SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN nowym liderem oglądalności. TVN24 i TVP ABC na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)

W październiku br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został TVN, który minimalnie wyprzedził Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Screen ze spotu wizerunkowego TVN, fot. TVNScreen ze spotu wizerunkowego TVN, fot. TVN

Z drugiego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2018 roku awansował TVN. Średni dobowy udział tego kanału względem października 2017 roku jednak zmniejszył się o 3,12 proc. i wyniósł 10,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,51 proc. do również 10,50 proc. Pomimo faktu, że obie stacje zanotowały w zasadzie taki sam rynkowy udział, to jednak minimalnie lepiej wypadł TVN. Widać to w średniej liczbie widzów, która w przypadku TVN w październiku br. była o 45 osób wyższa niż w przypadku Polsatu.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,85 proc., po wzroście względem października ub.r. o 1,88 proc. Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała 8,47 proc. udziału; w dół o 1,33 proc.).

Szósty był TVN24, którego udział wyniósł 4,57 proc., po wzroście o 16,56 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 14. lokacie znalazła się stacja TVP ABC - lider oglądalności kanałów dziecięcych. Jego udział uplasował się na poziomie 1,40 proc. (wzrost o 6,58 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych były TVP Seriale (w dół o 4,43 proc. do 1,33 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 9,75 proc. do 0,84 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 108,32 proc. do 0,66 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 7,53 proc. do 0,63 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 8,08 proc. do 0,60 proc.).

Od 35. do 52. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,41 proc. udziału w październiku br., Zoom TV - 0,40 proc., Nowa TV - 0,33 proc. oraz Metro - 0,29 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały wzrosty względem października 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 62,06 proc., 45,09 proc., 50,38 proc. i 3,29 proc.

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,89 proc., po wzroście o 0,11 proc. Drugi był Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 8,21 proc. do 11,64 proc. Podium uzupełnia Dwójka (- 2,10 proc. do 7,43 proc.), a czwarta była Jedynka (- 2,26 proc. do 5,19 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 25,47 proc. do 2,63 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów dziecięcych zajęło TVP ABC (+ 11,88 proc. do 1,54 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 6,77 proc. do 1,50 proc.), dokumentalnych - TVN Turbo (+ 19,35 proc. do 1,22 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 10,95 proc. do 0,91 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 13,27 proc. do 0,80 proc.), a sportowych - TVP Sport (+ 222,62 proc. do 0,60 proc.).

Dołącz do dyskusji: TVN nowym liderem oglądalności. TVN24 i TVP ABC na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wunder Waffel
Ma ktoś sprawdzony przepis na tort wafelkowy? Będę zobowiązany.
odpowiedź
User
yu
Torcik dawniej zwany wedlowskim ...wafel i czekolada
odpowiedź
User
Gość
Dobre wyniki kanału Polsat Games w grupie 16-49
odpowiedź