SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy VoD: Ipla i TVP w górę

Zdecydowanie najpopularniejszymi polskimi serwisami VoD pozostają VoD.pl i TVNplayer.pl. W skali roku sporo zyskały Ipla.tv i TVP.pl/VoD, za to stracił Kinoplex.Gazeta.pl.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że VoD.pl - do niedawna funkcjonujący pod nazwą VoD.Onet.pl - we wrześniu br. miał mniej więcej dwa razy więcej użytkowników niż TVNplayer.pl, za to zanotował trzy razy mniej odsłon. Pod względem czasu, który spędzają w nim internauci, zdecydowanym liderem jest TVNplayer.pl, z którego przeciętny użytkownik korzystał przez ponad 10 godzin, czyli trzy razy dłużej niż na TVP.pl/VoD, a siedem razy dłużej niż na VoD.pl.

Z kolei na Ipla.tv i Iplex.pl użytkownicy spędzają średnio tylko 12 minut. Przy czym Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która we wrześniu zanotowała 2,56 mln uruchomień - o 355 tys. mniej niż w kwietniu (wcześniej odwiedzalność aplikacji była mierzona w oparciu o inną metodologię). 

Serwisy VoD we wrześniu 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyczas  [godz]czas na RU [godz:min:s]zasięg
vod.pl2 362 01420 308 4643 705 52401:34:0812,15%
tvnplayer.pl1 217 04460 252 54212 556 56510:19:026,26%
ipla.tv578 1718 197 694116 08000:12:032,97%
tvp.pl/vod467 2106 311 5291 466 19403:08:172,40%
iplex.pl302 5394 892 28162 44900:12:231,56%
kinoplex.gazeta.pl63 308465 04528 60600:27:070,33%


VoD.pl miał we wrześniu 220 tys. real users i 4,7 mln odsłon mniej niż VoD.Onet.pl rok wcześniej. Przy czym przeciętny użytkownik przebywał w serwisie aż sześć razy dłużej. Witryna zaczęła przyciągać internautów na dłużej wiosną br. - jeszcze w listopadzie ub.r. przeciętny użytkownik spędzał w niej 14,5 minuty, a w marcu br. - już godzinę i 24 minuty.

TVNplayer.pl zyskał w skali roku 440 tys. real users i 32,5 mln odsłon, a użytkownicy przebywali w nim średnio przez 2,5 godziny dłużej. Przy czym rekordowo dużo czasu internauci spędzali w serwisie wiosną br. - w marcu było to 12 godzin i 45 minut na jednego real usera.

Z kolei Ipla.tv zanotowała we wrześniu br. o 290 tys. użytkowników i 6 mln więcej niż przed rokiem, a TVP.pl/VoD - 265 tys. użytkowników i 4,6 mln odsłon więcej. W tym pierwszym serwisie przeciętny użytkownik spędził dwa razy więcej czasu niż rok wcześniej, a w tym drugim - aż prawie 3 godziny więcej. Natomiast niewielki spadek odwiedzalności zanotował Iplex.pl.

Zasięg Kinoplex.Gazeta.pl spadł przez rok mniej więcej o połowę. Za to serwis przyciągał swoich użytkowników średnio na trzy razy dłużej niż przed rokiem.

Serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwiswrzesień 2012wrzesień 2011
real usersodsłonyczas na RU [godz:min:s]real usersodsłonyczas na RU [godz:min:s]
vod.pl2 362 01420 308 46401:34:082 584 06025 051 95600:15:03
tvnplayer.pl1 217 04460 252 54210:19:02775 45927 620 58307:50:48
ipla.tv578 1718 197 69400:12:03286 5392 193 15900:06:01
tvp.pl/vod467 2106 311 52903:08:17200 0091 731 14400:17:00
iplex.pl302 5394 892 28100:12:23374 8137 930 47900:20:14
kinoplex.gazeta.pl63 308465 04500:27:07111 8281 031 09200:09:03


W serwisach VoD.pl, TVNplayer.pl, Ipla.tv i TVP.pl/VoD dostępne są zarówno filmy, jak też seriale i programy telewizyjne. Natomiast na Iplex.pl i Kinoplex.Gazeta.pl można oglądać jedynie filmy - odpłatnie lub w zamian za obejrzenie reklam.

Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD: Ipla i TVP w górę

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
art
Polecam razem.tv
odpowiedź
User
vodeon
Udajecie że nie istnieje nowy serwis, który szturmem przebija się do czołówki:
www.vodeon.pl
Warto zajrzeć i zobaczyć jak teraz wygląda standard oglądania wideo w sieci.
odpowiedź
User
jasio
@vodeon: a jaki traffic ma vodeon.pl, skoro przebija się do czołówki?
odpowiedź