Ruszyła kampania na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną
Stowarzyszenie „Tęcza” we współpracy z agencją Ancymony wystartowało z kampanią edukacyjną “Mamy głos. Usłysz go”, mającą na celu zmianę w podejściu polskiego społeczeństwa do osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ma ona polegać nie tylko na traktowaniu ich jako jego integralnej części, ale także zwiększać udział osób z NI w życiu społeczno-kulturalnym.

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną często nie są traktowane jako pełnoprawni członkowie społeczeństwa, którzy mają prawa, jak każda inna osoba: do swoich poglądów, wypowiadania się, decydowania o swoim otoczeniu czy też głosowania w wyborach. Dlatego celem kampanii jest włączyć je w debatę społeczną - usłyszeć ich głos, dowiedzieć się, co myślą i co mają do powiedzenia, ale także zwracać się do nich prostym, zrozumiałym, inkluzywnym językiem.
Linię kreatywną oparto o motyw plakatów wyborczych, na których znajdują się twarze nie kandydatów na prezydenta Polski, ale właśnie osób z niepełnosprawnością intelektualną, na przykład z zespołem Downa. Cały przekaz wzmacnia hasło „Mamy głos. Usłysz go”, które osadza narrację kampanii w jakże aktualnym obecnie, wyborczym klimacie, a jednocześnie stanowi apel o uwagę, szacunek i uwzględnienie tej grupy w dialogu i życiu społecznym.
Istotnym elementem projektu było włączenie osób z zespołem Downa w cały proces tworzenia kampanii. Osoby te uczestniczyły w wymyślaniu scenariusza spotu, formułowaniu postulatów, a także wspierały autorów w tworzeniu materiału zrozumiałego dla każdego. W tej kampanii oddaliśmy głos naszym beneficjentom nie tylko symbolicznie, ale również praktycznie.
Na potrzeby kampanii zrealizowany został spot oraz sesja zdjęciowa. Materiały te stanowią podstawę do komunikacji zaplanowanej w digitalu.
Za koncept i realizację w całości odpowiada agencja Ancymony, która od lat wspiera wartościowe kampanie społeczne.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną