SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sieć Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych

Jeronimo Martins Polska poinformowało, że do 31 grudnia 2021 roku wycofa świeże jaja klatkowe z oferty wszystkich sklepów Biedronka. Stanie się to 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowany termin. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa - proces ten rozpocznie się od 1 stycznia 2021 roku.

fot. materiały prasowe Article

W Biedronce w 2019 roku 25 proc. sprzedaży świeżych jaj stanowiły te od kur z chowu ściółkowego, wolnego wybiegu lub ekologicznego, natomiast w 2018 roku było to 20 proc. świeżych jaj. Dzisiejsza deklaracja oznacza, że od 1 stycznia 2022 roku sieć będzie sprzedawała jedynie jaja oznaczane jako 2,1 lub 0, a wycofa te z symbolem 3.

Proces wycofywania jaj klatkowych rozpoczyna się już teraz, pierwszy region wycofa jaja klatkowe od 1 stycznia 2021 roku. Ponad 150 sklepów sieci Biedronka na terenie Warszawy, obsługiwanych przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie, będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego.

- Bardzo dokładnie przygotowywaliśmy się do ogłoszenia tej decyzji. To wyzwanie operacyjne także dla naszych partnerów i dostawców. Jednakże wiemy, że tak jak dla nas w Biedronce, dla wielu Polaków dobrostan zwierząt jest bardzo istotny. Nasza decyzja to odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz sygnał do zmiany dla całego rynku - mówi Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

Decyzja dotyczy zarówno świeżych jaj sprzedawanych pod markami własnymi Biedronki, jak i marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w sklepach sieci Biedronka, jako uzupełnienie asortymentu. W ciągu najbliższego roku jaja klatkowe będą sukcesywnie wycofywane z kolejnych regionów na terenie kraju.

Aby promować bardziej świadomy wybór konsumentów, Biedronka opracowała też systemy znakowania produktów marki własnej - opakowania produktów służą również do dostarczania informacji klientom na temat ochrony środowiska lub dobrostanu zwierząt. Od 2019 roku sieć wprowadziła m.in. oznakowania dotyczące produktów odpowiednich dla wegan i wegetarian (np. ekologiczny napój owsiany goVEGE czy tofu goVEGE).

Niedawno podobne deklaracje złożyli właściciel sieci sklepów Aldi i E. Leclerc.

W trzecim kwartale br. przychody sieci Biedronka liczone w złotych wzrosły o 9,3 proc., a sprzedaż porównywalna - o 6 proc. Przychody wyrażone w euro wzrosły o 6,4 proc. do 3,4 mld.

Na koniec września sieć Biedronka liczyła 3.047 dyskontów, o 115 więcej niż przed rokiem, a łączna powierzchnia handlowa sklepów wynosiła 2,064 mln metrów kwadratowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sieć Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
ale jaja
6 4
odpowiedź
User
wed
Brawo, dla Biedronki i dla kupujących.
11 5
odpowiedź
User
WE
To super! Jednak to jest promil, albo zmiana nie wiele wnosząca. W majonez, słodyczach, makaronach, generalnie wszędzie gdzie w procesie produkcji używa się jaj, niestety producenci stosują jaja z chowu klatkowego. Dopiero pełny zakaz hodowli kur w klatkach oraz import jaj z takiego chowu zmieni sytuację. Na razie Czechom się udało i na razie to gratulacje dla nich. Niestety mimo fajnego ruchu Biedronki jest to bardziej ruch PR-owy ponieważ przy spadku sprzedaży jaj z chowu klatkowego i naturalnej prognozie dalszego spadku ruch Biedronki jest ruchem ekonomicznym a ekologicznym tylko przy okazji.
6 4
odpowiedź