SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM ucieka Radiu ZET. Jedynka z rekordowo słabym wynikiem

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od grudnia ub.r. do lutego br. należała do RMF FM, notującego największy wzrost. Najwięcej straciło Radio ZET, a Jedynka zanotowała rekordowo słaby wynik - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od grudnia 2014 roku do lutego 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,8 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,7 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Tak duży wzrost słuchalności RMF FM, to przede wszystkim efekt kampanii promocyjnej tej rozgłośni w związku z 25-leciem nadawania. W grudniu i styczniu w telewizji, internecie i prasie trwała duża kampania reklamowa, w której radio RMF FM zapowiadało, że ufunduje wyprawki wszystkim dzieciom, które urodzą się w Polsce 15 stycznia 2015 roku (dowiedz się więcej).

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc., po spadku o 2,3 pkt. proc. Jednocześnie był to najsłabszy wynik tej stacji w historii prowadzenia pomiarów słuchalności (taki sam jak w fali listopad 2014 - styczeń 2015). Ponadto przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym okresie zwiększyła się o 6 pkt. proc. do 12 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,9 proc., po spadku o 1,3 pkt. proc. To również najniższy wynik stacji w historii pomiaru.

- Radiowa Jedynka jest anteną publiczną. Z mocy ustawy nadajemy program misyjny, czyli uniwersalny i programowany blokowo, dbając o wysoką jakość i wszechstronną tematykę w przekazie. Badania słuchalności pełnią tylko pomocniczą rolę programowaniu tym bardziej, że metodologia dostosowana jest do komercyjnej części rynku radiowego i przez komercyjną cześć tegoż rynku zarządzana - tak wynik stacji w rozmowie z Wirtualnemedia.pl komentuje Kamil Dąbrowa, szef radiowej Jedynki.

Od stycznia br. zmienił się sposób pomiaru słuchalności radia - z 50 proc. do 70 proc. zwiększył się odsetek wywiadów z respondentami przeprowadzanych przez telefony komórkowe (więcej na ten temat). Czy on mógł wpłynąć na zmniejszenie udziału w rynku PR1?

- Z naszego punktu widzenia metodologia pozostawia wiele do życzenia, a zmiany w metodologii nie służą porównywaniu wyników. Mamy podstawy sądzić, że w kolejnych miesiącach zasięg, czyli liczba osób słuchających radiowej Jedynki będzie wzrastała. Informacji zwrotnych o jakości programu dostarcza nam intensywny, codzienny kontakt ze słuchaczami, realizowane ad hoc przez Polskie Radio badania marketingowe oraz powołane do tego jednostki organizacyjne Polskiego Radia - dodaje Dąbrowa.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,4 pkt. proc.

Z szóstego na piąte miejsce awansowała stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 3,7 proc., czyli o 2,1 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej, gdy stacja zaczynała emisję (ruszyła w grudniu 2013 roku zastępując Eskę Rock).

Zaś na szóstą lokatę spadło Radio Maryja, które odnotowało spadek udziału, wynoszący 0,4 pkt. proc. do 2,1 proc.

O połowę - z 0,4 pkt. proc. do 0,2 pkt. proc. - zmniejszył się wynik ZET Chilli - stacji, która w zestawieniu była 11., czyli przedostatnia. Z kolei ostatnią pozycję zajęło Muzo FM, które do września ub.r. nadawało jako Radio PiN. Jego udział w rynku radiowym, wynoszący również 0,2 pkt. proc., się nie zmienił.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

grudzień 2009 : luty 2010

grudzień 2010 : luty 2011

grudzień 2011 : luty 2012

grudzień 2012 : luty 2013

grudzień 2013 : luty 2014

grudzień 2014 : luty 2015

Radio RMF FM

26,9%

25,5%

25,4%

24,2%

22,1%

25,8%

Radio ZET

16,0%

15,9%

15,3%

15,2%

16,1%

13,8%

Jedynka

13,0%

12,4%

11,6%

10,2%

10,2%

8,9%

Trójka

7,3%

8,8%

7,7%

7,5%

7,4%

7,0%

VOX FM (do 12.2013 r. Radio Eska Rock)

1,5%

1,3%

1,7%

1,8%

1,6%

3,7%

Radio Maryja

1,9%

2,7%

3,0%

2,7%

2,5%

2,1%

Radio TOK FM

1,0%

1,6%

1,5%

1,1%

1,2%

1,3%

RMF CLASSIC

-

0,8%

0,7%

0,9%

1,1%

1,2%

Czwórka

0,2%

0,4%

0,5%

0,5%

0,6%

0,5%

Dwójka

0,7%

0,7%

0,6%

0,5%

0,5%

0,5%

ZET CHILLI

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

0,2%

Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN

0,2%

0,2%

0,2%

0,1%

0,2%

0,2%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM ucieka Radiu ZET. Jedynka z rekordowo słabym wynikiem

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kozyra
Panie Dąbrowa proszę sobie te korpo gadki darować,a zacząć odmładzać Jedynkę bo wkrótce wam słuchacze umrą lub wyemigrują do Radia Maryja.Brand Jedynki to jakaś katastrofa! A Zetka jest jak Adaś Miauczyński zawsze druga :-)
38 12
odpowiedź
User
Adaś
Adaś Mialczunski charyzmatyczny szef ! Zmienia zetke każdego dnia.
29 9
odpowiedź
User
roler
Gratuluje panu Rafałowi ,,Rafalali" Olejniczakowi znakomity wynik zetki adekwatny do jej poziomu... Jak to jest jeszcze pare lat temu zetka przeprowadzała spektakularne kampanie reklamowe była numerem jeden jesli chodzi o wiadomości najlepsze jingle radiowe najlepsze głosy radiowe... A teraz?
Z rana trójka śmieszków sypie sucharami i sami wskazuja swoim wymuszonym śmiechem w którym momencie słuchacz ma się smiać...
57 12
odpowiedź
User
yogi
Gratulacje dla zwycięzców wyścigu australijskiego panów Grzywaczewskiego, Sobesto i Bisiorka i ich wyczucia marketingowego - autorów aroganckiego tworu o nazwie muzo.fm, ktory miał podbić eter okupując częstotliwości radia PiN. Miało być 1% a tu wyszła wielka psia kupa :-)
28 13
odpowiedź
User
Tom
Wszystko ładnie i pięknie, ale czy RMF musi przerabiać po swojemu piosenki skracając je?
19 10
odpowiedź