SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Santander Bank Polska zmniejszył wydatki marketingowe o 7 proc., ma 2,5 mln klientów e-bankowości

W trzech kwartałach br. nakłady marketingowe grupy Santander Bank Polska zmalały o 7,3 proc. do 118,6 mln zł. Sam Santander Bank Polska ma 2,46 mln aktywnych klientów bankowości elektronicznej, w tym 1,53 korzystających z bankowości mobilnej.

czekaj...czekaj...

Wydatki marketingowe grupy kapitałowej Santander Bank Polska jeszcze mocniej zmniejszyły się w samym trzecim kwartale - o 31,3 proc., z 59,36 do 40 75 mln zł.

W sprawozdaniu finansowym zaznaczono, że ten spadek wynika z kumulacji działań reklamowych firmy w drugiej połowie ub.r., kiedy przeprowadzono rebranding z BZ WBK na Santander Bank Polska. - Koszty związane z rebrandingiem będą rozłożone na dwa lata. Bank podtrzymuje swoją politykę dywidendową - zapowiedział Michał Gajewski, prezes Santander Bank Polska. W całym ub.r. nakłady marketingowe grupy Santander Bank Polska wyniosły 189,3 mln zł, po wzroście aż o 41 proc. w skali roku.

W reklamach Santander Bank Polska dalej Łukasz Nowicki, w spotach Santander Consumer Bank Krosny zamiast Kowalczyk

W kampaniach reklamowych Santander Bank Polska od kilku lat jako narrator występuje lektor i dziennikarz Łukasz Nowicki. Pod koniec września z jego udziałem ruszyła wizerunkowa akcja pod hasłem „Bank jaki chcesz”. Natomiast w okresie letnim bank promował Konto Jakie Chcę, pokazując w reklamach płatności smartfonem i inteligentnym zegarkiem.

W sierpniu br. Santander Bank Polska rozstrzygnął przetarg na obsługę reklamową, wybrał pracującą dla niego już poprzednio agencję Red8 Advertising i FCB Bridge2Fun.

Do grupy Santander Bank Polska należy też Santander Consumer Bank, który w połowie br. zmienił koncepcję kreatywną swoich reklam. Po zakończeniu kilkuletniej współpracy z biegaczką narciarską Justyną Kowalczyk w kampanii banku, pod hasłem „Bez gadania”, pojawił się mim Ireneusz Krosny. Kreację reklam przygotowała agencja Oldboys&Freshmilk.

Znacznie więcej niż na marketing grupa Santander Bank Polska przeznaczyła w br. na eksploatację systemów informacyjnych (236,31 mln zł), opłaty na rzecz BFG, KNF i KDPW (285,15 mln zł) oraz pozostałe usługi obce (127,96 mln zł), natomiast nieco mniej na utrzymanie budynków (116,73 mln zł).

Więcej rachunków i sprzedanych kredytów, 2,5 mln klientów e-bankowości

W raporcie Santander Bank Polska podał, że w segmencie detalicznym obsługuje obecnie 3,7 mln rachunków, o 12,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Ten wzrost wynika m.in. z przejęcia w listopadzie ub.r. części detalicznej Deutsche Bank Polska. Dodając konta walutowe, w bank obsługiwał blisko 4,6 mln rachunków osobistych.

W banku założono 1,6 mln rachunków Konto Jakie Chcę wprowadzonych do oferty jesienią 2017 roku.

Liczba kart debetowych zwiększyła się w skali roku o 10 proc. do 4,1 mln, z czego 3,8 mln (o 8,8 proc. więcej niż przed rokiem) to karty dla klientów indywidualnych (bez wycofywanych stopniowo kart przedpłaconych). Natomiast liczba kart kredytowych wzrosła o 1,8 proc. do 823,7 tys., a kart, za pomocą których realizowano płatności mobilne (HCE, Google Pay, Garmin Pay i Apple Pay) aż o 116,2 proc. do 708,0 tys.

W trzech kwartałach br. Santander Bank Polska sprzedał klientom detalicznym kredyty gotówkowe o łącznej wartości 6,4 mld zł, po wzroście aż o 78,1 proc. w skali roku. - Czynniki wspierające procesy sprzedaży to m.in.: nowy kanał dystrybucji kredytów gotówkowych (tj. sieć agentów przejęta wraz z Deutsche Bank Polska), w pełni ujednolicone procesy obsługi kredytowej w sieci placówek Santander Bank Polska i byłego Deutsche Bank Polska (z uwzględnieniem polityki kredytowej i warunków cenowych), atrakcyjne oferty promocyjne oraz rosnąca baza klientów ze spersonalizowaną ofertą kredytową - wyliczono w raporcie.

Santander Bank Polska na koniec września miał 2,46 mln aktywnych klientów bankowości elektronicznej (wobec 2,17 mln rok wcześniej), z czego 1,53 mln korzystało a aplikacji mobilnej banku (po wzroście o 22,8 proc. w skali roku). Sieć oddziałów i placówek partnerskich banku nieznacznie wzrosła, liczba bankomatów zmalała z 887 do 794, a urządzeń dualnych zwiększyła się z 832 do 918.

Natomiast w przypadku Santander Consumer Banku liczba zarejestrowanych użytkowników bankowości elektronicznej wzrosła w skali roku ze 177 do 196 tys. (nie podano, ilu z nich jest aktywnych).

Santander niezainteresowany kupnem mBanku

Od stycznia do września br. wynik grupy Santander Bank Polska z odsetek wyniósł 4,93 mld zł (wobec 4,21 mld zł rok wcześniej), a wynik z prowizji - 1,59 mld zł (1,56 mld zł przed rokiem). W ujęciu jednostkowym wynik odsetkowy Santander Bank Polska zwiększył się w skali roku z 2,97 do 3,59 mld zł, a wynik z prowizji z 1,2 do 1,28 mld zł.

W minionym kwartale zysk netto grupy Santander Bank Polska zwiększył się w skali roku z 585 do 709 mln zł, a w trzech kwartałach minimalnie zmalał - z 1,86 do 1,82 mld zł.

W środę na konferencji prasowej Maciej Gajewski, prezes Santander Bank Polska, poinformował, że bank zamierza skupić się na rozwoju organicznym. - Widzę tutaj potencjał wzrostu nie do końca wykorzystany, na tym się koncentrujemy - zapowiedział.

Gajewski dodał, że Santander Bank Polska nie rozważa obecnie przejęcia mBanku. - Jeżeli będą okazje, to będziemy się nad nimi zastanawiali - zaznaczył.

O planach sprzedaży mBanku poinformował pod koniec września jego obecny większościowy akcjonariusz Commerzbank. W nowej strategii zapowiedział głęboką restrukturyzację, redukcję kosztów i cyfryzację, co ma kosztować łącznie ok. 1,6 mld euro. Część tych pieniędzy pochodzić ma ze sprzedaży 69,33 proc. posiadanych przez Commerzbank akcji mBanku.

Dołącz do dyskusji: Santander Bank Polska zmniejszył wydatki marketingowe o 7 proc., ma 2,5 mln klientów e-bankowości

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aha
Przecież reklam nikt nie ogląda
odpowiedź
User
Spece
To ci od sadzenia drzew "tlenowych". Janusze marketingu.
odpowiedź