SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM utrzymuje pozycję lidera

Większy dystans między liderem RMF FM a Radiem Zet

Najnowsza fala badań SMG/KRC  (sierpień - październik 2005) potwierdza niezmienną pozycję RMF FM jako lidera na polskim rynku radiowym. W przypadku wszystkich najważniejszych wskaźników słuchalności stacja dystansuje pozostałe rozgłośnie radiowe.

Udziały radia RMF FM w rynku słuchalności wyniosły w ostatniej fali badania 22,4% (w tym samym okresie ub.r. - 22,8 proc.).

Zasięg dzienny RMF FM wynosi 27%, co oznacza, że każdego dnia słucha tej stacji ponad 8 milionów słuchaczy w całej Polsce, o ponad 1,5 miliona więcej niż kolejnej stacji.

Na drugim miejscu plasuje się Radio Zet 17,5 proc. udziałem w rynku (20,7 proc. rok wcześniej), na trzecim Program I Polskiego Radia z wynikiem 14,5 proc. (15,6 proc.), a na czwartym "Trójka" - 5,9 proc. (5,5 proc.).

Słuchalność stacji radiowych

 

Zasięg dzienny

Udział w rynku

Stacje ogólnopolskie

Radio RMF FM

26,9%

22,4%

Radio Zet

21,9%

17,5%

Jedynka - Program 1 Polskiego Radia

15,5%

14,5%

Trójka - Program 3 Polskiego Radia

6,8%

5,9%

Radio Maryja

3,5%

2,1%

Dwójka - Program 2 Polskiego Radia

1,2%

0,7%

Bis Polskie Radio

0,9%

0,6%

Stacje ponadregionalne

Radio Wawa

1,3%

1,0%

Radiostacja

1,4%

0,8%

Radio TOK FM

0,8%

0,6%

Grupy radiowe

Grupa TIME [34]

10,3%

8,5%

Audytorium 17 [17]

7,8%

5,4%

Grupa AGORA [27]

5,5%

4,4%

Grupa AD.POINT [11]

2,3%

1,5%

Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, sierpień 2005 – październik 2005

Tymczasem rośnie słuchalność radia RMF FM wśród mężczyzn w wieku od 25 do 44 lat, a więc w jednej z najbardziej atrakcyjnych pod względem komercyjnym grup docelowych.  Ponad 38% mężczyzn w tym wieku każdego dnia włącza radio RMF FM i pozostaje z tą stacją średnio ponad trzy godziny. Jest to wzrost zasięgu dziennego o blisko 2% w stosunku do poprzedniej fali.

- Wynika z tego, że Panowie jeszcze chętniej wybierają najlepszą muzykę i najistotniejsze fakty, pozostając nieczułymi na nowe propozycje konkurencji - czytamy w komunikacie RMF FM.

ZASIĘG DZIENNY

Mężczyźni, 25-44 lata

 

czerwiec 2005 : sierpień 2005

lipiec 2005 : wrzesień 2005

sierpień 2005 : październik 2005

Radio RMF FM

36,3%

36,3%

38,2%

Radio Zet

32,7%

31,1%

31,7%

Polskie Radio Program 3

10,8%

10,1%

10,0%

Polskie Radio Program 1

8,8%

9,7%

9,6%

Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM utrzymuje pozycję lidera

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl