SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

SAR i PSML publikują kolejny rozdział Białej Księgi, dotyczący przetargów na full service

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML wraz z partnerami oraz przedstawicielami reklamodawców ogłosili kolejny rozdział Białej Księgi. Dotyczy przetargów na usługi typu full service.

Rozdział zawiera przygotowane przez klientów i agencje rekomendacje, wskazówki wzorcowe, narzędzia oraz dokumenty przetargowe z myślą o efektywności komunikacji marketingowej.  

W dokumencie znalazły się m.in. wytyczne takie jak:

•    źródła dla budowania wiedzy o rynku agencji Full Service,
•    zapytanie o informację RFI (Request For Information) w kategorii Full Service,
•    rekomendowane modele przetargów Full Service,
•    szczegółowy harmonogram i minimalny czas w przetargu Full Service,
•    efektywna komunikacja w przetargach - Brief, indywidualny de-Briefing, sesje kierunkowe,
•    kryteria i wagi ocen w przetargach Full Service,
•    terminy płatności i koszt pieniądza w czasie,
•    opłaty za udział w przetargu,
•    ochrona praw autorskich w przetargu.

Każde zagadnienie opisano w formie praktycznych wytycznych, które uzupełniają wzory dokumentów przetargowych (Brief, RFI, Scope of Work- lista produktów i usług agencji w kategorii Full Service).

- Publikowanym standardem, wytycznymi i narzędziami przypominamy, że jako Reklamodawcy i Agencje mamy realny wpływ na dobre praktyki i efektywność współpracy. Zastosowanie rekomendacji wypracowanych w Białej Księdze nie znosi ani nie ogranicza konkurencyjności, nie osłabia koncentracji na cenie i jakości kupowanych usług, nie faworyzuje żadnej ze stron relacji biznesowej. Ale w bezpośredni lub pośredni sposób realnie poprawia: szybkość, efektywność i koszty procesów, cenę i jakość kupowanych usług i w końcu finalne efekty komunikacji marketingowej - mówi Dariusz Andrian, prezes SAR.

Z treścią rozdziału można się zapoznać na stronie DobryPrzetarg.com.pl.

Full Service zdefiniowano w dokumencie jako obszar komunikacji marketingowej obejmujący więcej niż jedną specjalizację w komunikacji, projektowany na długi okres, uwzględniający strategiczne podejście i prowadzenie marki oraz komunikacji.

Biała Księga - nowe standardy przetargów

Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej powstała w efekcie ponad dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki. Dokument wprowadza jednolite dla wszystkich sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej.

Dotychczas opublikowane zostały następujące rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

Najbliższe rozdziały Białej Księgi zostaną opublikowane w październiku i listopadzie i obejmą obszary: produkcja filmów reklamowych oraz media. Ostatnie publikacje obejmą obszary: digital, branding i badania marketingowe.

Dołącz do dyskusji: SAR i PSML publikują kolejny rozdział Białej Księgi, dotyczący przetargów na full service

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Imiennick
Koleja próba zaklinania rzeczywistości - wydajmy książeczkę a łapówy, ustawki itp odejdą w niebyt... Jaka piękna naiwność....
odpowiedź
User
albinos
Koleja próba zaklinania rzeczywistości - wydajmy książeczkę a łapówy, ustawki itp odejdą w niebyt... Jaka piękna naiwność....


Każdy z branży zna short (?) listę agencji, które w ogóle nie startują w przetargach, a biznes się kręci. Norma.
odpowiedź
User
Andreas
Napiszę dla Was wszystkich Białą Księgę Reklamy.

1. Nie startować do zleceń płatnych mniej niż średnia stawka rynkowa,
2. Nie startować do zleceń rozliczanych na termin dłuższy niż 7 dni.
3. Nie startować do zleceń dla firm, które nie płaciły i nie płacą w terminie.

Koniec Białej Księgi Reklamy.
odpowiedź