SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rząd Wielkiej Brytanii planuje kampanię uderzającą w szyfrowaną komunikację

Brytyjski rząd szykuje potężną kampanię mającą podważyć zaufanie społeczeństwa do komunikacji szyfrowanej Messengerze - podaje  "Rolling Stone". Kampania ma kosztować brytyjskich podatników 534 000 funtów, czyli około2,9 miliona złotych.

Fot. PixahiveArticle

Głównym celem kampanii będzie mobilizacja opinii publicznej przeciwko decyzji Facebooka, który chce szyfrowania end-to-end aplikacji Messenger. W tym systemie wyłącznie osoby komunikujące się ze sobą mogą odczytać wiadomości To nie podoba się władzom brytyjskim, które chcą by właściciel komunikatora zostawiał "furtkę" pozwalającą odczytywać w wyjątkowych okolicznościach służbom - na przykład, gdy istnieje podejrzenie popełniania przez użytkowników przestępstw, działalności terrorystycznej.

Rządy na Wyspach od lat stoją na stanowisku, że technologia end-to-end zmniejszy skuteczność brytyjskich możliwości masowej inwigilacji, utrudni walkę z przestępczością zorganizowaną i ograniczy zdolność do powstrzymywania ataków terrorystycznych.

Polecamy: Musk: Metawersum Facebooka w goglach VR? Lepszy Neuralink

M&C Saatchi odpowiedzialna za kampanię wymierzoną w szyfrowanie end-to-end

Brytyjczyków rząd chce przekonywać, że szyfrowana komunikacja to narażanie na niebezpieczeństwo najmłodszych, z którymi mogą tą mogą kontaktować się np. przestępcy seksualni. Realizacją kampanii ma zająć się agencja M&C Saatchi, należąca do Saatchi & Saatchi. Kampania ma kosztować podatników 534 000 funtów (ok. 2,9 miliona złotych).

"Zaangażowaliśmy M&C Saatchi, aby połączyć wiele organizacji, które podzielają nasze obawy dotyczące wpływu szyfrowania end-to-end na naszą zdolność do zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom", powiedział rzecznik Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w oświadczeniu dla mediów.

Polecamy: Facebook z pozwem zbiorowym w Wielkiej Brytanii. Może zapłacić ponad 3 mld dolarów

Według dokumentów, do których dotarł "Rolling Stone", w planach jest produkcja spotu przedstawiającego dziecko i dorosłego zamkniętych w szklanym boksie. Oboje piszą na smartfonach. Dorosły ma patrzeć na malucha co raz z wyraźnym podtekstem, następnie ma zgasnąć światło, zostawiając widzów z niepewnością, co stało się z dzieckiem. Spot ma zostawić widza z poczuciem niepokoju, że szyfrowana komunikacja ukrywa to, co dziecko i dorosły robią w sieci, gdy ich interakcja nie jest widoczna.

Reklama ma wywołać u Brytyjczyków strach przed szyfrowaną komunikacją jako narzędziem dla osób chcących krzywdzić dzieci. Zaniepokojeni obywatele będą zachęcani do kontaktu z firma Meta (właścicielem Messengera), i wywieranie nacisku na koncern, by ten nie wdrażał komunikacji szyfrowanej na Messengerze. W akcje mają zostać wciągnięte też organizacje pozarządowe działające na rzecz praw dzieci. Rozważne są także wywiady w telewizjach śniadaniowych czy współpraca z  "The Sun" - drugą najlepiej sprzedającą się w Wielkiej Brytanii gazetą.

Polecamy: Facebook zablokował działalność firm oferujących szpiegowanie użytkowników

Szyfrowanie end-to-end jest już wdrożone w niektórych komunikatorach, takich jak WhatsApp (domyślnie), iMessage firmy Apple, a także niezależne aplikacje, takie jak Signal i Telegram.

Dołącz do dyskusji: Rząd Wielkiej Brytanii planuje kampanię uderzającą w szyfrowaną komunikację

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl