SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rozwiązania telefonii IP Avaya dla średnich przedsiębiorstw

Avaya Poland ogłosiła nową strategię dla polskiego sektora średnich przedsiębiorstw.

Jej elementami są: wprowadzenie na polski rynek pakietu Avaya MultiVantage Express – zintegrowanego rozwiązania zapewniającego średnim przedsiębiorstwom większą mobilność – oraz dalszy rozwój rodziny produktów IP Office, również dostosowanych pod potrzeby średnich i małych przedsiębiorstw. Pakiet Avaya Multivantage Express będzie dostępny za pośrednictwem polskiego oddziału firmy oraz sieci dystrubutorów od początku lipca b.r.

Segment średnich i małych przedsiębiorstw charakteryzuje się jednym z najwyższych wskaźników wzrostu, jeśli chodzi o telefonię IP oraz aplikacje telekomunikacyjne
dla przedsiębiorstw. Badania wykazały, że do 2008 r. 50% przedsiębiorstw z sektora MSP będzie korzystać z technologii VoIP1. „Dlatego też Avaya szczególnie intensywnie rozwija swoje portfolio produktów dla tego sektora, również w Polsce. Polskie przedsiębiorstwa potrzebują rozwiązań telekomunikacyjnych zwiększających ich elastyczność i produktywność oraz pomagających im osiągnąć wzrost przewagi konkurencyjnej” – mówi Wojciech Głownia, Dyrektor Zarządzający Avaya Poland.

„To wszystko oferuje telefonia IP, która do tej pory była kojarzona z dużymi, kosztownymi wdrożeniami dla dużych firm. Średnie firmy wcześniej nie były tak szeroko uwzględniane przez producentów”, dodaje Wojciech Głownia. „Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić do naszej polskiej oferty rozwiązania telefonii IP odpowiadających potrzebom i wymaganiom tych firm: wdrożenie i utrzymanie nie wiążące się z wysokimi kosztami, mniejsza liczba użytkowników – a w związku z tym uproszczony sposób licencjonowania i łatwość integracji z systemami informatycznymi już funkcjonującymi w przedsiębiorstwie. Średnie firmy często nie mają środków na przeprowadzenie jednorazowej inwestycji i wymianę wszystkich urządzeń.”

Jak twierdzi Wojciech Głownia, również w Polsce daje się zaobserwować rosnące zainteresowanie ofertą telefonii IP wśród średnich firm, zwłaszcza tych, które do tej pory korzystały z telefonii internetowej. Pomimo tego, że oferuje ona niskie koszty połączeń, nie jest ona wyposażona w mechanizmy gwarantujące bezpieczeństwo i jakość połączeń (Quality of Service, QoS). Komunikacja pomiędzy użytkownikami odbywa się poprzez Internet, co przyczynia się do problemów związanych z bezpieczeństwem (brak możliwości szyfrowania połączeń i w związku z tym większe narażenie na ataki z Internetu). Oprogramowanie służące do obsługi telefonii IP jest wyposażone jedynie w podstawowe funkcjonalności.

W porównaniu z telefonią internetową, rozwiązania telefonii IP oferują znacznie więcej. Wdrożenie pojedynczej sieci konwergentnej do przesyłu danych i głosu zapewnia redukcję kosztów nie tylko samych połączeń, ale również czasu zarządzania, utrzymania, zmian czy rozbudowy łączy oraz połączeń długodystansowych. Ich uruchomienie jest korzystne zwłaszcza dla firm o rozproszonej strukturze, posiadających wiele oddziałów w różnych lokalizacjach czy też firm, które często modyfikują swoją strukturę, przenosząc już istniejące placówki w inne miejsca.

Dzięki rozwiązaniom telefonii IP możliwe jest również korzystanie z tych samych funkcji łączności, narzędzi i informacji, które są potrzebne do wykonywania pracy zarówno w biurze, jak i poza nim – dlatego też telefonia IP wspiera pracę mobilnych pracowników, którzy mają dostęp do pełnej funkcjonalności systemu telekomunikacyjnego w biurze, w siedzibie klienta, w hotelu i w domu. Klienci i współpracownicy mogą kontaktować się z pracownikami firmy pod jednym numerem — niezależnie od tego, czy wybrana osoba korzysta w danej chwili z telefonu w biurze, telefonu komórkowego czy aplikacji softphone. Pozwala to na szybszą reakcję i decyzji, daje pełną dostępności pracownika. Telefonia IP umożliwia również tworzenie wirtualnych i rozproszonych contact center czy też pracę agentów z domu.

Jak podkreśla Wojciech Głownia, rozwiązania telefonii IP Avaya adresowane do średnich przedsiębiorstw charakteryzują się tymi samymi funkcjonalnościami i jakością, co rozwiązania wdrożone przez firmę w największych przedsiębiorstwach czy też duże wdrożenia – takie jak na przykład rozwiązanie przygotowane wspólnie z firmą Extreme Networks na potrzeby Piłkarskich Mistrzostw Świata 2006 trwających w Niemczech. Są one jednak dostosowane do możliwości finansowych średnich przedsiębiorstw.

Dołącz do dyskusji: Rozwiązania telefonii IP Avaya dla średnich przedsiębiorstw

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl