Samsung liderem sprzedaży smartfonów 5G. Ma 53,9 procent udziałów w rynku

W 2019 roku Samsung sprzedał na całym świecie ponad 6,7 milionów smartfonów przystosowanych do sieci 5G. To dało producentowi 53,9 procent udziałów w tym segmencie. Na pierwszy kwartał 2020 roku firma planuje wprowadzenie pierwszego tabletu obsługującego nową technologię.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O wynikach sprzedaży smartfonów obsługujących sieć 5G Samsung poinformował w komunikacie. Zgodnie z nim do końca listopada 2019 r. producent sprzedał globalnie ponad 6,7 mln telefonów przystosowanych do nowej technologii. W rezultacie udział koncernu w segmencie smartfonów 5G osiągnął poziom 53,9 proc.

Samsung zaznacza, że obecnie pod względem oferty jest liderem wśród producentów smartfonów 5G, ma bowiem w sprzedaży 5 takich modeli: Galaxy S10 5G, Note10 5G, Note10+ 5G, Galaxy A90 5G oraz Galaxy Fold 5G.

Samsung zapowiedział jednocześnie, że w I kwartale 2020 r. wprowadzi na rynek Galaxy Tab S6 5G – pierwszy tablet przystosowany do obsługi 5G. Urządzenie w pierwszej kolejności będzie dostępne w Korei Płd. i według producenta ma zapewnić dostęp do szybkiej sieci w nowej technologii oferując jednocześnie wysoką wydajność dzięki zaawansowanym podzespołom. Cena tabletu nie jest na razie znana.

W 2019 r. smartfony z obsługą 5G stanowiły jedynie 1 proc. globalnej sprzedaży telefonów. Jednak według prognoz Counterpoint Research w 2020 r. ich udział w rynku ma wzrosnąć do 18 proc.

Na wprowadzenie sieci 5G przygotowuje się obecnie wiele krajów na świecie, w tym także Polska. Najwięksi polscy operatorzy komórkowi w ub.r. rozpoczęli zaawansowane testy tej technologii, zaś w połowie grudnia 2019 r. Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpoczął konsultacje w sprawie aukcji częstotliwości do sieci 5G.

grafika

Zysk netto Samsunga sięgnął w III kwartale 2019 roku poziomu 6,29 biliona wonów (ok. 5,4 mld USD), w porównaniu do 13,15 biliona wonów zysku w analogicznym okresie roku 2018. Wyraźnie zmalał też zysk operacyjny - z 17,57 biliona wonów do 7,78 biliona wonów (ok. 6,7 mld USD).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż