SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy TVP w dół, ale przyciągają bardziej niż WP i Facebook. Zyskują aplikacje mobilne Google’a (dane Gemius/PBI z lipca)

W lipcu strony i aplikacje internetowe Telewizji Polskiej zanotowały aż 1,27 mln użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, przy czym średni czas korzystania z nich był dłuższy niż w przypadku Grupy Wirtualna Polska, Facebooka i Grupy Google. Duże wzrosty osiągnęły aplikacje mobilne tego ostatniego koncernu.

Article

Strony i aplikacje Grupy Google w minionym miesiącu odwiedziło 25,81 mln polskich internautów, czyli 95,88 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali oni tam prawie 7 mld odsłon, a każdy spędził dziennie średnio 31 minut i 15 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Na kolejnych miejscach znalazły się Facebook (21,14 mln użytkowników i 3,9 mld odsłon), Grupa Wirtualna Polska (20,94 mln użytkowników i 2,89 mld odsłon) oraz Grupa Onet-RAS Polska (20,63 mln użytkowników i 2,59 mld odsłon). Na Facebooku przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu jednego dnia wyniósł 33 minuty i 48 sekund, w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska - 34 minuty i 32 sekundy, a w przypadku Grupy Onet-RAS Polska - 24 minuty i 45 sekund.

Z kolei Grupa OLX przy 16,26 mln odwiedzających zanotowała 3,64 mld odsłon.

Strony i aplikacje Telewizji Polskiej miały 6,84 mln użytkowników, aż o 1,27 mln mniej niż miesiąc wcześniej. Odwiedzający wykonali tam 73,26 mln odsłon, a każdy dziennie spędzał tam średnio 38 minut i 8 sekund. W serwisach i aplikacjach w TVP w drugiej połowie czerwca i pierwszej połowie lipca dostępne były - na wyłączność w polskim internecie - transmisje z piłkarskich mistrzostw świata.

Duże spadki liczby użytkowników zanotowały też Wikipedia (o 797,4 tys.), Facebook (o 350 tys.) i Grupa Google (388,7 tys.). Za to Grupa Ceneo.pl zyskała 985,7 tys. użytkowników, Filmweb - 677,2 tys., Grupa TVN - 670,2 tys., a Cda.pl - 611,4 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 26,9 mln, z czego 22,6 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,1 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotowało w zeszłym miesiącu 23,45 mln użytkowników i prawie 5 mld odsłon, a Google.com - 22,16 mln użytkowników i 1,92 mld odsłon. Onet.pl miał więcej odsłon od WP.pl (16,73 mln wobec 15,44 mln), ale mniej odsłon (1,55 mld wobec 1,81 mld).

Na Facebooku odwiedzający spędzał każdego dnia przeciętnie 33 minuty i 48 sekund, na WP.pl - 32 minuty i 20 sekund, a na Google.pl - 27 minut i 41 sekund.

Ceneo.pl zyskało w skali miesiąca 1,21 mln użytkowników, natomiast Wikipedia straciła 797,4 tys. użytkowników, Google.com - 633 tys., Onet.pl - 631,4 tys., a WP.pl - 401,8 tys.

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 21,84 mln użytkowników (404,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej), którzy wykonali 4,07 mld odsłon, a każdy korzystał z nich średnio przez 32 minuty i 55 sekund dziennie.

YouTube stracił w skali miesiąca 374 tys. użytkowników, Facebook - 627,3 tys., Grupa Interia.pl -  880,3 tys., Wikipedia - 1,1 mln, a Grupa Microsoft-MSN - 535,9 tys. Natomiast Filmweb zyskał 283,9 tys. odwiedzających, a strony i aplikacje Grupy PKO BP - 251,7 tys.

Google.pl na komputerach odwiedziło 19,66 mln internautów, o 345,4 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Domena zanotowała też 2,66 mld odsłon oraz 28 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika w ciągu dnia.

Google.com zanotował 17,61 mln użytkowników i 1,36 mld odsłon, YouTube - 17,1 mln użytkowników i 776,8 mln odsłon, a Facebook - 17,09 mln użytkowników i 1,72 mld odsłon.

Z o2.pl przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 40 minut i 59 sekund, a WP.pl - przez 33 minuty i 54 sekundy, a z Facebooka - przez 29 minut i 38 sekund.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy TVP w dół, ale przyciągają bardziej niż WP i Facebook. Zyskują aplikacje mobilne Google’a (dane Gemius/PBI z lipca)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
działacz społeczny
Jeśli liczba użytkowników(Polskich) Facebooka to ponad 21 milionów, a ta liczba spada z każdym miesiącem o paręset tysięcy to pod koniec 2019 roku może wynik zejdzie do 15-16 milionów. Jeśli by tak było to znaczy, że Polacy się przebudzili i budzą się nadal. Bo prawdą jest powiedzenie, że jak nie masz czasu na media społecznościowe to jesteś wolnym człowiekiem, tak samo ze smartfonem, jak go nie używasz to nie świadczy o Tobie, że jesteś jaskiniowcem, że jesteś samolubny, bo nie kontaktujesz się - nic z tych rzeczy, po prostu jesteś sobą, nie lubisz tej ściemy, tych dziwolągów, cenisz swój czas i swoją prywatność, a jeśli masz wokół siebie osoby, które myślą podobnie to szczęściarz z Ciebie niesamowity. Wizja społeczeństwa informacyjnego to wizja cyfrowo-technologicznych niewolników przykutych do smartfonów, mediów społecznościowych, może później internetu rzeczy, gdzie każda rzecz będzie w podobnym stopniu angażowała co smartfon. Jeśli nie mamy czasu dla siebie, przyjaciół, bliskich czy nawet rodziny, za to znajdujemy go na bzdety, jakieś rzeczy materialne, które wcale nie uczynią nas szczęśliwszymi to znaczy, że z nami jest coś nie tak. Czasy społeczeństwa informacyjnego trzeba rozbroić i przywrócić społeczeństwo takie jakie było jeszcze sprzed kilkunastu laty, normalne, trzeźwo myślące, z krwi i kości Polskie, Polacy wrażliwi, serdeczni, racjonalni, pomagający sobie nawzajem, ufający sobie, inteligentni, to prawdziwa przyszłość i bezpieczne jutro naszej Ojczyzny.
odpowiedź