SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Show” goni “Party”, “Gala” w dół o 25 proc.

W lipcu br. spadła sprzedaż wszystkich magazynów z segmentu people poza dwutygodnikiem “Show”, który goni liderującego zestawieniu magazynu “Party”. Najbardziej w dół poszybowały wyniki “Gali”.

“Show” goni “Party”, “Gala” w dół o 25 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) w lipcu br. wyniosło 480 775 egz., czyli było o 4,5 proc. niższe niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się konkurencyjny dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer). Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 445 775 egz. i było o 3,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub. r. W lipcu br. tytuł został odświeżony i wsparty działaniami promocyjnymi (więcej na ten temat).

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), która również w siódmym miesiącu br. przeszła lifting (poczytaj więcej). Magazyn ten zanotował jednak nieduży spadek (o 1,2 proc.), a jego wynik sprzedażowy wyniósł 321 071 egz.

Czwarty w rankingu był jedyny w nim tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska). W lipcu br. rozchodziła się średnio w nakładzie 103 025 egz., czyli jej rozpowszechnianie płatne razem było o 24,7  proc. niższe niż rok wcześniej. Był to największy spadek w zestawieniu.

Wirtualnemedia.pl lipiec
ZKDP 2010 2009
Tytuł rozpowszechnianie płatne razem
Party Życie Gwiazd 480 775 503 302
Show 445 507 430 323
Viva 321 071 325 032
Gala 103 025 136 855


Porównując dane z lipca br. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że wzrosty zanotowały wszystkie tytuły z segmentu people. Najbardziej wzrosło średnie rozpowszechnianie płatne razem dwutygodnika “Viva!” - o 103,9 proc. Magazyn ten w lipcu miał jednak jedno wydanie w promocyjnej cenie 0,99 zł, natomiast w czerwcu wszystkie numery ukazały się w normalnej cenie 5,90 zł. 

Wirtualnemedia.pl 2010
ZKDP lipiec czerwiec
Tytuł rozpowszechnianie płatne razem
Party Życie Gwiazd 480 775 465 965
Show 445 507 382 068
Viva 321 071 157 461
Gala 103 025 98 972

* - “Gala” to jedyny tygodnik w zestawieniu, pozostałe tytuły to dwutygodniki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Show” goni “Party”, “Gala” w dół o 25 proc.

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MIMI77
Gala jest nudna jak flaki z olejem!
8 8
odpowiedź
User
nina
Ela Szawarska miała w głowie dobry zarys pisama! Chcieli zmian to mają spadek o 25%. W grudniu będzie spadek o 50%............ i tak dalej i tak dalej.................... Szkoda tylko zespołu.......
8 8
odpowiedź
User
Gruba Kaśka
Szawarska? Ta mała krętaczka,która dobra była jedynie w podgryzaniu innych i totalnej destrukcji? Słuch wszelki po niej zaginął i dzięki Bogu! To właśnie Szawarska zapoczątkowała zmiany, które teraz Galę prowadzą w dół, a Bartosz nie ma pomysłu lub siły przebicia, aby coś z tym zrobić. I prawdopodobnie nie ma także budżetu, bo za darmo to studenci nie chcą już pracować.
Gala leci w dół, bo trudno, aby coś ciekawego powstawało kiedy dziennikarzew redkacji mają pisać co tydzień co najmniej jeden DUŻY tekst. Na dziennikarzach spoza redakcji też się oszczędza, bo niedaj Boże dostarczą coś lepszego niż to ci, którzy są zatrudnieni. Konkurencję trzeba kosić już w zarodku!
Ile jest teraz w Gali artykułów, które przepisano z Internetu? Tylko w internecie ludzie mają to za darmo. Gdzie jest Gala sprzed lat, gdzie z wyczuciem i smakiem balansowano pomiędzy lekkim plotkarstwem, a przekazywaniem ciekawych informacji?
8 8
odpowiedź
User
ewka
To jak żle robiona jest Gala świadczy o tym że młoda! naczelna kompletnie nie daje sobie rady na tym stanowisku.
8 8
odpowiedź
User
Quick-NIck
WIelkie brawa dla pani "wydawczyni" z G+J. Jak widać szeroki cykl szkoleń u jedynie słusznego Normana (zwanego też Bennetem) przyniósł efekty. Przy okazji to chyba wyczerpuje definicję "niezatapialności" (czy czegoś takiego (: ) Yes, Yes, Yes! - jak mawiał klasyk.
8 8
odpowiedź