SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy zewnętrznej wzrósł o 10 proc.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła po trzech kwartałach 2006 roku 380.239.939,00 zł.

Suma ta była wyższa o ponad 10 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2005. W stosunku do trzech kwartałów roku 2004 wzrost ten wyniósł blisko 37 procent - podała Izba Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Trzeci kwartał 2006 roku zamknął się kwotą sprzedaży w wysokości 120.613.585,00 zł, która jest zbieżna z wielkością sprzedaży po trzech kwartałach 2005 roku (spadek sprzedaży o niecałe pół procenta). W stosunku do trzeciego kwartału roku 2004 wzrost w tym samym okresie 2006 roku wyniósł blisko 30 procent.

Poniższa tabela obrazuje rozwój sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w okresie po trzech kwartałach w latach 2003 – 2006:

 


2003

2004

2005

2006

III kwartał roku

77.295.553

92.814.426

121.140.337

120.613.585

po III kwartałach

231.268.595

277.838.042

345.519.782

380.239.939

Dominujące sektory po trzech kwartałach 2006 roku:

1. Rozrywka/Kultura   21,94%
2. Telekomunikacja   18,56%
3. Sprzedaż    15,45%
4. Żywność    12,46%
5. Motoryzacja/Transport    8,62%


Na kampanie polityczne partie i ugrupowania wydały w trzech kwartałach roku 2006 kwotę: 6.579.025,00 zł, co stanowi niewiele ponad 36 procent podobnych wydatków w roku ubiegłym (po trzech kwartałach 2005: 18.112.758,00 zł). Warto jednak pamiętać, że rok temu głównymi terminami kampanii były sierpień i wrzesień. Stąd porównywalny wynik do bieżącego roku.     W roku obecnym największe wydatki na kampanie polityczne (wybory samorządowe) przypadną na październik i listopad, a więc czwarty kwartał. Nie należy się jednak spodziewać, że osiągną podobne do ubiegłego roku wielkości - poinformował Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka po trzech kwartałach wygląda następująco:

1. Systemy telefonii komórkowej   13,28%
2. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 12,46%
3. Gazety codzienne                   8,68%
4. Samochody                    6,67%
5. Piwo                                            4,68%


W samym trzecim kwartale 2005 roku wydatki na „kampanie polityczne” uplasowały się na czwartym miejscu w kategorii sektorów i na pierwszym w kategorii produktów, a statystyka tego okresu (lipiec – wrzesień 2005) wygląda następująco:

III kwartał 2005 roku według sektorów:

1. Telekomunikacja   16,83%
2. Rozrywka/Kultura   16,73%
3. Sprzedaż    14,97%
4. Kampanie polityczne  13,34%
5. Żywność    12,58%

III kwartał 2005 roku według produktów:

1. Kampanie polityczne    13,34%
2. Sieci handlowe/hipermarkety/galerie handlowe 12,91%
3. Systemy telefonii komórkowej   12,64%
4. Gazety codzienne         5,6%
5. Odzież/Obuwie         3,9%

- Powyższa statystyka pokazuje ważną rolę kampanii politycznych w wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej. Fakt ten potwierdza bezpośrednio, jak kluczowy jest outdoor w życiu społecznym (komunikacja i przekaz informacji). Tym niemniej oceniając dynamikę wzrostu branży reklamy zewnętrznej należy przyjąć jej dalszy pozytywny rozwój. Niezależnie od wydatków na promocję polityków i ich programów. Podtrzymuję swój szacunek z początku tego roku, że w roku 2006 osiągniemy wzrost rzędu 12 procent w stosunku do roku 2005 - dodał Lech Kaczoń.

Zestawienie obejmuje firmy „pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy zewnętrznej wzrósł o 10 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl