SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Show Krzysztofa Ibisza miał tylko 1,3 mln widzów

Program “7420 Milion od zaraz” oglądało w Polsacie 1,3 mln widzów, mniej niż w tym czasie gromadziła konkurencja. Piotr Ostaszewski, odpowiedzialny za format, powiedział, że stacja jest zadowolona z liczby otrzymanych sms-ów.

Show Krzysztofa Ibisza miał tylko 1,3 mln widzów

Pięć wyemitowanych odcinków “7420 Milion od zaraz” obejrzało w Polsacie średnio 1,28 mln widzów, co dało stacji 8,36 proc. w grupie 4+ i 9,52 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. To prawie tyle samo co rok wcześniej w tym samym paśmie emisji (niedziele 17.45), gdy stacja gromadziła 1,29 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 8,54 proc. i 9,52 proc.

Teleturniej miał słabsze wyniki od tych, które osiągali w tym czasie główni konkurenci Polsatu. Liderem był Jedynka, emitując powtórki “Ojca Mateusza” i teleturniej “Jaka to melodia?”, co dało jej 35,46 proc. Dalej znalazły się Dwójka (gł. Panorama”; “Sport Telegram”, “Pogoda”; mecz piłki ręcznej; 13,70 proc.) i TVN (“Hela w opałach”, powtórki “Ugotowanych”; 8,62 proc.). Cennikowe wpływy reklamowe z pięciu odcinków formatu wyniosły 1,8 mln zł.

Udział w programie “7420 milion od zaraz” brali udział ludzie, którzy zostali wylosowani przez system po wysłaniu zgłoszeniowego sms-a. W każdym odcinku uczestników odwiedzała ekipa Polsatu. Na antenie przekonywali oni oglądających, że zasługują na wygraną pieniężną. Główna nagroda show wynosiła zależnie od poparcia widzów 333 333,34 zł lub 1 mln zł. Teleturniej prowadził Krzysztof Ibisz. Poza emisją w Polsacie program oglądać można było za pomocą aplikacji Ipla oraz w telefonach komórkowych.

- W przypadku tego typu formatu liczyli się przede wszystkim aktywni widzowie, wysyłający sms-y - z ich liczby jesteśmy zadowoleni. Formuła programów interaktywnych zakłada bowiem, że finansują się one głównie z wpływów od graczy, a nie tylko z reklam - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Ostaszewski, dyrektor działu nowe media w Polsacie. - Program osiągnął pozytywny wynik finansowy - dodaje, ale szczegółów nie ujawnia.

Szef nowych mediów w Polsacie podkreśla, że stacja od początku planowała emisję pięciu odcinków formatu, jedynie z możliwością przedłużenia do ośmiu wydań. - “7420 Milion od zaraz” bazował na loterii i właśnie na pięć odcinków otrzymaliśmy zgodę na jej przeprowadzenie od izby celnej. Nadanie kolejnych trzech wymagałaby wystąpienia o kolejną zgodę. Nie zmieniłoby to wyników oglądalności programu. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie na taką skalę. Teleturniej realizowany był na żywo, przy użyciu aż pięciu wozów satelitarnych, które łączyły się ze studiem. Uzyskaliśmy też wiedzę o zachowaniach graczy - tłumaczy nam Piotr Ostaszewski.

Emisja “7420 Milion od zaraz” pokazała, że w Polsce rynek dla tego typu formatów się rozwija. - Ludzie coraz częściej chcą uczestniczyć w tworzeniu telewizji. Wnioski z tego formatu pozwolą nam lepiej budować kolejne programy interaktywne - mówi Ostaszewski.

Teleturniej realizowany był na podstawie formatu firmy ZED, a produkowała go firma ToroMedia. Format wcześniej pokazywany był w krajach latynoskich oraz w Hiszpanii.


Oglądalność “7420 Milion od zaraz” odcinek po odcinku

Data Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
02-01-2011 1 525 064 9,50% 11,22%
09-01-2011 1 273 175 8,40% 10,08%
16-01-2011 1 108 965 7,61% 8,76%
23-01-2011 1 337 550 8,81% 10,28%
30-01-2011 1 110 021 7,28% 6,97%
Średnia 1 275 324 8,36% 9,52%


Widownia konkurencji w czasie emisji programu

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP 1 5 418 351 35,46% 28,65%
TVP 2 2 093 279 13,70% 11,49%
TVN 1 316 620 8,62% 11,66%
7420 Milion od zaraz 1 275 324 8,36% 9,52%


Profil widowni teleturnieju

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 42,70% 89
Kobiety 57,30% 111
Wiek  4-9 4,29% 72
 10-15 7,56% 111
16 - 19 3,46% 62
20 - 24 6,47% 82
25 - 29 7,18% 81
30 - 34 8,33% 101
35 - 39 6,57% 89
40 - 44 6,29% 98
45 - 49 8,71% 127
50 - 54 10,45% 130
55 - 59 7,41% 96
60 23,28% 115
Wlk. miasta Wieś 45,67% 117
< 50 tys. 21,70% 90
50-100 tys. 8,81% 102
100-200 tys. 6,91% 86
> 200 tys. 16,90% 84
Zawód Top management 6,66% 77
Pracownicy średniego szczebla 9,07% 60
Pracownicy fizyczni i rolnicy 26,10% 131
Emeryci 31,19% 121
Inni 26,97% 88
Wykształcenie Podstawowe 57,51% 127
Średnie 22,32% 76
Wyższe 8,32% 66
Inne 11,85% 93


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Show Krzysztofa Ibisza miał tylko 1,3 mln widzów

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Precz z Terentiew!
8 8
odpowiedź
User
january
popieram

NINA TERENTIEW MUSI ODEJŚĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8 8
odpowiedź
User
hetq
Ludzie nie są ciemni. Polsat znów wprowadził na rynek program, który okazał sie niewypałem. Ten program był tragiczny, ludzie licytowali się między sobą kto ma gorzej. Kto temu Panu uwierzy, że miało być tylko 5, no może 8 odcinków? Jakoś na początku tego nie mówili, bo myśleli że to będzie wielki hit, a tu znowu polsatowska klapa. Żałosne te tłumaczenia. Róbcie dalej programy najmniejszym kosztem, miejcie ludzi za ograniczonych i oczywiście niech to dalej prowadzi p. K. Ibisz. SUKCES "MUROWANY"
8 8
odpowiedź
User
eva
tak to jest jak faceci od nowych mediów zajmują się starą dobrą telewizją...No i jeszcze kłamie w żywe oczy (skoro zadowoleni są z wyniku finansowego, to dlaczego komercyjna telewizja zdejmuje program?)
8 8
odpowiedź
User
obserwator
"Ludzie coraz częściej chcą uczestniczyć w tworzeniu telewizji. Wnioski z tego formatu pozwolą nam lepiej budować kolejne programy interaktywne" - i to wychodzi z gardła ludziom, którzy świadomie zdjęli z anteny jedyny program dla dzieci, który oglądały moje dzieci (interaktywny Hugo) tylko po to, żeby zacząć tam nadawać zdarte kopie tandetnych pokemonów...
8 8
odpowiedź