach komercyjnych też nie potrafię się odnaleźć. Muzyczne rozgłośnie komercyjne kojarzą mi się z ubogą playlistą i często powtarzającymi się piosenkami. Mają też dużo więcej reklam i dużo częściej emitowanych niż w rozgłośniach Polskiego Radia. Na dłuższą metę nie nadaje się to do słuchania, bo można zwymiotować. Dlatego w samochodzie przerzuciłem się na własny odtwarzacz mp3 i słucham muzyki jaką lubię, nieprzerywanej reklamami.

Z rozgłośni komercyjnych czasami słucham tylko TOK Fm, jeśli chcę posłuchać informacji, ale tam też jest tyle reklam, że nie da się słuchać tego radia przez długi czas.
odpowiedź