SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rozstrzygnięcie konkursu na badanie polskiego internetu dopiero w marcu

Organizowany przez PBI konkurs na realizację stałego badania polskiego internetu (obecnie prowadzonego przez Gemiusa pod nazwą Megapanel) potrwa do marca br., a nie jak planowano wcześniej do końca ub.r. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Wynika to z bardzo dobrej jakości otrzymanych ofert - tłumaczy nam PBI.

Article

Konkurs na opracowanie metodologii i realizację stałego badania polskiego internetu został ogłoszony przez spółkę PBI (zrzeszającą największych polskich wydawców internetowych) w połowie ub.r. We wrześniu ogłoszono, że po pierwszym etapie rywalizacji odpada z niej Nielsen, natomiast pozostają ComScore, GfK Polonia, MillwardBrown i Gemius (ta ostatnia firma od ponad 10 lat realizuje takie badanie, funkcjonujące pod nazwą Megapanel PBI/Gemius). Zapowiadano wtedy, że konkurs zostanie rozstrzygnięty do końca ub.r.

Okazuje się jednak, że procedura potrwa znacznie dłużej - obecnie jej zakończenie jest planowane na drugą połowę marca. - Przedłużenie konkursu wynika z bardzo dobrej jakości otrzymanych ofert. Ich analiza zajmuje więcej czasu niż zakładaliśmy - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Miotk, rzeczniczka prasowa PBI.

Organizator nie podaje żadnych informacji o dalszym przebiegu konkursu, także tego czy nadal brane są pod uwagę oferty czterech firm oraz jakie są kryteria ich oceny. - Ze względu na dobro trwającego właśnie postępowania konkursowego nie możemy wypowiadać się obecnie o jego uczestnikach. W tej chwili możemy powiedzieć tylko tyle, że postępowanie jeszcze trwa. Gdy zostanie zakończone, oczywiście poinformujemy o wynikach wraz z uzasadnieniem - mówi Anna Miotk.

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że wszystkie cztery firmy zakwalifikowane do drugiego etapu nadal starają się o to zlecenie.

Obecne badanie Megapanel jest oparte z jednej strony na skrypcie zliczającym odwiedzalność stron i aplikacji (korzysta z niego zdecydowana większość czołowych polskich wydawców internetowych), a z drugiej na grupie ponad 10 tys. użytkowników, którzy zainstalowali program monitorujący ich aktywność w internecie (na podstawie tego szacowane są liczba użytkowników i zasięg serwisów zagranicznych i tych polskich, które nie wpięły do swoich kodów skryptu zliczającego ruch). W połowie 2013 roku w badaniu wprowadzono pomiar korzystania z treści audio i wideo (zobacz jego najnowsze wyniki), a w połowie ub.r. - nową definicję odsłony (więcej o tym). Wynik są podawane co miesiąc, z półtoramiesięcznym poślizgiem.

Nowe badanie ma obejmować odwiedzalność serwisów oraz korzystanie z aplikacji i treści audio / wideo zarówno na komputerach, smartfonach i tabletach, jak też na podłączonych do internetu telewizorach i konsolach do gier.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rozstrzygnięcie konkursu na badanie polskiego internetu dopiero w marcu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl