SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci na świecie, zyskuje w Polsce

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w maju 2015 r. zanotowała spadek udziału w globalnym rynku. Zyskała natomiast w Polsce.

Z danych StatCounter wynika, że w maju br. Chrome miał w skali globalnej 49,24 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 49,84 proc. w kwietniu.

W tym samym czasie spadek zanotował także trzeci w rankingu Firefox - z 16,77 proc. do 16,39 proc. Zyskał natomiast drugi Internet Explorer Microsoftu (z 18,28 proc. do 18,3 proc.) oraz czwarta Safari firmy Apple (z 9,88 proc. do 10,83 proc.), a bez zmian pozostał udział zamykającej pierwszą piątkę zestawienia przeglądarki Opera (1,65 proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome zanotował wzrost i umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera. Przeglądarka Google miała w maju br. 48,99 proc. udziału w naszym rynku, wobec 47,79 proc. w kwietniu. Podobny wzrost zanotował drugi Firefox - z 29,78 proc. do 30,82 proc.

Tymczasem znowu nastąpiła zmiana w pojedynku o trzecie miejsce: na czoło wysunęła się Opera Mini (wzrost z 7,71 proc. do 8,18 proc.), która wyprzedziła Internet Explorera (spadek z 10,42 proc. do 7,64 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (spadek z 2,05 proc. do 1,97 proc.).

 

Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci na świecie, zyskuje w Polsce

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
l00ney
Przydaloby sie tez rozbicie na wersje mobilne
odpowiedź
User
yy
Firefox jeszcze jako tako zapewnia bezpieczeństwo i trochę prywatności. Chrome to szpieg w twoim komputerze.
odpowiedź
User
Hehe
To doskonały przykład jak na podstawie jednego, ogólnodostępnego wykresu machnąć cały "artykół" analityczny.
odpowiedź