SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy RASP gonią Polsat i Interię. Temu z kolejnym rekordem (Mediapanel z kwietnia)

Platforma Temu osiągnęła w kwietniu swoją kolejną rekordową liczbę użytkowników w Polsce. Ringier Axel Springer Polska odrobił dużą część straty do Grupy Polsat-Interia, zaś do RASP zbliżyła się Grupą Wirtualna Polska. Które serwisy i aplikacje internetowe odwiedzaliśmy najczęściej.

Reklama Temu, fot. materiały prasowe Reklama Temu, fot. materiały prasowe

Bezkonkurencyjni pod względem liczby użytkowników w polskim internecie są dwaj globalni giganci. Według wyników badania Mediapanel w kwietniu 2025 roku serwisy i aplikacje Grupy Google przyciągnęły u nas 28,95 mln internautów, każdego średnio na 23 godziny, 23 minuty i 28 sekund, zaś te należące do Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) – 26,18 mln użytkowników, przeciętnie na 23 godziny, 58 minut i 42 sekundy.

Czołowi polscy wydawcy portali horyzontalnych mają po ok. 20 mln odwiedzających miesięcznie. W porównaniu do marca Grupa Polsat-Interia zanotowała spadek z 21,19 do 20,76 mln użytkowników oraz średniego czasu korzystania z godziny, 15 minut i 50 sekund do godziny, 12 minut i 44 sekund.

Do Polsatu i Interii zbliżyła się Grupa Ringier Axel Springer Polska, w której witrynach i aplikacjach liczba internautów zmalała z 20,9 do 20,71 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego z godziny, 57 minut i 35 sekund do godziny, 45 minut i 53 sekund. Z kolei Grupa Wirtualna Polska zanotowała nieznaczne zmiany spadki: z 19,5 do 19,52 mln odwiedzających oraz z godziny, 33 minut i 9 sekund do godziny, 28 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania.

Wirtualna Polska z końcem ub.r. zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji jej strony i aplikacje od stycznia notują w badaniu dużo niższe wyniki niż poprzednio.

Temu dalej rośnie

Wśród podmiotów z kategorii e-commerce liderem jest Grupa Allegro (oprócz Allegro należą do niej Ceneo i eBilet), która w kwietniu przyciągnęła 21,63 mln internautów, każdego przeciętnie na godzinę, 29 minut i 50 sekund, wobec 21,77 mln użytkowników oraz godziny, 36 minut i 51 sekund średniego czasu.

Natomiast Temu, zapewniające cały ruch Grupie Whaleco, osiągnęło miesiąc do miesiąca wzrost liczby odwiedzających z 18,11 do 18,86 mln, przy spadku przeciętnego czasu spędzonego przez każdego z 58 minut i 18 sekund do 53 minut i 49 sekund. Platforma osiągnęła swój kolejny rekord w liczbie użytkowników, pułap 19 mln użytkowników pierwszy raz przekroczyła w listopadzie ub.r. (miała wtedy 18,24 mln).

Według Mediapanelu w kwietniu br. z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, a każdego dnia w sieci było średnio 26,3 mln osób.

Google.com odwiedziło w kwietniu 26,98 mln polskich internautów, spędzając tam średnio po godzinę, 49 minut i 26 sekund, wobec 27,29 mln użytkowników oraz godzinę, 49 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania miesiąc wcześniej.

Z kolei na przeglądarkowym YouTubie każdy z 19,33 mln użytkowników spędził przeciętnie 7 godzin, 35 minut i sekundę, a analogiczna wersja Facebooka przyciągnęła 17,67 mln odwiedzających, każdego średnio na 3 godziny, 14 minut i 25 sekund.

Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Google

Na komputerach Grupa Google zanotowała 22,18 mln użytkowników oraz 7 godzin, 20 minut i 4 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego. Miała około dwóch razy więcej odwiedzających niż Meta Platforms (11,85 mln) oraz Grupa Allegro (10,63 mln).

Netflix na komputerach przyciągnął 2,75 mln polskich internautów, każdego średnio na 8 godzin, 24 minuty i 41 sekund, zaś witryny i aplikacje TVN Warner Bros. Discovery – 3,16 mln użytkowników, przeciętnie na 4 godziny, 2 minuty i 22 sekundy.

Na smartfonach i tabletach Grupa Google ma niewielką przewagę zasięgową nad Meta Platforms (bez WhatsAppa). W zeszłym miesiącu ten pierwszy wydawca zanotował 26,75 mln użytkowników oraz 19 godzin, 13 minut i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi – 24,5 mln odwiedzających oraz 23 godziny, 19 minut i 41 sekund średniego czasu.

Natomiast TikTok przyciągnął 14,3 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na 20 godzin, 4 minuty i 42 sekundy.

Google.com zanotowało w mobile’u 22,51 mln użytkowników oraz 37 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania. Natomiast na przeglądarkowym YouTubie każdy z 13,09 mln odwiedzających spędził przeciętnie godzinę, 40 minut i 40 sekund.

Aplikacja Google przed Facebookiem

Wśród aplikacji mobilnych w czołowej dziesiątce dominują te należące do Grupy Google i Meta Platforms. Aplikacja Google zanotowała 24,69 mln użytkowników oraz godzinę, 30 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania, a ta Facebooka – 21,57 mln internautów oraz 14 minut, 50 sekund i45 sekund średniego czasu.

Natomiast w aplikacji YouTube’a każdy z odwiedzających spędził przeciętnie 17 godzin, 50 minut i 13 sekund, a w tej TikToka – 24 godziny, 30 minut i 28 sekund.

W gronie aplikacji audytowanych w Mediapanelu na czele jest Allegro – z 8,22 mln użytkowników oraz 2 godzinami, 4 minutami i 59 sekundami średniego czasu korzystania. Przy czym ma dużo mniej odwiedzających od aplikacji Temu, która przyciągnęła 13,04 mln internautów, każdego przeciętnie na godzinę, cztery minuty i sekundę.

Dołącz do dyskusji: Serwisy RASP gonią Polsat i Interię. Temu z kolejnym rekordem (Mediapanel z kwietnia)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gosc
Piękne te tabelki ale czy zauważyliście, że wszystkie te serwisy informacyjne właściwie nie różnią się niczym? Te same sensacje, polityka, głupie komentarze i opinie, niechlujstwo tekstów, dezinformacja i fake newsy. Nie ma w czym wybierać.
3 0
odpowiedź
User
Gosc
Piękne te tabelki ale czy zauważyliście, że wszystkie te serwisy informacyjne właściwie nie różnią się niczym? Te same sensacje, polityka, głupie komentarze i opinie, niechlujstwo tekstów, dezinformacja i fake newsy. Nie ma w czym wybierać.
1 0
odpowiedź
User
Awrook
Dziennikarze z Bożej łaski medium o mediach a ChatGPT w top 20 nie zauważyli, lameriada
0 0
odpowiedź