SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Michał Karnowski zarzuca Santander Bank Polska brak reklam w prawicowej prasie. PZU dołącza odblaski tylko do „Sieci”

W poniedziałek na pierwszej stronie opiniotwórczych dzienników ogólnopolskich ukazały się specjalne reklamy Santander Bank Polska. - Precyzyjnie odcedzono całą prasę konserwatywną. Taki mamy system medialny i bankowy - ocenił Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii i publicysta „Sieci”. Do nowego numeru tego tygodnika dołączono za to odblaski od PZU dla dzieci.

Article

W weekend zaczęła się właściwa odsłona kampanii reklamującej zmianę nazwy BZ WBK na Santander Bank Polska. Jak już opisywaliśmy, reklamy eksponują logotyp nowej marki i poczucie bezpieczeństwa zapewniane klientom banku. W spocie występuje Łukasz Nowicki, który przez ostatni rok reklamował już BZ WBK.

W ramach akcji najważniejsze dzienniki opiniotwórcze ukazały się w poniedziałek z dodatkowymi pierwszymi stronami. Zamieszczono tam dużą reklamę banku z hasłem „Więcej możliwości to teraz Santander Bank Polska”. Na odwrocie znalazł się natomiast list do klientów od prezesa i przewodniczącego rady nadzorczej banku.

Taką reklamę opublikowano w „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Pulsie Biznesu”, „Dzienniku Gazecie Prawnej”, „Polsce The Times” i „Parkiecie”.

Na reklamę zwrócił uwagę Michał Karnowski, publicysta „Sieci” i członek zarządu wydającej m.in. ten tygodniki spółki Fratria. - Dziś w polskiej prasie wielka kampania Santander Bank Polska. Z jednym wyjątkiem: precyzyjnie odcedzono całą prasę konserwatywną. Taki mamy system medialny i bankowy, że wielki bank zagraniczny może sobie kopnąć z pogardą w połowę polskich klientów - ocenił Karnowski na Twitterze.

Zaznaczmy, że reklamy Santander Bank Polska nie ukazały się w poniedziałek także w tabloidach „Fakt” i „Super Express”. Nie ma ich również w tygodnikach opinii, których nowe wydania pojawiły się z początkiem tygodnia.

Biuro prasowe banku nie odpowiedziało na razie na nasze pytania, dlaczego jego reklamy nie ukazały się na razie w innych tytułach prasowych niż dzienniki opiniotwórcze oraz czy zmieni się do w dalszej odsłonie kampanii.

- Gratulacje, dla agencji reklamowej obsługującej bank Sandander, że do kampanii reklamowej udało się sprytnie włączyć zalanego łzami redaktora Karnowskiego :) - tak wpis publicysty „Sieci” skomentował Paweł Wroński z „Gazety Wyborczej”. Natomiast Dominika Wielowieyska, też z „GW”, zwróciła uwagę, że do listopada 2014 roku prezesem BZ WBK był obecny premier Mateusz Morawiecki.

„Sieci” z odblaskami dla dzieci w ramach akcji PZU

Z kolei do nowego numeru „Sieci” dodane zostały odblaski dla dzieci służące do tego, żeby być widocznymi na drodze. Jest to część corocznej kampanii społecznej organizowanej na początku roku szkolnego przez PZU. W ramach tegorocznej akcji 1,6 mln odblasków rozdano wszystkim uczniom klas 1-3 szkoły podstawowej.

Numer „Sieci” z odblaskiem kosztuje tak jak zwykle 6,90 zł. Wewnątrz są dwa stronicowe teksty związane z kampanią państwowego ubezpieczyciela: jeden opisuje same odblaski, a drugi - raport o bezpieczeństwie dzieci na drodze.

Biuro prasowe w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl poinformowało, że odblaski zostały dołączone do całego nakładu „Sieci”. - Obecnie nie planujemy dołączania ich do innych tytułów - dodało.

Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średni nakład „Sieci” wynosił 115 522 egz., a średnia sprzedaż ogółem -  46 661 egz. Ten drugi wynik zmalał w skali roku o 29,9 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Michał Karnowski zarzuca Santander Bank Polska brak reklam w prawicowej prasie. PZU dołącza odblaski tylko do „Sieci”

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Nic tak nie boli Karnowskiego jak geszeft, który go omija szerokim łukiem :) A tak na marginesie - może by tak Michaś podpowiedział tytuł chociaż jednego konserwatywnego opiniotwórczego dziennika ogólnopolskiego - bo ja osobiście nie bardzo mogę cokolwiek takiego skojarzyć.
53 19
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
KarnoFFskie dobrze ulokowały ten gadżet z PZU. Błyszczeć światłem odbitym od wodza to takie niepokorne i patriotyczne jest. Same niestety nie błyszczą:(
35 16
odpowiedź
User
Gu
Michal nie kompromituj się. Zwolniłeś masę osób który raze z tobą zaczynali a sam wziąłeś dywidendę na grubo ponad 100 tysi. Co jak co ale teraz nie narzekaj na brak reklam. Daruj. Oczywiście nie jest tak ze same przyjdą i wszyscy dadzą. Szanuj tych którzy razem z tobą zaczynali. To podstawa. Uwierz ze to wróci.
37 10
odpowiedź
User
:D
Najwyrazniej czytelnicy prawicowej pasy nie maja kasy albo skladaja ja w SKOKach, patriotycznie :)
33 15
odpowiedź
User
karnologik
Nie ma odblasków w Newsweeku i Polityce?! Taki mamy system medialny i ubezpieczeniowy, że wielki polski ubezpieczyciel może sobie kopnąć z pogardą w połowę polskich klientów i ich dzieci!
49 11
odpowiedź