SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek mobilnych płatności - jak się rozwinie?

Firmy badawcze różnią się co do aktualnej wielkości rodzącego się rynku mobilnych płatności, ale są zgodne co do jego szybkiego rozwoju w najbliższych latach.

Rynek mobilnych płatności - jak się rozwinie?

W lipcu tego roku firma badawcza Juniper Research przedstawiła prognozę, według której w bieżącym roku wartość globalnego rynku mobilnych płatności wyniesie 240 miliardów dolarów, a do roku 2015 wzrośnie prawie trzykrotnie, do 670 miliardów dolarów.

Szacunki te uwzględniają zarówno mobilne płatności na odległość (czyli płatności za cyfrowe i fizyczne dobra poprzez system e-commerce), jak i mobilne płatności bezpośrednio w punkcie sprzedaży, np. przy użyciu urządzenia obsługującego standard NFC.



 

Bardziej konserwatywna w swoich przewidywaniach jest firma badawcza Gartner, według której globalne wydatki na omawianym rynku sięgną w tym roku 86,1 miliarda dolarów i będą o 76 proc. większe niż w roku ubiegłym (48,9 mld USD). Ta prognoza uwzględnia transakcje w punktach sprzedaży z użyciem różnego rodzaju technologiii oraz zakupy dokonywane w mobilnym internecie.

Jednocześnie analitycy Gartnera szacują, że w zeszłym roku na świecie było 102,1 miliona użytkowników mobilnych płatności, a w tym roku ich liczba wzrośnie do 141,1 miliona.


Z kolei firma analityczna Yankee Group prognozuje (podobnie jak Juniper Research), że w skali globalnej tegoroczna wartość transakcji mobilnych płatności sięgnie 246 miliardów dolarów. Największym rynkiem ma być region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), z którego ma pochodzić 2/5 całkowitej wartości.


Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek mobilnych płatności - jak się rozwinie?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl