SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

ABC Zdrowie wyprzedziło Poradnik Zdrowie. Mocno w górę Infozdrowie24 i Medme.pl - w dół Doz.pl i Medonet.pl (TOP20 stron o zdrowiu)

ABCzdrowie.pl dzięki znaczącemu wzrostowi zasięgu awansowało na pozycję lidera stron o zdrowiu, wyprzedzając PoradnikZdrowie.pl. W skali roku procentowo jeszcze więcej zyskały Infozdrowie24, Medme.pl, Zdrowie.gazeta.pl i ArturTopolski.pl, natomiast spadki oprócz PoradnikZdrowie.pl zanotowały Doz.pl, Medonet.pl i Wylecz.to.

PAP/EPA / MARTIN SCHUTT Article

Serwis ABCzdrowie.pl (należący do Wirtualnej Polski) w grudniu ub.r. odwiedziło 6,83 mln realnych użytkowników, czyli 24,78 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 44,26 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 8 minut i 54 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Miesiąc temu w serwisie wprowadzono możliwość internetowego umawiania wizyt lekarskich.

PoradnikZdrowie.pl (Grupa ZPR Media) zanotował natomiast 5,87 mln realnych użytkowników, 19,04 mln odsłon oraz 3 minuty i 58 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Z kolei serwis Mp.pl miał 3,47 mln użytkowników, 12,64 mln odsłon oraz 4 minuty i 11 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika.

W rankingu znalazły się dwie witryny Grupy Onet: sekcja o zdrowiu witryny Kobieta.onet.pl (z 2,77 mln użytkowników i 8,14 mln odsłon) oraz Medonet.pl (z 2,56 mln użytkowników i 7,1 mln odsłon), oraz trzy serwisy z Grupy Gazeta.pl: Infozdrowie24.pl (2,27 mln użytkowników i 5,53 mln odsłon), Zdrowie.gazeta.pl (1,97 mln użytkowników i 5,42 mln odsłon) oraz dział Tylko Zdrowie na Wyborcza.pl (420,6 tys. użytkowników i 586,1 tys. odsłon). Natomiast do Wirtualnej Polski należy też Kardiolo.pl (482,7 tys. użytkowników i 1,48 mln odsłon).

W zestawieniu są również apteka internetowa Doz.pl (2,1 mln użytkowników i 6,27 mln odsłon), serwis sieci przychodni Enel-Med (338,7 tys. użytkowników i 2,03 mln odsłon) oraz blog ArturTopolski.pl (544,8 tys. użytkowników i 2,37 mln odsłon).

W skali roku ABCzdrowie.pl zyskało 7,3 pkt proc. zasięgu, 20 mln odsłon oraz dwie minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika - to odpowiednio 41,8, 82,8 i 29 proc. w górę. Dzięki temu witryna wyprzedziła pod względem zasięgu PoradnikZdrowie.pl, który zanotował spadek o 2,83 pkt proc. (czyli 11,7 proc.). Jednocześnie stracił 3,58 mln odsłon i 44 sekundy średniego czasu korzystania (to 15,8 i 15,6 proc. w dół).

Procentowo największe wzrosty zasięgu zanotowały Medme.pl (o 0,99 pkt proc., czyli 176,8 proc.), Infozdrowie24.pl (o 4,95 pkt proc., 150,9 proc.), ArturTopolski.pl (o 1,03 pkt proc., 108,4 proc.), Zdrowie.gazeta.pl (o 3,71 pkt proc., 107,8 proc.), oraz sekcja Zdrowie na Kobieta.onet.pl (o 4,15 pkt proc., 70,5 proc.).

Za to Doz.pl straciła 2,08 pkt proc. zasięgu i 1,75 mln odsłon (to 21,4 i 21,8 proc. w dół), Wylecz.to - 0,56 pkt proc. zasięgu i 107,2 tys. odsłon (10,1 i 3,5 proc.), a Medonet.pl - 0,61 pkt proc. zasięgu i 1,54 mln odsłon (6,1 i 17,8 proc.).

Strony Wirtualnej Polski o zdrowiu i medycynie odwiedziło łącznie 7,03 mln internautów, którzy wykonali 48,09 mln odsłon i korzystali średnio przez 9 minut i 37 sekund.

Witryny ZPR Media z tej kategorii miały 5,87 mln użytkowników i 19,04 mln odsłon, strony Grupy Onet-RASP - 4,28 mln użytkowników i 15,43 mln odsłon, a serwisy Grupy Gazeta.pl - 3,39 mln użytkowników i 11,53 mln odsłon.

Natomiast serwisy Grupy Medforum (m.in. Forumdermatologiczne.pl, Forumdinekologiczne.pl, Forumstomatologiczne.pl itp.) miały 1,12 mln użytkowników i 3,12 mln odsłon.

Serwisy Wirtualnej Polski zyskały w skali roku 6,91 pkt proc. zasięgu i 20,2 mln odsłon (to 37,1 i 72,4 proc. w górę), strony Grupy Gazeta.pl - 6,09 pkt proc. zasięgu i 6,28 mln odsłon (czyli 97,9 i 119,5 proc.), a witryny Grupy Onet-RASP - 1,81 pkt proc. zasięgu (to 13,2 proc. w górę), przy spadku liczby odsłon o 432,8 tys. (a więc 2,7 proc.).

Z kolei strony Grupy ZRP Media straciły 2,83 pkt proc. zasięgu i 3,58 mln odsłon (to 11,7 i 15,8 proc. w dół).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: ABC Zdrowie wyprzedziło Poradnik Zdrowie. Mocno w górę Infozdrowie24 i Medme.pl - w dół Doz.pl i Medonet.pl (TOP20 stron o zdrowiu)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ech
Czyli już się wyjaśniło, skąd ostatnio te awanse z ZPR do innych firm, w tym Edipresse, Bonnier i urzędu pracy ;)
7 0
odpowiedź
User
Jan
I tak na tych największych serwisach nie ma co czytać. Tz. Monetyzacja na całego a treści redakcyjnych jak na lekarstwo....i ta choinka reklamowa....😏😏
3 1
odpowiedź
User
Carolina
Czołówka od jakiegoś czasu bez zmian..ale po lekturze tekstu odwiedziłam medme.pl i ciekawie wygląda, similarweb potwierdza dynamikę wzrostu.....Kto jest właścicielem tego serwisu bo chyba żadne wydawnictwo? Swoją drogą mamy trochę tych serwisów w naszym kraju...widać potrzeba zdrowa jest.
1 4
odpowiedź
User
AnihilatorADS
W Polsce istnieje potrzeba zdrowia? Najlepiej: żreć świństwo bo daje ponoć szczęście, szczegolnje w erze Internetu i podupadłych relacjach (realnych) międzyludzkich, do tego tempo, presja, stres. Takie szybkie „szczęście” tu i teraz przy burgerze to kusząca propozycja. Dobrze wziąć kredyt, żeby jeszcze szybciej i intensywniej pracować, wypalać się i więcej żreć by być szczęśliwym. Dorzućmy do tego niedoścignione wzorce i ciuchy slim, to już powoduje depresje i znów żarcie. Cały ten klimat sprzyja farmacji, która ma dla nas „szczęście i zdrowie” w suplementach i lekach bez recepty. Dokąd zmierzamy ....
4 1
odpowiedź
User
sing-bisa-maca
Coś mi się nie zgadza w TOP WYDAWCÓW - skoro mp.pl ma 3,5 mln real users i 12,6 mln odsłon i zasięg 12,59% to dlaczego nie jest wymieniona przed Grupą Gazeta (3,4 mln) i grupą MEDFORUM (1,2 mln)? Przypadek?
6 0
odpowiedź
User
@Carolina
Ten Wasz spam o medme staje się uciążliwy. Zatrudnijcie copywritera, pls, bo to jest najbardziej prostacka i oklepana krypciocha, jaka może być. Aż zęby bolą!

Znacznie lepsze: komentarz w stylu "o, rok temu jeszcze nie było tego med.me", koniecznie z literówka, żeby ktoś musiał poprawić.

ALBO "zmieniają się liderzy, zaraz..." Zresztą :) Sani pomyślcie, co jeszcze :)
4 1
odpowiedź
User
dr Google
Nie lepiej dopisać po prostu artykuł sponsorowany?
2 1
odpowiedź
User
Ktos
Czytalam ten artykuł i nie wygląda na sponsorowany...no chyba że lider zapłacił...
Zresztą po co to bicie piany.
2 0
odpowiedź
User
Jontek
Skoro powstają takie serwisy to widocznie jest potrzeba zdrowego stylu życia. A zreszto wystarczy rozejrzeć się po ulicach: coraz więcej osób biega, coraz więcej sklepów że zdrowa żywnością. A artykuł dla mnie informacyjny zwracający uwagę zarówno na te większe jak i mniejsze serwisy.
1 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing