SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” dużo mniej z reklam, mocno w górę „Super Express” (TOP 10)

W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 9 proc. niższe niż rok wcześniej. Wśród tytułów ogólnopolskich największe spadki zanotowały „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy”, natomiast wzrosty jako jedyne osiągnęły „Super Express” i „Fakt”.

Article

Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez rabatów i autopromocji) w lipcu br. wyniosły 106,91 mln zł, o 10,64 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 9,05 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Faktyczny spadek mógł być jeszcze wyższy, ponieważ w I półroczu br. o ile cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych zmalały o 6,3 proc. (zobacz szczegóły), o tyle według szacunków Starlinka rzeczywiste przychody zmalały o 20,6 proc., do 160,3 mln zł (więcej na ten temat).

>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” z największymi spadkami sprzedaży w I półroczu 2014 r. (wykres)

W lipcu „Gazeta Wyborcza” (Agora) cennikowo zarobiła z reklam o 5,13 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 15,6 proc.), a „Polska” (Grupa Polskapresse) - o 1,96 mln zł mniej (10,5 proc. w dół). Cennikowe wpływy „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) zmalały w skali roku o 1,1 mln zł (18,9 proc. w dół).

Darmowe „Metro” (Agora) zanotowało spadek o 309,6 tys. zł (czyli o 4,8 proc.), „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 206,8 tys. zł (6,7 proc. w dół), darmowe „Nasze Miasto” (Grupa Polskapresse) - o 170,2 tys. zł (czyli o 7,7 proc.), a „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) - o 269,1 tys. zł (13 proc. w dół).

Z kolei wpływy regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) skurczyły się o 1,21 mln zł, czyli aż o 40,2 proc.

>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w I półroczu, tylko „Parkiet” na plusie

Za to cennikowe przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) były o 198,4 tys. zł wyższe niż rok wcześniej (1,5 proc. w górę). Natomiast wpływy „Super Expressu” wzrosły aż o 3,26 mln zł (czyli o 47,3 proc.).

>>> „Dziennik Gazeta Prawna” na czele sprzedaży e-wydań w I półroczu, tylko „Gazeta Wyborcza” na minusie

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VII.2013

VII.2014

GAZETA WYBORCZA

32 884 443 zł

27 748 524 zł

POLSKA

18 761 359 zł

16 797 601 zł

FAKT

13 372 485 zł

13 570 911 zł

SUPER EXPRESS

6 885 062 zł

10 141 437 zł

METRO

6 403 973 zł

6 094 415 zł

RZECZPOSPOLITA

5 854 348 zł

4 749 598 zł

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

3 077 880 zł

2 871 064 zł

NASZE MIASTO

2 213 340 zł

2 043 102 zł

PRZEGLĄD SPORTOWY

2 073 857 zł

1 804 718 zł

GAZETA POMORSKA

3 012 096 zł

1 800 316 zł

monitorowane tytuły razem

117 555 847 zł

106 915 793 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” dużo mniej z reklam, mocno w górę „Super Express” (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Uuu faktycznie budżet cieńko przędzie skoro spadły dochody z reklam w Wyborczej. No cóż, obetnie się zasiłki dla niepełnosprawnych albo podniesie jakiś podatek - ale na gotówkę na reklamy w prorządowej gazecie się znajdzie ;-)
19 11
odpowiedź
User
:P
I na dofinansowanie SKOKOW finansujacych niepokorne media tez - z ta roznica, ze juz dzis na nie placimy.
11 13
odpowiedź