Sąd nakazał Google zmodyfikowanie funkcji autouzupełniania

Japoński sąd uznał, że popularna funkcja autouzupełniania w wyszukiwarce Google narusza prywatność jednego z użytkowników i przychylił się do jego wniosku o nakazanie internetowemu gigantowi, aby ten wprowadził zmiany do usługi.

km
km
Udostępnij artykuł:

Petycję do sądu w Tokio wniósł pewien Japończyk, który twierdzi, że funkcja autouzupełniania w Google przyczyniła się do utraty przez niego pracy i problemów w znalezieniu nowego zatrudnienia.

Według mężczyzny, którego tożsamość nie została ujawniona, po wpisaniu jego nazwiska w Google funkcja autouzupełniania sugeruje słowa powiązane z przestępstwami dokonanymi przez osobę o takim samym nazwisku, a po kliknięciu w takie terminy wyświetla się ponad 10 tys. zniesławiających go wyników.

Zanim Japończyk w październiku zeszłego roku wystąpił z wnioskiem do sądu, poprosił Google o usunięcie określonych słów z funkcji autouzupełniania. Firma z Mountain View jednak odmówiła, argumentując że sugerowane terminy są wybierane automatycznie, a nie celowo, w związku z czym nie naruszają prywatności mężczyzny.

grafika

 

Teraz firmie z Mountain View zmodyfikowanie usługi nakazał sąd. Google nie wprowadziło jednak żadnych zmian, twierdząc że jako firma z siedzibą w USA nie podlega japońskiemu prawu.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK