SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rosną dochody wydawcy „Guardiana”, skok liczby płatnych subskrybentów aż o 360 proc.

Dochody Guardian Media Group w ubiegłym roku wzrosły o 2 proc. do poziomu 214,5 mln funtów. Aż o 360 proc. zwiększyła się liczba wykupionych subskrypcji treści wydawcy - w 2016 roku do 230 tys. użytkowników.

Article

Guardian Media Group zamknął rok 2016 ze startą operacyjną na poziomie 44,7 mln funtów. Łączne dochody wydawcy wzrosły o 2 proc. w porównaniu z rokiem 2015 i wyniosły 214,5 mln funtów. Poziom zatrudnienia spadł o 300 osób, co poskutkowało zmniejszeniem kosztów o 19 mln funtów. Łącznie koszty wyniosły w zeszłym roku 259,2 mln funtów.

Wydawca tytułów „The Guardian” i „The Observer” poinformował, że o 15 proc. wzrosły dochody koncernu z obszaru digitalu i w 2016 roku wyniosły 94,1 mln funtów. Sama liczba subskrybentów cyfrowych treści wzrosła do 230 tys. - Za dziennikarstwo „Guardiana” płaci więcej ludzi niż kiedykolwiek - stwierdził David Magliano, dyrektor zarządzający Guardian Media Group.

Grupa Guardian Media zakończyła także proces sprzedaży pakietu 22,4 proc. akcji spółki Ascential (patrona festiwalu Cannes Lions), który przyniósł 239 mln funtów. Wartość inwestycji i akcji grupy wynosi  obecnie 1,03 bln funtów.

Strategicznym celem Guardian Media Group na najbliższe trzy lata będzie wzrost liczby płatnych subskrypcji do miliona użytkowników. - Jesteśmy na dobrej drodze ku osiągnięciu naszych celów finansowych i zapewnieniu stabilnej przyszłości „Guardianowi” - powiedział David Pemsel, dyrektor generalny Guardian Media Group.

Od początku roku wydawca tytułów „The Guardian” i „The Observer” planuje podjęcie kilku strategicznych decyzji, mających na celu redukcję kosztów. W ramach cięć wydatków planowano m.in. zmniejszenie formatu na mniejszy, tabloidowy oraz polecenie druku firmie zewnętrznej.  W obszarze digitalu, wydawca zdecydował się opuścić platformę Facebooka Instant Articles z powodu niezadowalających wyników finansowych.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rosną dochody wydawcy „Guardiana”, skok liczby płatnych subskrybentów aż o 360 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl