Rynek przeglądarek internetowych: ponad 50 proc. dla Chrome, Firefox przed IE

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w październiku 2015 r. zanotowała wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce. W obu przypadkach kontroluje ona ponad połowę rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w październiku br. Chrome miał w skali globalnej 53,62 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 53,08 proc. we wrześniu.

W tym samym czasie spadki zanotowały kolejne w rankingu aplikacje: Firefox (z 15,86 proc. do 15,53 proc.), Internet Explorer Microsoftu (z 15,71 proc. do 15,38 proc.) oraz Safari firmy Apple (z 9,15 proc. do 9,13 proc.). Zyskała natomiast zamykająca pierwszą piątkę zestawienia przeglądarka Opera (z 1,8 proc. do 1,83 proc.).

grafika

W Polsce Chrome również zanotował wzrost i umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera. Przeglądarka Google miała w październiku br. 52,22 proc. udziału w naszym rynku, wobec 50,46 proc. we wrześniu. Zyskał także, ale znacznie mniej, drugi Firefox - z 28,81 proc. do 29,01 proc.

W pojedynku o trzecie miejsce znów nastąpiła zmiana: na czoło pomimo spadku (z 7,98 proc. do 7,78 proc.) wysunęła się Opera, która wyprzedziła Internet Explorera (spadek z 8,21 proc. do 6,32 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (wzrost z 1,94 proc. do 2,04 proc.).

grafika

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały