Rynek przeglądarek internetowych: Chrome podbija polski rynek

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w czerwcu 2017 r. zanotowała nieznaczny spadek udziału w globalnym rynku. Wyraźnie zyskała natomiast w Polsce.

km
km
Udostępnij artykuł:
Rynek przeglądarek internetowych: Chrome podbija polski rynek

Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu br. Chrome miał w skali globalnej 53,92 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 54,14 proc. w maju.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 14,26 proc. do 14,39 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, z wzrostem z 8,4 proc. do 8,58 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 6,21 proc. do 5,93 proc.) i Internet Explorer (spadek z 4,03 proc. do 3,93 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome, który miesiąc wcześniej po raz pierwszy przekroczył granicę 70 proc. udziału w naszym rynku, zanotował kolejny wzrost. Przeglądarka Google miała w czerwcu br. 70,74 proc. udziału, wobec 70,13 proc. w maju.

Daleko w tyle są w Polsce inne przeglądarki: Firefox (spadek z 9,07 proc. do 8,82 proc.), przeglądarka Samsung Internet (wzrost z 5,3 proc. do 5,31 proc.), Opera (wzrost z 4,27 proc. do 4,37 proc.) oraz przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 4,35 proc. do 4,06 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza