SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ruszył pierwszy salon Reserved w Izraelu. Tłumy klientów i promocja na darmowe bilety lotnicze

W czerwcu br. spółka LPP ogłosiła, że w swojej strategii będzie stawiać na ekspansję na rynki zagraniczne. Zgodnie z zapowiedziami, w czwartek ruszył pierwszy salon jej flagowej marki - Reserved w Izraelu. Na otwarciu pojawiły się tłumy klientów. Wiadomo, że w tym roku brand pojawi się także w Kazachstanie i Słowenii.

Article

Polski producent odzieży, firma LPP ma w swoim portfolio takie marki jak Cropp, House, Mohito, Sinsay i Reserved. To salon ostatniego z wymienionych brandów otwarto w czwartek w Izraelu. Salon znajduje się w centrum handlowym Ayalon Mall w Ramat Gan, niedaleko Tel Awiwu, ma powierzchnię 800 mkw. Jak podaje serwis Haaretz.com, w sklepie pojawił się tłum klientów.

Klienci na długo przed otwarciem salonu pojawili się w galerii, by czekać przed drzwiami sklepu. Niektórzy z nich przygotowali nawet rozkładane krzesła, by zająć odpowiednie miejsce i przeczekać tam kilka godzin. Tak duże zainteresowanie można tłumaczyć promocją, jaką tego dnia przygotował Reserved: na pierwszych 200 osób, które zrobiło zakupy za powyżej 200 szekli izraelskich czekały darmowe bilety lotnicze do Europy. Ubrania szybko zniknęły z półek i wieszaków, a obsługa salonu zdecydowała o czasowym zamknięciu kas.

W sieci pojawiły się filmy, prezentujące tłum szturmujący drzwi sklepu, kiedy tylko je uchylono.

- Otwarcie salonu w Tel Awiwie umacnia naszą pozycję w tym regionie. To kolejny etap naszej strategii ekspansji zagranicznej. Zakładamy, że nasze obroty co roku wzrastać będą globalnie o co najmniej 15%. Bez nowych rynków taka dynamika nie byłaby możliwa. Mamy nadzieję, że rynek izraelski przyjmie nasze kolekcje z zainteresowaniem, gdyż jest to kraj, w którym moda pełni znaczącą rolę w izraelskim lifestylu. Chcemy budować globalną rozpoznawalność marki Reserved, dlatego nasze salony otwieramy wszędzie tam, gdzie widzimy potencjał rynkowy. Na Bliskim Wschodzie taką lokalizacją jest właśnie Izrael – powiedział wiceprezes LPP Sławomir Łoboda, cytowany w komunikacie.

Pierwsze kroki LPP w Izraelu wspiera partner franczyzowy – firma H&O, której jednym z kluczowych obszarów działalności jest segment retail. Firma na rynku izraelskim prowadzi łącznie 70 sklepów. Jeden z nich o powierzchni 729 m2 udostępniła pod nowy salon, w którym zostanie zaprezentowana damska kolekcja Reserved. W ramach współpracy partner wesprze LPP w pozyskiwaniu kolejnych lokalizacji w centrach handlowych. Za obsługę logistyczną salonów franczyzowych w Izraelu będzie odpowiadało centrum dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim. Podobnie jak w przypadku innych zagranicznych lokalizacji, oferta salonu będzie dostosowana do rynku lokalnego, podano również.

"Rynek detaliczny w Izraelu jest bardzo nasycony, przez co jest niezwykle trudny pod względem dostępności powierzchni dla sprzedaży detalicznej. Współpraca z lokalnym partnerem, który ma wiedzę na temat jego specyfiki, pomaga nam w zrozumieniu nowego dla nas rynku – dodał Łoboda.

W pierwszej połowie 2019 roku planowane jest otwarcie kolejnego salonu Reserved. Następny będzie prawdopodobnie Sinsay, a docelowo firma chce wprowadzić na rynek izraelski wszystkie swoje brandy. W chwili obecnej wraz ze swoim partnerem franczyzowym prowadzi rozmowy z lokalnymi deweloperami, by docelowo znaleźć kolejne lokalizacje dla nowych sklepów, podano także.

"LPP to dobra, świetnie rozwijająca się firma branży fashion. Jestem przekonany, że ze swoją flagową marką Reserved znacząco zmieni modowy rynek izraelski. W ramach przyjętej strategii oferta Reserved na rynku izraelskim dostępna będzie na identycznym poziomie jak w Europie, w związku z czym będzie atrakcyjniejsza od konkurencyjnej. W pierwszym etapie planujemy wprowadzić szeroką ofertę kolekcji damskich. Kolejnym krokiem będzie otwarcie salonów prezentujących modę zarówno męską, damską, jak i dziecięcą" – skomentował prezes H&O Amir Moshe.

Strategia LPP zakłada ekspansję na rynki zagraniczne

Prezes grupy LPP, Marek Piechocki zapowiedział pod koniec czerwca br., że zamierza do 2021 roku wydać 1,5 mld złotych na rozbudowę sieci salonów. Do 2025 roku na inwestycje przeznaczy natomiast 3,5 mld złotych.

Celem grupy ma być „ekspansja na rynki zagraniczne, budowanie globalnej rozpoznawalności marki Reserved oraz jakościowy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży”. W związku z planem, w tym roku firma otworzy salony w Kazachstanie, Słowenii i Izraelu. W kolejnym pojawi się w takich lokalizacjach jak Bośnia i Hercegowina oraz Finlandia. Docelowo firma ma startować rocznie przynajmniej na jednym nowym rynku. Do wzrostu rozpoznawalności – także w Europie – marki Reserved ma przyczynić się stawianie na współpracę z top modelkami, takimi jak Kate Moss (modelka brała m.in. udział w kampanii towarzyszącej otwarciu salonu Reserved w Londynie przy Oxford Street).

Salony flagowej marki firmy LPP działają już w ponad 20 krajach w Afryce, Europie i na Bliskim Wschodzie.

W 2017 r. przychody ze sprzedaży LPP wyniosły ponad 7 mld zł. W ciągu najbliższych trzech lat firma chce zwiększyć je o ponad połowę.

LPP odnotowało 104,77 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 117,03 mln zł straty rok wcześniej.

Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ruszył pierwszy salon Reserved w Izraelu. Tłumy klientów i promocja na darmowe bilety lotnicze

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Axe
Kupią, założą, wypiorą i zobaczą szmatę do wyrzucenia. I takie będzie dynamiczne wyjście po efekciarskim starcie
12 15
odpowiedź
User
privat
Kupią, założą, wypiorą i zobaczą szmatę do wyrzucenia. I takie będzie dynamiczne wyjście po efekciarskim starcie
Zazdrość konkurencji?
18 11
odpowiedź
User
Gośka
Osobiście bardzo mnie ucieszyło otwarcie w Izraelu salonu Reserved z taką pompą. LPP promuje również nasz kraj i wychodzi im to całkiem nieźle. A ubrania maja naprawdę spoko.
14 9
odpowiedź
User
Boro
Tym razem dla odmiany to obcokrajowcy „bili się” o polskie produkty :D
15 8
odpowiedź
User
marlon
Bardzo podoba mi się strategia LPP na przejecie coraz większej części rynku. Ich salony pojawiają się w wielu krajach i w każdym na dobre się zadomawiają.
8 8
odpowiedź