SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek SEO/SEM: co wydarzyło się w 2014 roku, jaki będzie 2015?

O minionym roku w polskiej branży marketingu w wyszukiwarkach internetowych i prognozach na nadchodzące 12 miesięcy opowiadają menedżerowie w czołowych firm, takich jak m.in. Bluerank, Conversion, Artefakt, Traffic More, iProspect, Tense i Cube Group.

Article

 


Sylwester Wrona, media manager Traffic More

Wydarzenie roku
Ten rok obfitował w wiele zmian zarówno w algorytmie Google jak i w wyszukiwarkach. Większość zmian idzie w kierunku promowania jak najlepszych treści. Dotyczy to zarówno pozycjonowania, jak i Google Adwords. Zmian wprowadzonych w Google Adwords było wiele (m.in. zmiana sposobu oznaczania linków sponsorowanych, dopasowywania fraz, specyfikacji technicznych banerów w Google Display Network), ale nie miały one bardzo dużego wpływu na prowadzone kampanie.

Sukces roku
Sukcesem niewątpliwie jest update algorytmu Pingwin 3.0. To ważny krok w dążeniu Google do promowania witryn o jak najlepszym jakościowo contencie. Zyskali ci specjaliści SEO, którzy dbają w swojej pracy o treści wysokiej jakości, dobrą optymalizację oraz generują linki w mediach społecznościowych. Stracili ci, którzy inwestowali w ilość, a nie w jakość. Myślę, że to dobry trend zarówno dla internautów, jak i reklamodawców. Szczególnie pozytywnie odczuli to użytkownicy, ponieważ dzięki zabiegowi Google otrzymują lepszy content.

Porażka roku
O porażce raczej mogą mówić tylko ci, którzy nie dostosowali się w porę do „jakościowego” promowania swoich serwisów. Tych, którzy zawsze stawiali na jakość w swojej pracy, ominęły negatywne konsekwencje.

Człowiek roku
Tradycyjnie nie udzielam odpowiedzi na to pytanie.

Trend roku
Zdecydowanie uważam, że trendem roku jest jakościowa treść dostosowana do zapytania internauty, czyli update algorytmu Pingwin 3.0. Google idzie w dobrym kierunku, dbając poniekąd o reklamodawcę i użytkownika.

Prognoza na 2015
Sadzę, że rozwijanie sieci reklamowej Facebooka wymusi zmiany, głownie w możliwościach w doborze targetu w Google Display Network. Spodziewam się również dalszych zmian w wyszukiwarce dążących do promowania jak najbardziej adekwatnych i jakościowych treści dla danego zapytania.

 


Mateusz Dela, SEO specialist w AdSeo (Grupa Adweb)

Wydarzenie roku
Niewątpliwie dwie konferencje - kolejna edycja polskiego Search Marketing Day oraz druga edycja Marketing Festival w czeskim Brnie, które skupiły wielu ekspertów z całego świata, a co za tym idzie ogrom wiedzy i doświadczenia przekazane przez prelegentów.
 
Sukces roku
W mojej opinii narzędzie Semstorm, które okazało się narzędziem każdego SEOwca, a także SEMowca. Jego funkcjonalność, a także miliony słów kluczowych, pozwalają dokonywać bardzo fajnych analiz i na bieżąco monitorować konkurencję - zarówno w wynikach organicznych, jak i AdWords.
 
Porażka roku
Złamanie wytycznych przez samo Google poprzez umieszczenie na ich blogu linka mogącego manipulować wynikami wyszukiwania.
 
Człowiek roku
Bartosz Góralewicz - wprowadza światowy powiew jakości SEO na polski rynek. Duże doświadczenie, nieszablonowe rozwiązania a także ciekawe artykuły wychodzące spod jego pióra dają powody do dumy, że Polak jest światowym specjalistą.
 
Trend roku
Content - buzz marketing + optymalizacja jako sprawdzony sposób na pozyskiwanie wartościowego, tematycznego ruchu na stronę a linki w formie url jako „efekt uboczny” ;-)

Prognoza na 2015
Jeszcze więcej działań ze strony Google mających na celu utrudnienie pracy pozycjonerom (powiększając Google ZOO - poprzez wprowadzenie kolejnych update’ów algorytmu), czyli tym samym zwiększenie zysków z Adwords.


Na dalszych podstronach wypowiedzi przedstawicieli firm SEOgroup, Grupa Tense, Inetmedia, iProspect, Bluerank, Cube Group, MEC, DDS Poland, Artefakt, Gemius, Conversion i Semahead.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek SEO/SEM: co wydarzyło się w 2014 roku, jaki będzie 2015?

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:)
Ciekawe ilu z tych ekspertów wprowadziło swoich klientów w filtry? Mnie z tego zestawienia jedna wpędziła i nie potrafiła wyciągnąć w ciągu 6 miesięcy.
13 9
odpowiedź
User
M
Siedze w branzy 8 lat i o połowie tych firm nigdy nie słyszałem :)
20 8
odpowiedź
User
Igorex
Prognozy na 2015. O, wróżki.
9 9
odpowiedź
User
buhaha
Semstorm? Ma dane z d... Porównajcie jakość analiz z Similarweb. Wiadomo, że kosztuje o wiele więcej, ale ma przyzdatne informacje. Te dane, które są w Semstorm, można sobie zdobyć samemu z pomocą Excela i keyword Plannera.
9 9
odpowiedź
User
Zgred
Panowie (dlaczego nie ma Pań ???)

Wszyscy jak jeden mąż wypowiadają się o treści, jeden użala się nad Prolinkiem ... Wszyscy gderacie o treści, pingwinie ale sorry - budowanie treści to nei pingwin tylko koliber. Dodatkowo nikt nie wspomina o budowaniu zaangażowania a to jest ważne na serwisie. A gdzie cokolwiek na temat użyteczności ? Przecież to zaczyna być istotne dla budowania konwersji. Odnoszę wrażenie, że wszyscy niby znają się na seo ale o sem-ie już nie mają pojęcia...

PoZGREDziłem :)
8 10
odpowiedź