Rynek przeglądarek internetowych: IE i Firefox tracą, w górę Chrome i Safari

Chrome w szybkim tempie zbliża się do Internet Explorera na globalnym rynku internetowych przeglądarek. Aplikacja Google zyskuje również w Polsce, gdzie traci liderujący Firefox.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w styczniu tego roku Chrome miał w skali globalnej 28,4 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 27,27 proc. w grudniu.

Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 38,65 proc. do 37,45 proc. rynkowego udziału.

Na trzecim miejscu znalazł się w styczniu Firefox (24,78 proc.), , a pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (6,62 proc.) i Opera (1,95 proc.).

grafika

W Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Firefox, ale między grudniem a styczniem zanotował on znaczący spadek - z 49,56 proc. do 48,08 proc. udziału w naszym rynku. Zyskał na tym Chrome, zwiększając swój rynkowy udział z 23,46 proc. do 25,04 proc.). Kolejne miejsca zajęły przeglądarki Internet Explorer (15,73 proc.), Opera (9,16 proc.) i Safari (1,33 proc.).

 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7