SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Samsung nie umie podać nowej daty premiery Galaxy Fold. Proponuje rezygnację z zamówień

Koncern Samsung przyznał, że nie jest w stanie potwierdzić daty wprowadzenia na rynek nowego składanego smartfona Galaxy Fold, w którym ujawniły się usterki wyświetlacza. Firma przeprasza użytkowników, którzy w ramach przedsprzedaży dokonali zamówień urządzenia i oferuje pełen zwrot kosztów tym klientom, którzy nie chcą dłużej czekać na przedłużającą się dostawę.

Samsung Galaxy Fold został oficjalnie zaprezentowany w lutym 2019 r. Przełomowym elementem konstrukcyjnym urządzenia jest elastyczny ekran zbudowany w opracowanej przez Samsunga technologii Infinity Flex. Dzięki temu smartfon można złożyć na pół, a po jego rozłożeniu uzyskać wyświetlacz o rozmiarach 7,3 cala.

W połowie kwietnia br. okazało się, że niektóre testowe egzemplarze smartfona przekazane recenzentom wykazały poważne usterki związane z nowatorskim wyświetlaczem zastosowanym w urządzeniu. Dziennikarze testujący Galaxy Fold alarmowali, że ekran telefonu przestał działać po zaledwie jednym lub dwóch dniach użytkowana.

Początkowo Samsung twierdził, że problem dotyczy jedynie niewielkiej partii Galaxy Fold przekazanej recenzentom, jednak zapewnienia te okazały się nie do końca prawdziwe. Koncern podjął bowiem decyzję o wstrzymaniu rynkowej premiery smartfona w Azji i Stanach Zjednoczonych. Producent zapewniał jednocześnie, że urządzenie pojawi się na rynku w przeciągu kilku nadchodzących tygodni.

Teraz okazuje się, że sytuacja wygląda jeszcze gorzej. Samsung przyznał bowiem, że obecnie nie jest w stanie potwierdzić nowej daty premiery Galaxy Fold na rynku. To może oznaczać, że wykryte wcześniej usterki składanego wyświetlacza mają poważniejszą genezę niż zakładano wcześniej.

W momencie oficjalnego przedstawienia nowatorskiego smartfona Samsung rozpoczął przedsprzedaż i przyjmowanie zamówień od użytkowników na wybranych rynkach. Obecnie, w związku z przesunięciem dostaw na nieznany bliżej termin firma rozpoczęła wysyłkę maili do klientów, którzy zgłosili chęć zakupu Galaxy Fold i dokonali przedpłat na smartfon.

W korespondencji Samsung przeprasza za opóźnienia i informuje, że każdy z użytkowników który złożył zamówienie może się z niego wycofać, jeśli nie chce dłużej czekać na dostawę. Wszystkie środki wpłacone przez rezygnujących zostaną zwrócone. Dodatkowo Samsung wyznaczył termin 31 maja br., po którym wszystkie zamówienia będą anulowane, jeśli do tego czasu nie rozpoczną się dostawy Galaxy Fold. Także w tym wypadku wszystkie pieniądze trafią z powrotem do klientów. Każdy z użytkowników może jednak do dnia 31 maja powiadomić Samsunga, że mimo wszystko chce zaczekać na swój egzemplarz. Wówczas jego zamówienie nie zostanie anulowane, choć nadal nie będzie wiadomo kiedy nastąpi jego realizacja.

W przeszłości Samsung miał już problemy z niektórymi swoimi premierowymi urządzeniami wprowadzanymi na rynek. Najgłośniejsza była afera związana ze smartfonami Galaxy Note 7, które na skutek wady konstrukcyjnej ulegały groźnym samozapłonom. Ostatecznie Samsung został zmuszony w atmosferze skandalu do wycofania tego modelu ze sprzedaży.

Dołącz do dyskusji: Samsung nie umie podać nowej daty premiery Galaxy Fold. Proponuje rezygnację z zamówień

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bednarek
W sumie to powinno docenić się za czniwość, że nie wypuszczają wadliwego produktu na rynek.
odpowiedź
User
xxx
Jak do tego mogło dojść? Pojąć nie mogę. Skoro dziennikarzom, którzy dostali je do testów psuły się w rękach po chwili używania, jakim cudem to opuściło firmę? Przecież to powinno być używane przez dziesiątki ludzi przez dziesiątki godzin zanim w ogóle się stwierdzi, że jest gotowy produkt.
odpowiedź