SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za I półrocze 2016)

W I półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. W segmencie dzienników regionalnych i lokalnych liderem było „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w I półroczu 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 056 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 13,82 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 443 egz., o 15,01 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 5,53 proc. do 2 920 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 12,97 proc. do 1 972 egz., osiągnęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Znalazła się ona oczko niżej.

W I półroczu 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 11,89 proc. i wyniósł 704 egz.

ZKDP

I półrocze

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Rzeczpospolita

11 056

55 572

9 714

56 639

13,82%

Dziennik Gazeta Prawna

10 443

44 682

9 080

46 986

15,01%

Puls Biznesu

2 920

10 178

2 767

10 638

5,53%

Gazeta Wyborcza

1 972

146 542

2 266

162 096

-12,97%

Parkiet Gazeta Giełdy

1 964

4 567

1 865

4 838

5,31%

Przegląd Sportowy

360

28 742

364

30 152

-1,10%

Gazeta Polska Codziennie

319

20 828

355

18 839

-10,14%

Fakt Gazeta Codzienna

211

291 909

235

315 480

-10,21%

Super Express

0

141 600

0

148 066

-

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w I półroczu 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 161 egz., po wzroście o 34,84 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 500 egz., po wzroście o 25 proc.

Na podium (po awansie z 14. lokaty) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 238,35 proc. do 450 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Największy spadek z kolei odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał o 26,92 proc. i ostatecznie wyniósł 76 egz.

ZKDP

I półrocze

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Echo Dnia

1 161

17 190

861

20 333

34,84%

Polska Dziennik Bałtycki

500

20 941

400

24 840

25,00%

Dziennik Łódzki

450

20 592

133

23 554

238,35%

Gazeta Pomorska

417

38 116

370

42 054

12,70%

Głos - Dziennik Pomorza

415

20 356

592

23 240

-29,90%

Polska Głos Wielkopolski

411

27 223

323

30 868

27,24%

Gazeta Codzienna Nowiny

316

14 997

152

16 447

107,89%

Dziennik Zachodni

287

34 952

164

40 759

75,00%

Gazeta Wrocławska

234

14 652

201

16 829

16,42%

Gazeta Lubuska

219

18 427

282

20 616

-22,34%

Gazeta Krakowska

198

14 999

214

17 118

-7,48%

Express Bydgoski

177

10 366

136

11 224

30,15%

Nowości - Dziennik Toruński

167

11 677

109

12 865

53,21%

Dziennik Polski

153

16 977

175

19 319

-12,57%

Nowa Trybuna Opolska

150

12 544

155

14 724

-3,23%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

106

12 629

55

15 020

92,73%

Kurier Lubelski

90

3 815

69

4 391

30,43%

Kurier Poranny

86

4 822

51

5 433

68,63%

Polska Metropolia Warszawska

83

3 166

85

3 948

-2,35%

Gazeta Współczesna

76

5 545

104

6 588

-26,92%

Kurier Szczeciński

64

9 889

62

11 433

3,23%

Express Ilustrowany

58

24 935

44

29 192

31,82%

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za I półrocze 2016)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
conf
Kolejny sukces wyborczej,;) gratulujemy;)
odpowiedź
User
Pora
Moze ktoś wreszcie porządnie sprawdzi te dmuchana sprzedaż ewydan
odpowiedź
User
Maciek
Ciekawe dlaczego osoby nie czytające GW interesuje jej sprzedaż. Poza tym skąd wiedzą jaka jest jej zawartość jeśli oni o ile w ogóle to czytają wSieci, słuchają RM ? To ma być obiektywizm ? Ilu zaślepionych fanów PiSu czy ONR regularnie czyta coś z drugiej strony ? DGP, Przegląd, Politykę itd. ? Większość jest ślepa i głucha, opiera się na tym co powie wódz Jarek, o.Rydzyk czy przeczyta w Gazecie Polskiej Codziennie...to jak zamknięta klatka.
odpowiedź