Rynek reklamy online urósł do ponad 4,7 mld zł

Po trzech kwartałach 2022 roku wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 4,7 mld zł, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 9 proc. - wynika z badania wartości wydatków na reklamę internetową – IAB Polska/PWC AdEx. Wydatki na komunikację cyfrową wzrosły o prawie 400 mln zł w ujęciu rok do roku.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W trzecim kwartale 2022 roku tempo rozwojowe nieco wyhamowało względem wcześniejszego trymestru (12 proc.), osiągając indeks wzrostu na poziomie 6,2 proc.. Przełożyło się to na dynamikę na poziomie 9,2 proc. w okresie styczeń-wrzesień.

Display oraz wideo dominują

W podziale na poszczególne kategorie wciąż dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), z 43 proc. udziału. Jej dynamika wyniosła 5 proc., a motorem napędowym było w dużym stopniu wideo online. SEM, pozyskujący prawie jedną trzecią tortu reklamowego online, odnotował indeks wzrostu na poziomie 6 proc. Social media z udziałem 14,8 proc. i dynamiką wzrostu rok do roku +1 proc. są na miejscu trzecim.

Wysoki indeks odnotowały ponownie ogłoszenia (+27 proc.). Wzrosty odnotowano zarazem we wszystkich kluczowych kanałach sprzedaży reklamy online: w modelu programmatic, w urządzeniach mobilnych oraz w mediach społecznościowych.

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Największe wzrosty wartości odnotowały branże: „podróże i turystyka, HoReCa”, „sprzęty domowe, meble, deko”, „nieruchomości” oraz „finanse”. Najwięcej n reklamę online wydaje branża handlu (20 proc.), komputerów i AV (11 proc.) oraz telekomunikacja (9 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek