Rynek przeglądarek internetowych: prawie 50 proc. dla Chrome na świecie, Internet Explorer przed Operą w Polsce

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w kwietniu 2015 r. zanotowała wzrost udziału w globalnym rynku. Straciła natomiast w Polsce, ale mimo to powiększyła przewagę nad rywalami.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu br. Chrome miał w skali globalnej 49,84 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 49,19 proc. w marcu.

W tym samym czasie wzrost zanotował także drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu - z 18,06 proc. do 18,28 proc. Stracił natomiast trzeci Firefox (z 16,96 proc. do 16,77 proc.) oraz czwarta Safari firmy Apple (z 10,4 proc. do 9,88 proc.), a bez zmian pozostał udział zamykającej pierwszą piątkę zestawienia przeglądarki Opera (1,65 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome zanotował spadek, ale pomimo tego cały czas jest zdecydowanym liderem i to z jeszcze większą przewagą niż dotychczas. Przeglądarka Google miała w kwietniu br. 47,79 proc. udziału w naszym rynku, wobec 48,27 proc. w marcu. Znacznie większy spadek zanotował za to drugi Firefox - z 31,86 proc. do 29,78 proc.

W pojedynku o trzecie miejsce na czoło wysunął się Internet Explorer (wzrost z 7,2 proc. do 10,42 proc.), który wyraźnie wyprzedził Operę (spadek z 7,95 proc. do 7,71 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (spadek z 2,27 proc. do 2,05 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"