Serwisy informacyjno-publicystyczne: Onet wyprzedził WP, Fakt.pl przed Radiozet.pl (TOP10)

Wśród stron z informacjami i publicystyką ogólną na pozycję lidera awansował Onet, wyprzedzając WP.pl. o2.pl ma więcej użytkowników niż TVN24.pl, a Fakt.pl niż Radiozet.pl. Mocno wzrosła odwiedzalność Polsatnews.pl i Wyborcza.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

We wrześniu br. Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (bez treści regionalnych i prognozy pogody) zanotował 8,87 mln użytkowników, czyli 32,04 proc. wszystkich internautów w Polsce. Odwiedzający wykonali tam 122,91 mln odsłon, każdy średnio 13,9 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

W analogicznym dziale WP.pl 8,17 mln internautów wykonało 136,37 mln odsłon, każdy przeciętnie 16,7. Poziom 100 mln odsłon przekroczył w tej kategorii jeszcze TVN24.pl - miał 6,83 mln użytkowników i 100,28 mln odsłon (średnio 14,7 na odwiedzającego).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gemius-pbi-wrzesien-2020-rasp-przed-wirtualna-polska-o2-wyprzedzilo-gazeta-pl,7170454846367361a ##

W części informacyjno-publicystycznej na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) 7,42 mln internautów wygenerowało 65,99 mln odsłon, natomiast na Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) 65,4 mln odsłon wykonało 4,69 mln użytkowników (każdy przeciętnie 14). Interia w lipcu br. została przejęta przez Polsat, a z początkiem października jej serwis informacyjny przemianowano z Faktów na Wydarzenia.

Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował w tej kategorii 5,63 mln użytkowników i 46,64 mln odsłon, a Radiozet.pl - 5,47 mln odwiedzających i 29,22 mln odsłon.

W zestawieniu są dwie witryny Agory. Dział informacyjno-publicystyczny na Gazeta.pl miał 5,11 mln internautów i 43,85 mln odsłon, a na Wyborcza.pl - 4,64 mln odwiedzających i 35,53 mln odsłon. W tym drugim portalu od prawie siedmiu lat obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści (za darmo można przeczytać 10 tekstów miesięcznie), z którego na koniec czerwca br. korzystało 243 tys. użytkowników.

Z kolei Polsatnews.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej miał 4,37 mln odwiedzających i 25,92 mln odsłon.

grafika

W górę Onet i Polsat News

Strony Onet z informacjami i publicystyką ogólną w porównaniu z wrześniem ub.r. zyskały 1,09 mln użytkowników (14 proc.), 21,78 mln odsłon (21,5 proc.) oraz 4,46 pkt proc. zasięgu (16,2 proc.). Zmiany procentowe zasięgu u wszystkich serwisów są nieco korzystniejsze niż zmiany liczby użytkowników, ponieważ we wrześniu br. łączną liczbę internautów w Polsce w badaniu Gemius/PBI oszacowano na 27,7 mln, a rok wcześniej na 28,2 mln.

Dzięki temu wzrostowi Onet pod względem zasięgu i liczby odwiedzających wyprzedził WP.pl, która w analizowanej kategorii straciła 477,8 tys. użytkowników (5,5 proc.), 1,14 pkt proc. zasięgu (3,7 proc.) oraz 26,45 mln odsłon (16,2 proc.).

W części informacyjno-publicystycznej Radiozet.pl ubyło 640,7 tys. internautów (10,5 proc.), 1,91 pkt proc. zasięgu (8,8 proc.) i 15,18 mln odsłon (34,2 proc.). Natomiast analogiczna sekcja na Fakt.pl przy wzroście liczby użytkowników o 997,9 tys. (21,5 proc.) i zasięgu o 3,92 pkt proc. (23,9 proc.) straciła 10,41 mln odsłon (18,2 proc.), a na Interii przy spadku liczby odwiedzających o 16,3 tys. (0,3 proc.) i wzroście zasięgu o 0,25 pkt proc. (1,5 proc.) zyskała 13,06 mln odsłon (25 proc.).

Na Polsatnews.pl w tej kategorii przybyło 2,02 mln internautów (86,4 proc.), 7,48 pkt proc. zasięgu (90 proc.) i 16 mln odsłon (161,3 proc.), a na Wyborcza.pl - 651,1 tys. użytkowników (16,3 proc.), 2,62 pkt proc. zasięgu (18,5 proc.) i 6,41 mln odsłon (22 proc.).

Nieznacznie wzrosła odwiedzalność sekcji informacyjno-publicystycznych TVN24.pl i Gazeta.pl. Pierwsza zyskała 55,8 tys. internautów (0,8 proc.), 0,65 pkt proc. zasięgu (2,7 proc.) i 5,32 mln odsłon (5,6 proc.), a druga - 176,1 tys. użytkowników (3,6 proc.), 0,97 pkt proc. zasięgu (5,5 proc.) i 2,77 mln odsłon (6,7 proc.).

W portalu o2.pl w ramach badania Gemius/PBI przed rokiem nie było jeszcze wyodrębnionej części informacyjno-publicystycznej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu