Robert Biedroń na Facebooku czterokrotnie popularniejszy niż Andrzej Duda

Robertem Biedroniem w okresie ostatniego miesiąca interesowało się aż 1,8 mln użytkowników Facebooka, a prezydentem Andrzejem Dudą 430 tys. - wynika z raportu firmy analitycznej Sotrender. Zainteresowanie polskim europosłem jest w social mediach większe niż prezydentem jest większe w każdej grupie demograficznej i w każdym regionie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Sotrender zbadał za pomocą swojego autorskiego narzędzia Audience Scan popularność dwóch polityków - urzędującego prezydenta Andrzeja Dudy oraz europosła i lidera partii Wiosna, Roberta Biedronia. Przeanalizowano profile demograficzne osób zainteresowanych na Facebooku oboma politykami oraz profile osób, których inna aktywność w serwisie wskazywała na zainteresowanie Dudą lub Biedroniem.

Biedroń góruje nad Dudą na Facebooku

Z analizy wynika, że oficjalny profil Andrzeja Dudy ma więcej fanów niż oficjalny profil Biedronia (653 tys. vs. 558 tys. fanów), a mimo to zainteresowanie prezydentem jest mniejsze. Duda ma więcej fanów niż obserwujących profil, z kolei Biedroń ma więcej obserwujących niż fanów.

Zainteresowanie Andrzejem Dudą jest największe wśród mężczyzn w wieku 18 - 24 lata, a Robertem Biedroniem wśród mężczyzn w wieku 25 - 34 lata.

Wśród kobiet najwięcej zainteresowanych oboma politykami jest w wieku 25 - 34 lata, jednak w tej grupie zainteresowanie Biedroniem jest czterokrotnie większe.

grafika

Najwięcej osób zainteresowanych politykami mieszka w woj. mazowieckim, a najmniej w woj. opolskim. Przy czym zainteresowanie Robertem Biedroniem jest większe w każdej grupie demograficznej i w każdym regionie.

grafika

- Sama popularność na Facebooku nie wystarczy, żeby wygrać wybory prezydenckie i nie może być traktowana jak prognoza wyników wyborów. Szczególnie, że Andrzej Duda nie będzie jedynym przeciwnikiem, z którym przyjdzie się zmierzyć potencjalnemu kandydatowi Lewicy. Z naszego badania wynika jednak, że zainteresowanie Robertem Biedroniem na Facebooku jest duże, co jest dowodem na to, że polityk skutecznie wykorzystuje social media do kształtowania swojego wizerunku, co może być atutem w zbliżającej się kampanii - komentują twórcy badania.

Audience Scan prezentuje rzeczywiste dane o zachowaniu użytkowników (a nie deklaracje), przedstawione bez udostępniania danych osobowych poszczególnych osób. Analiza obejmuje okres 15.12.2019r-15.01.2020r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski