SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Robert Kubica będzie ścigał się w mistrzostwach Niemiec, Orlen sponsorem tytularnym jego teamu

Robert Kubica wystartuje w tegorocznym sezonie DTM - mistrzostw Niemiec samochodów wyścigowych. Będzie jeździł w barwach nowego zespołu, którego sponsorem tytularnym został Orlen Deutschland, spółka zależna PKN Orlen.

Od lewej: prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. twitter.com/DanielObajtek Article

W wyścigach DTM Robert Kubica będzie jeździł w nowo utworzonym zespole Orlen Team ART. Kierowca będzie startował w samochodzie MBW M4 DTM. Tegoroczny sezon DTM zacznie się 25 kwietnia.

DTM, Deutsche Tourenwagen Masters, to najważniejsza seria wyścigowa samochodów w Niemczech. Odbywa się od 1984, z przerwą w latach 1996-1999. Jest uważana, razem z brytyjską BTCC, za najważniejszą serię wyścigową w Europie.

W DTM jeździło już wielu kierowców znanych też z Formuły 1, m.in. Ralf Schumacher, David Coulthard, Mika Häkkinen i Paul di Resta. W ub.r. w DTM wystartował pierwszy zespół produkcyjny spoza Niemiec - brytyjski Aston Martin

- Debiutujemy z Orlen Team ART z własnym zespołem w niezwykle popularnej serii DTM. Tak wzmacniamy rozpoznawalność i pozycję biznesową Grupy Orlen w Niemczech - stwierdził prezes firmy Daniel Obajtek na Twitterze.

Na samochodzie wyścigowym Roberta Kubicy dominować będą logotypy Grupy Orlen. W kolorystyce auta przeważać będą barwy biała i czerwona, wspólne dla marek Star (pod tym szyldem na razie działają stacje PKN Orlen w Niemczech) i Orlen. Logotypy znajdą się także na kombinezonie i kasku zawodnika, odzieży mechaników, w garażu i motorhome.

Nie podano, na jak długo została zawarta umowa ani jaka jest jej wartość.

 

- Nikomu nie trzeba przedstawiać tego zawodnika, ma wspaniałą historię i karierę. Ten projekt jest dla nas niezwykle ważny i wkładaliśmy w niego dużo energii. Z wielką dumą podchodzimy do współpracy z takim producentem jak BMW, który zdobył już kilka tytułów - stwierdził Sebastien Philippe, szef ART GP.

Robert Kubica w czwartek na konferencji prasowej stwierdził, że na start w serii DTM zdecydował się po testach przeprowadzonych w grudniu ub.r. w Jerez. - ART GP to uznana marka w świecie motorsportu, funkcjonują od lat. Wierzę, że wspólnie możemy osiągnąć wielkie rzeczy w DTM. Nadal czeka nas zbieranie wiedzy i doświadczenia, aby osiągnąć poziom topowych ekip - dodał.

Kubica ma wspierać rebranding w Niemczech na Orlen

W październiku Orlen zapowiedział, że w ciągu trzech lat wprowadzi markę Orlen na swoje stacje w Niemczech, Czechach i Słowacji, obecnie działające pod nazwami Star i Benzina. Rebranding ma kosztować kilkadziesiąt mln zł.

Daniel Obajtek podkreślił na konferencji, że sponsorowanie zespołu z Robertem Kubicą w serii DTM ma zwiększyć popularność marki Orlen w Niemczech i być wsparciem w renrandingu.

- Angażując się w DTM myślimy przede wszystkim o rynku niemieckim, gdzie seria ta jest wyjątkowo popularna, ale wyścigi śledzą też kibice sportów motorowych na całym świecie, również w Polsce. Na żywo z trybun zmagania obserwuje co roku 600 tysięcy kibiców w siedmiu krajach. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu w DTM, rajd Dakar, a także obecność w Orlen Team niemieckich zawodników wzmacniamy rozpoznawalność marki w Niemczech – dodał w komunikacie prasowym Waldemar Bogusch, prezes Orlen Deutschland.

W ub.r. grupa kapitałowa PKN Orlen zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych ze 109,71 do 111,2 mld zł oraz spadek zysku netto z 5,6 do 4,49 mld zł. Na koniec roku miała 2 836 stacji paliwowych i 2 145 punktów Stop Cafe i Star Connect.

Niemcy są zdecydowanie największym rynkiem zagranicznym Orlenu, działa tam 585 stacji firmy, stanowiąc 6,6 proc. tamtejszego rynku paliwowego.

Robert Kubica rezerwowym kierowcą w Formule 1

Na początku stycznia podano, że w tegorocznym sezonie Formuły 1 Robert Kubica będzie kierowcą rezerwowym zespołu Alfa Romeo Racing, którego sponsorem tytularnym będzie PKN Orlen.

W zeszłorocznym sezonie Formuły 1 Robert Kubica startował w zespole Williams Racing. Zdobył jeden punkt, zajmując dziesiąte miejsce w Grand Prix Niemiec.

Orlen był partnerem sponsorskim Williams Racing. Logo firmy był widoczne na bolidach zespołu (m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych), stronach kierowców (na części podbródkowej kasku i kombinezonie) oraz mechaników i innych osób z teamu.

We wrześniu poinformowano, że Robert Kubica po bieżącym sezonie Formuły 1 pożegna się z zespołem Williams. Równocześnie partnerem sponsorskim tego teamu przestanie być PKN Orlen, który w br. wydał na to ok. 40 mln zł. Dodano, że firma i kierowca zaczęli rozmowy z innymi zespołami. „Przegląd Sportowy” podał, że kierowca rozmawiał już z przedstawicielami Racing Point, natomiast menedżerowie Orlenu spotkali się z przedstawicielami McLarena.

- Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki Orlen - zapewnił prezes Orlenu Daniel Obajtek.

Rozmowy były na tyle trudne, że na początku grudnia Robert Kubica w wywiadzie stwierdził, że w przyszłym sezonie prawdopodobnie nie będzie startował w Formule 1.

W Polsce wyścigi Formuły 1 od kilku lat transmituje Eleven Sports. Na początku minionego sezonu sublicencję kupiła Telewizja Polska, w TVP Sport pokazuje każdy wyścig od 45. minuty. Według danych Nielsen Audience Measurement w zeszłym sezonie transmisje w Eleven Sports miały średnio 243 tys. widzów, a w TVP Sport - 296 tys.

Kubica w reklamach Orlenu

W ramach umowy sponsorskiej Orlen zyskał prawa do wykorzystywania wizerunku Roberta Kubicy w swoich działaniach marketingowych (wcześniej przez kilka lat kierowca był związany reklamowo z Lotosem). W kwietniu zrealizowano kampanię wizerunkową na temat powrotu Kubicy do Formuły 1, zaraz potem ruszyła loteria promocyjna, której ambasadorem marketingowym był Kubica. Jej kolejna odsłona ruszyła w lipcu, w reklamach razem z Kubicą występuje dziennikarz TVP Maciej Kurzajewski.

Ponadto Robert Kubica promował organizowany przez Orlen pokaz Verva Street Racing, a od początku września reklamuje oferowane przez firmę oleje silnikowe Platinum. Właśnie ruszyła akcja edukacyjna „#DobryKierowca” z udziałem Kubicy.

- Mamy podpisane dobre umowy z Robertem i zespołem Williamsa. Są w nich zapisy przewidujące każde okoliczności, dlatego jesteśmy spokojni - mówił Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej, w maju br. w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl. - Od samego początku powtarzamy, że współpraca z Robertem Kubicą, to przede wszystkim inwestycja biznesowa, a nie tylko korzyści wizerunkowe. Jeszcze przed startem naszej kampanii, 20% naszych klientów zadeklarowała, że w związku z zaangażowaniem w sponsoring Roberta Kubicy, będą częściej korzystać z naszych stacji. Taką samą deklarację złożyło również 15% ogółu kierowców. To świetny i perspektywiczny wynik, tym bardziej, że kampania potrwa nieprzerwanie do końca roku - podkreślił.

Orlen chce kupić Energę i Ruch

Na początku grudnia PKN Orlen ogłosił wezwanie do sprzedaży akcji kontrolowanej przez Skarb Państwa firmy energetycznej Energa. Za walor oferuje 7 zł. Zapisy do sprzedaży będą przyjmowane od 31 stycznia do 9 kwietnia.

- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami konsekwentnie realizujemy priorytetowy cel, jakim jest budowa silnego koncernu zdolnego do konkurowania na międzynarodowym rynku i odpornego na zmienne czynniki makroekonomiczne. Dywersyfikacja źródeł przychodów, wpisuje się zarówno w naszą strategię, jak i światowe trendy. Umożliwia uniezależnianie się od silnego wpływu czynników makroekonomicznych, zwiększając tym samym stabilność i bezpieczeństwo funkcjonowania całej Grupy - uzasadnił Daniel Obajtek.

Na początku 2018 roku Orlen podpisał list intencyjny dotyczący rozmów w sprawie kupna minimum 53 proc. akcji Grupy Lotos. W lipcu ub.r. złożył w Komisji Europejskiej formalny wniosek o zgodę na przejęcie Lotosu. W pierwszym etapie chce nabyć 32,99 proc. akcji od Skarbu Państwa. W kolejnym konieczne będzie ogłoszenie wezwania na zakup akcji reprezentujących do 66 proc. ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu Grupy Lotos

Komisja Europejska zdecyduje też, czy Orlen będzie mógł przejąć od Alior Banku przeżywający ogromne problemy finansowe Ruch. We wrześniu sąd zatwierdził dwa porozumienia układowe Ruchu z wierzycielami, głównie kredytującym firmę Alior Bankiem i wydawcami prasowymi. W ramach porozumień zdecydowana większość zobowiazań ma zostać umorzona.

Do sądu skierowano trzy wnioski o uchylenie porozumień. Ruch od stycznia do listopada ub.r. zanotował ok. 50 mln zł straty netto i ujemne przepływy finansowe, przez Orlen może zostać przejęty najwcześniej wiosną br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Robert Kubica będzie ścigał się w mistrzostwach Niemiec, Orlen sponsorem tytularnym jego teamu

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kik
Na F1 Robercik się nie nadawał, więc Orlen wybulił miliony na inny sport o zerowym zainteresowaniu, a TVP kupi do niego prawa. Za wszystko zapłacisz kartą... A nie przecież to z podatków Polaków. "Chleba i igrzysk"
19 6
odpowiedź
User
O! Bajtek
Tankuj na Orlenie to do celu dojedziesz ostatni, jak Kubica.
12 3
odpowiedź
User
YKK
Fajnie się bawicie za nasze pieniądze?
14 2
odpowiedź
User
m.
Przed wypadkiem jak sportowo mogł być jednym z najlepszych na swiecie, to w pewnych kregach jak słyszelismy szkoda było pieniedzy. Teraz kiedy z uwagi na ograniczenia sportowo szans nie ma - pompują i pompują juz kolejny sezon. Ot polityka wizerunek i publiczna kasa jak to perspektywe zmieniaja.. Jeszcze te transmisje ociekające lukrem i propaganda sukcesu w TVP Spor. Za to w Niemczech ogladalnosc DTM spadła od 2005r z prawie 2mln do 600tys, w 2019, juz nie pokazuje publiczna ARD, ale prywatna Sat 1.
11 2
odpowiedź
User
Rozbawiony
Budżet Kubicy przekroczy budżet Polskiego Związku Lekkiej Atletyki. Tak się bawi wójt Pcimia
11 2
odpowiedź