SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Selfie” z Barackiem Obamą to reklama Samsunga. Biały Dom protestuje

Zdjęcie „z ręki” wykonane przez bejsbolistę Davida Ortiza z Barackiem Obamą okazało się elementem kampanii reklamowej smartfona Samsung Galaxy Note 3. - Zdecydowanie sprzeciwiamy się użyciu wizerunku prezydenta do celów marketingowych - komentuje Biały Dom.

David Ortiz z Barackiem Obamą Article

David Ortiz, gwiazdor bejsbolowej drużyny Boston Red Sox, fotografię „z ręki” (tzw. selfie) z Barackiem Obamą wykonał we wtorek podczas spotkania prezydenta USA ze wszystkimi zawodnikami tego klubu. Sportowiec zamieścił zdjęcie na Twitterze, gdzie zdobyło ono dużą popularność - do tej pory zostało retwiittowane ponad 40 tys. razy i 48 tys. razy oznaczone jako ulubione. Na swoje konto w serwisie skopiował je również Samsung, informując, że zostało wykonane telefonem jego produkcji. Wzbudziło to podejrzenia, że cała sytuacja może być elementem kampanii reklamowej.

W odpowiedzi na pytania dziennikarzy koreański koncern przyznał, że zdjęcie z Obamą zostało zaaranżowane do celów promocyjnych. Samsung dosłownie dzień przed spotkaniem w Białym Domu podpisał z Davidem Ortizem umowę, w ramach której ma on promować telefony firmy w serwisach społecznościowych. Bejsboliście przekazano smartfon Samsung Galaxy Note 3 i wytłumaczono, jak robić nim zdjęcia i udostępniać je w internecie.

Biały Dom nie jest zadowolony z tego, że Barack Obama nieświadomie wziął udział w kampanii reklamowej. - Zgodnie z zasadą sprzeciwiamy się próbom użycia wizerunku prezydenta do celów marketingowych. I oczywiście sprzeciwiamy się w tej sytuacji - stwierdził w czwartek Jack Carney, rzecznik Białego Domu. Nie odpowiedział jednak na pytanie, czy prawnicy Obamy kontaktowali się już w tej sprawie z Samsungiem.

Miesiąc temu jeszcze większy rozgłos zyskało zdjęcie „z ręki” grupy hollywoodzkich aktorów wrzucone na Twittera w czasie gali Oscarów przez prowadzącą ją Ellen DeGeneres. Okazało się, że też zostało wykonane Samsung Galaxy Note 3 i było zaaranżowanym działaniem marketingowym, a Samsung wydał 20 mln dolarów na promocję w czasie ceremonii (przeczytaj więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: „Selfie” z Barackiem Obamą to reklama Samsunga. Biały Dom protestuje

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
samsuns ma rewelacyjny marketing

chyba Apple dostaje teraz torsji

oscary, barack obama ... ;)
21 12
odpowiedź
User
jak
Mało mnie to obchodzi właściwie. Pierwszy raz na oczy tego człowieka widzę.
16 10
odpowiedź
User
32lata
za marką żeby ludzie chętnie ją kupowali muszą stać emocje i jakaś twarz, jakiś twórca, konkretna osoba. Kto stoi za Samsungiem? To że Apple tworzy i sprzedaje Jobs to wszyscy wiedzieli, a kto stoi za wszystkimi tymi produktami azjatyckiemi jakieś kompletne nonamy i to jest problem azjatów - kompletny brak osobowości twarzy historii emocji legendy ludzi którzy tworzą te produkty.
12 9
odpowiedź