SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Robert Kubica zostaje w Formule 1 jako kierowca rezerwowy, Orlen sponsorem tytularnym Alfa Romeo Racing

W przyszłym Robert Kubica będzie kierowcą rezerwowym zespołu Formuły 1 Alfa Romeo Racing, którego sponsorem tytularnym będzie PKN Orlen. W zeszłym sezonie Kubica jeździł w teamie Williams Racing.

Nieoficjalną informację o tym, że Robert Kubica pozostanie w Formule 1 jako kierowca testowy i rozwojowy zespołu Alfa Romeo Racing, podało w środę rano RMF FM. PKN Orlen będzie sponsorem tytularnym tego teamu.

We wtorek Orlen, jego prezes Daniel Obajtek i jego rzeczniczka prasowa Joanna Zakrzewska zamieścili na Twitterze wpisy sugerujące, że niebawem zostanie opublikowana informacja co do dalszej obecności firmy w Formule 1.

W środę w południe Orlen oficjalnie potwierdził umowę z Alfa Romeo Racing. - W sporcie podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki Orlen. Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej - podkreślił Daniel Obajtek.

- Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata - dodał prezes Orlenu.

W przyszłorocznym sezonie Alfa Romeo Racing będzie funkcjonował pod nazwą Alfa Romeo Racing Orlen. Logo polskiej firmy będzie eksponowane na bolidach zespołu (m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych), strojach kierowców (na  klatce piersiowej i plecach kombinezonów i w trzech miejscach na kaskach), ubraniach mechaników i innych osób z zespołu oraz na wybranych elementach aranżacji garażu.

Kontrakt zapewnia też znacznie większe niż do tej pory zaangażowanie kierowców i członków zespołu - na czele z Robertem Kubicą - w działania eventowe Orlenu, w tym w szczególności wsparcie organizowanej Verva Street Racing.

Ponadto w ramach współpracy do Orlen Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport, firmę zarządzającą Alfa Romeo Racing w Formule 1, dołączy trzech młodych kierowców z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez Orlen w 2018 roku, mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy.

Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych, w których w nadchodzącym sezonie wystartuje ok. 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii Orlen Team.

Orlen sponsorował Williams Racing

W zeszłorocznym sezonie Formuły 1 Robert Kubica startował w zespole Williams Racing. Zdobył jeden punkt, zajmując dziesiąte miejsce w Grand Prix Niemiec.

Orlen był partnerem sponsorskim Williams Racing. Logo firmy był widoczne na bolidach zespołu (m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych), stronach kierowców (na części podbródkowej kasku i kombinezonie) oraz mechaników i innych osób z teamu.

We wrześniu poinformowano, że Robert Kubica po bieżącym sezonie Formuły 1 pożegna się z zespołem Williams. Równocześnie partnerem sponsorskim tego teamu przestanie być PKN Orlen, który w br. wydał na to ok. 40 mln zł. Dodano, że firma i kierowca zaczęli rozmowy z innymi zespołami. „Przegląd Sportowy” podał, że kierowca rozmawiał już z przedstawicielami Racing Point, natomiast menedżerowie Orlenu spotkali się z przedstawicielami McLarena.

- Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki Orlen - zapewnił prezes Orlenu Daniel Obajtek.

Rozmowy były na tyle trudne, że na początku grudnia Robert Kubica w wywiadzie stwierdził, że w przyszłym sezonie prawdopodobnie nie będzie startował w Formule 1.

W Polsce wyścigi Formuły 1 od kilku lat transmituje Eleven Sports. Na początku minionego sezonu sublicencję kupiła Telewizja Polska, w TVP Sport pokazuje każdy wyścig od 45. minuty. Według danych Nielsen Audience Measurement w zeszłym sezonie transmisje w Eleven Sports miały średnio 243 tys. widzów, a w TVP Sport - 296 tys.

Kubica w reklamach Orlenu

W ramach umowy sponsorskiej Orlen zyskał prawa do wykorzystywania wizerunku Roberta Kubicy w swoich działaniach marketingowych (wcześniej przez kilka lat kierowca był związany reklamowo z Lotosem). W kwietniu zrealizowano kampanię wizerunkową na temat powrotu Kubicy do Formuły 1, zaraz potem ruszyła loteria promocyjna, której ambasadorem marketingowym był Kubica. Jej kolejna odsłona ruszyła w lipcu, w reklamach razem z Kubicą występuje dziennikarz TVP Maciej Kurzajewski.

Ponadto Robert Kubica promował organizowany przez Orlen pokaz Verva Street Racing, a od początku września reklamuje oferowane przez firmę oleje silnikowe Platinum.

- Mamy podpisane dobre umowy z Robertem i zespołem Williamsa. Są w nich zapisy przewidujące każde okoliczności, dlatego jesteśmy spokojni - mówił Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej, w maju br. w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl. - Od samego początku powtarzamy, że współpraca z Robertem Kubicą, to przede wszystkim inwestycja biznesowa, a nie tylko korzyści wizerunkowe. Jeszcze przed startem naszej kampanii, 20% naszych klientów zadeklarowała, że w związku z zaangażowaniem w sponsoring Roberta Kubicy, będą częściej korzystać z naszych stacji. Taką samą deklarację złożyło również 15% ogółu kierowców. To świetny i perspektywiczny wynik, tym bardziej, że kampania potrwa nieprzerwanie do końca roku - podkreślił.

Orlen chce kupić Energę i Ruch, wprowadza markę Orlen za granicę

Na początku grudnia PKN Orlen ogłosił wezwanie do sprzedaży akcji kontrolowanej przez Skarb Państwa firmy energetycznej Energa. Za walor oferuje 7 zł. Zapisy do sprzedaży będą przyjmowane od 31 stycznia do 9 kwietnia.

- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami konsekwentnie realizujemy priorytetowy cel, jakim jest budowa silnego koncernu zdolnego do konkurowania na międzynarodowym rynku i odpornego na zmienne czynniki makroekonomiczne. Dywersyfikacja źródeł przychodów, wpisuje się zarówno w naszą strategię, jak i światowe trendy. Umożliwia uniezależnianie się od silnego wpływu czynników makroekonomicznych, zwiększając tym samym stabilność i bezpieczeństwo funkcjonowania całej Grupy - uzasadnił Daniel Obajtek.

Na początku 2018 roku Orlen podpisał list intencyjny dotyczący rozmów w sprawie kupna minimum 53 proc. akcji Grupy Lotos. W lipcu ub.r. złożył w Komisji Europejskiej formalny wniosek o zgodę na przejęcie Lotosu. W pierwszym etapie chce nabyć 32,99 proc. akcji od Skarbu Państwa. W kolejnym konieczne będzie ogłoszenie wezwania na zakup akcji reprezentujących do 66 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu Grupy Lotos

Komisja Europejska zdecyduje też, czy Orlen będzie mógł przejąć od Alior Banku przeżywający ogromne problemy finansowe Ruch. We wrześniu sąd zatwierdził dwa porozumienia układowe Ruchu z wierzycielami, głównie kredytującym firmę Alior Bankiem i wydawcami prasowymi. W ramach porozumień zdecydowana większość zobowiazań ma zostać umorzona.

Do sądu skierowano trzy wnioski o uchylenie porozumień. Ruch od stycznia do listopada ub.r. zanotował ok. 50 mln zł straty netto i ujemne przepływy finansowe, przez Orlen może zostać przejęty najwcześniej wiosną br.

W październiku Orlen zapowiedział, że w ciągu trzech lat wprowadzi markę Orlen na swoje stacje w Niemczech, Czechach i Słowacji, obecnie działające pod nazwami Star i Benzina. Rebranding ma kosztować kilkadziesiąt mln zł.

Dołącz do dyskusji: Robert Kubica zostaje w Formule 1 jako kierowca rezerwowy, Orlen sponsorem tytularnym Alfa Romeo Racing

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bez sensu
szkoda pieniędzy. Kubica już niewiele zwojuje.
odpowiedź
User
Miłek
Alfa Romeo? Oni nie umieją nawet ze rdzą wygrać!
odpowiedź
User
Rozbawiony
A nie lepiej wysłać go w kosmos? To by dopiero wzmocniło rozpoznawalność marki. I można by więcej kasy wypompować a nie jakieś marne 100 mln.
odpowiedź