SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Showmax i WP na jeden dzień zakazują kobietom czytania w ramach promocji „Opowieści podręcznej 2”

W czwartek platforma Showmax przeprowadzi niestandardową akcję promocyjną drugiego sezonu „Opowieści podręcznej”, nawiązującą do fabuły serialu: opublikowany w Wirtualnej Polski artykuł będzie dostępny tylko dla mężczyzn - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Article

Celem akcji jest podkreślenie, jak ważne są prawa kobiet. Artykuł dedykowany akcji w czwartek trafi na stronę główną WP, a po kliknięciu użytkownik zobaczy wyskakujące okienko z pytaniem „Czy jesteś kobietą?”. Mężczyźni - po wybraniu odpowiedzi „nie” - zobaczą jedynie ostrzeżenie „Uwaga! Artykuł niedostępny dla kobiet. Upewnij się, że w twoim otoczeniu żadna kobieta nie ma dostępu do treści”, po czym dalej mogą kontynuować lekturę. Kobiety natomiast nie otrzymają prawa dostępu do treści.

- Czy serwis informacyjny może ograniczyć czytelnikowi prawo do powszechnie dostępnych treści tylko ze względu na płeć? Tak. Czy się na to zgodzisz? To zależy już wyłącznie od Ciebie. Showmax przy współpracy z WP dają nam namiastkę Gileadu - świata „Opowieści podręcznej”, w którym wszystkie kobiety powoli pozbawiane były kolejnych praw, w tym prawa dostępu do słowa pisanego. WP na jeden dzień odebrała kobietom dostęp do wybranych treści - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe platformy Showmax.

W „Opowieści podręcznej” zaprezentowano dystopijną wizję świata, w którym w wyniku politycznej rewolucji kobiety pozbawione zostały wszelkich praw, w tym prawa do własnego ciała, prawa wyboru oraz prawa do czytania i pisania. Odcinki drugiego sezonu serialu udostępnia Showmax.

- Swobodny dostęp do informacji to jedna z podstaw społecznej sprawiedliwości, której wartości nie dostrzegamy na co dzień. Akcja prowadzona z Wirtualną Polską ma na celu uzmysłowienie, jak może wyglądać codzienność kobiet, jeśli nie będziemy reagować na powolne ograniczanie ich praw tu i teraz - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Marzec, PR manager Showmax.

- Brak dostępu do artykułu dla kobiet szokuje i wywołuje emocje. Fikcyjny zakaz pokazuje też jednak, jak łatwo można ograniczyć dziś wolność. Nie zgadzamy się na wybiórcze traktowanie ze względu na płeć, dlatego przyłączyliśmy się do akcji - podkreśla Marcin Ręczmin szef redakcji kultury i rozrywki Wirtualnej Polski.

To już kolejna akcja Showmax związana z serialem „Opowieść podręcznej”, której celem jest zwrócenie uwagi na istotę walki o prawa kobiet. Poprzedzały ją linia odzieżowa „Ostatnia kolekcja”, „Na początku było słowo” - akcja społeczna z Hanną Lis, Weroniką Rosati i Małgorzatą Rozenek-Majdan przeciwko nienawiści wobec kobiet w internecie oraz limitowana kolekcja koszulek MOMU z hasłem przewodnim serialu „Nolite te bastardes carborundorum”.

Wszystkie działania wspierają finansowo Centrum Praw Kobiet, które na przestrzeni ostatnich lat straciło państwowe dofinansowanie. Za koncept kreatywny i komunikację akcji „Artykuł zakazany dla kobiet” odpowiada agencja Flywheel PR.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Showmax i WP na jeden dzień zakazują kobietom czytania w ramach promocji „Opowieści podręcznej 2”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yer
Cos rownie głupiego moglo się zrodzić tylko w glowach szefow polskiego Showmaxu. Ale oni na pewno myślą ze to inteligentne i dowcipne. Cale szczescie ze zrezygnowałam dawno temu po 2 tygodniach bezpłatnych i nigdy tego nie zalowałam.
10 10
odpowiedź
User
logik
Bez sensu. Trudno nazwać zakazem coś, co bazuje jedynie na niekontrolowanej deklaracji. Treść artykułu będzie dostępna dla każdej osoby, która odpowie, że nie jest kobietą. Tyle. Wielka mi akcja.
7 5
odpowiedź
User
aa
Idiotyzm skierowany do lemingowatych trolli, hejterow.
3 3
odpowiedź
User
mimochodem
Nie wierzę, po prostu nie mogę uwierzyć, że kogoś może przerastać przesłanie tej akcji. Bo jeśli tak jest, to nie ma dla nas jako społeczeństwa ratunku. Na koniec zostaniemy wszyscy ubezwłasnowolnieni. Wynik dzisiejszego głosowania w Europarlamencie pokazuje, że dzień w którym to nastąpi nie jest niewyobrażalnie odległy.
2 1
odpowiedź
User
WA
Nie wierzę, po prostu nie mogę uwierzyć, że kogoś może przerastać przesłanie tej akcji. Bo jeśli tak jest, to nie ma dla nas jako społeczeństwa ratunku. Na koniec zostaniemy wszyscy ubezwłasnowolnieni. Wynik dzisiejszego głosowania w Europarlamencie pokazuje, że dzień w którym to nastąpi nie jest niewyobrażalnie odległy.


A myślałam, że czasy takich komentarzy już na zawsze minęły. Ale skoro nie, to znaczy że jednak PIS będzie jeszcze rządził długo
1 1
odpowiedź
User
xxx
Czy WP i Showmax sądzą, że kobiety nie będą wstanie obejść tego zabezpieczenia, tak jak dzieciaki do 17 roku życia nie są wstanie obejść zabezpieczenia w stylu "Czy masz powyżej 18 lat?" albo "Wpisz datę urodzenia"?
0 1
odpowiedź
User
qaz
Czy WP i Showmax sądzą, że kobiety nie będą wstanie obejść tego zabezpieczenia, tak jak dzieciaki do 17 roku życia nie są wstanie obejść zabezpieczenia w stylu "Czy masz powyżej 18 lat?" albo "Wpisz datę urodzenia"?

ale to nie o to chodzi...
0 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing