SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku wyniósł 22,1 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,1 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 16,1 proc., po wzroście o 0,9 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym kwartale wyniosła 6 pkt. proc. i była najniższa od sześciu lat.

- Konsekwentnie realizujemy nasz plan. Uporządkowaliśmy nasze portfolio pod marką parasolową. Trzymamy się strategii programowej podporządkowanej rozrywce i nie boimy się nowych pomysłów. Każdego dnia pracujemy nad tym, żeby Zetka była lepsza w muzyce, informacji i zabawie - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl wyniki Rafał Olejniczak, szef stacji radiowych Grupy Eurozet.

Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,5 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,2 pkt. proc. (do 2,5 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowało się Radio VOX FM, którego udział w okresie od grudnia 2013 do lutego 2014 roku wyniósł 1,6 proc. To o 0,2 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej, gdy na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało wówczas Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

- Pierwsze trzymiesięczne wyniki słuchalności są o tyle niemiarodajne, że startująca w grudniu nowa stacja budowała zupełnie nowe audytorium, zaczynając niejako od zera. Jesteśmy przekonani, że słuchalność stacji z każdym miesiącem systematycznie i stopniowo będzie wzrastać, co z pewnością potwierdzą kolejne fale badania Radio Track. Jesteśmy też zadowoleni, że nowa stacja pozyskuje starszych słuchaczy niż Eska Rock, co było zasadniczym celem zmiany - mówi nam Róża Adamcio, specjalista ds. PR w Grupie Radiowej Time. Pomóc w zwiększeniu udziału ma pierwsza kampania reklamowa VOX FM, która ruszyła w poniedziałek (więcej na ten temat).

 

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

grudzień 2008 : luty 2009

grudzień 2009 : luty 2010

grudzień 2010 : luty 2011

grudzień 2011 : luty 2012

grudzień 2012 : luty 2013

grudzień 2013 : luty 2014

Radio RMF FM

24,4%

26,9%

25,5%

25,4%

24,2%

22,1%

Radio ZET

16,9%

16,0%

15,9%

15,3%

15,2%

16,1%

Jedynka

12,7%

13,0%

12,4%

11,6%

10,2%

10,2%

Trójka

6,6%

7,3%

8,8%

7,7%

7,5%

7,4%

Radio Maryja

2,0%

1,9%

2,7%

3,0%

2,7%

2,5%

VOX FM (do 12.2013 r. Radio Eska Rock)

0,9%

1,5%

1,3%

1,7%

1,8%

1,6%

Radio TOK FM

1,2%

1,0%

1,6%

1,5%

1,1%

1,2%

RMF Classic

-

-

0,8%

0,7%

0,9%

1,1%

Czwórka

0,1%

0,2%

0,4%

0,5%

0,5%

0,6%

Dwójka

0,6%

0,7%

0,7%

0,6%

0,5%

0,5%

ZET CHILLI

0,2%

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

Radio PiN

-

0,2%

0,2%

0,2%

0,1%

0,2%

N=

23 289

21 056

21 033

21 044

21 058

21 045

 

 

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
brawo RMF - co za piękny wynik ;)
odpowiedź
User
Kamil
Zetke w górę ciągnie poranek i ostatnio mocne popołudnie dwóch wariatów. Dobrze się tego słucha.
odpowiedź
User
eee
tak to jets jak gra sie te same piosenki i co chwila jest reklama
odpowiedź