RMF mocno w górę, Eurozet i Agora w dół

Polskie stacje radiowe w kwietniu zarobiły cennikowo z reklam mniej więcej tyle samo co rok wcześniej. Jednocześnie mocno wzrosły w skali rok do roku wpływy reklamowe Grupy RMF, a spadły – Eurozetu i Agory.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W kwietniu cennikowe wpływy reklamowe polskich rozgłośni radiowych (bez autopromocji) wyniosły niecałe 159 mln zł, czyli o 0,3 proc. mniej niż w kwietniu ubiegłego roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Warto przy tym zaznaczyć, że w związku z żałobą narodową po katastrofie samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem większość stacji przez kilka dni w ogóle nie emitowała spotów (więcej). Jednocześnie w ten sposób została wyhamowana tendencja wzrostowa polskiej reklamy radiowej, która w skali rok do roku w marcu bieżącego roku urosła o 26 proc. (więcej), w lutym – o 18 proc. (więcej), a w całym pierwszym kwartale o 15 proc. (więcej).

Wśród czołowych nadawców radiowych najwięcej cennikowo z reklam zarobiła w kwietniu Grupa RMF, której wpływy były aż o 42,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Z kolei najbardziej spadły w skali rok do roku cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych Agory (o 24,7 proc.) i Eurozetu (o 16,1 proc.). Grupa Radiowa TIME zanotowała pod tym względem niewielki regres (o 9,8 proc.), a Polskie Radio – wzrost (o 6,5 proc.).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?