SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sigma Bis pod wodzą Marcina Deca staje się bardziej wiarygodna biznesowo

Trwa okres, w którym media i domy mediowe prowadzą negocjacje dotyczące warunków współpracy w przyszłym roku. Walka toczy się o duże pieniądze. Czy objęcie przez Marcina Deca, wieloletniego szefa domu mediowego Initiative Warszawa funkcji prezesa Sigma Bis, wspólnego domu mediowego Orlenu i PZU daje tej agencji większe szanse na polu negocjacyjnym? Zdaniem szefów innych agencji mediowych jego osoba uwiarygadnia Sigma Bis na rynku i może być gwarantem intencji zachowania profesjonalizmu oraz wysokiego standardu biznesu.

Marcin DecArticle

Jako prezes Sigmy Bis Marcin Dec zastąpił Tomasza Michalskiego, który pozostanie w zarządzie spółki. -  Cieszę się, że dołączam do zarządu Sigmy Bis. Jest to bardzo ambitny projekt o dużym potencjale i sądzę, że moje doświadczenie w branży przyczyni się do budowania pozycji spółki i skutecznego konkurowania na rynku - mówił kilka dni temu Marcin Dec. - Konsekwentne działania i intensywna praca przynoszą zakładane efekty. Sigma Bis dynamicznie się rozwija, pozyskując kolejnych klientów, stąd naturalna decyzja o wzmocnieniu jej zarządu. Menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem medialnym, reklamowym, marketingowym i zarządczym, a także doskonałą znajomością rynku domów mediowych to gwarancja jeszcze efektywniejszej realizacji celów biznesowych z korzyścią dla klientów i akcjonariuszy agencji - dodawał Adam Burak, członek zarządu Orlenu ds. komunikacji i marketingu, nadzorujący projekt Sigma Bis.

Marcin Dec poprzednio przez ponad 15 lat był związany z koncernem IPG Mediabrands. Przez ostatnie cztery lata zarządzał jego warszawskim oddziałem, na tym stanowisku zastąpiła go Monika Bronowska, jednocześnie szefowa firmy w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

Od 2008 roku Marcin Dec był CEO należącego do IPG domu mediowego Initiative Warszawa, w latach 2004-2006 pełnił w nim funkcję media directora, w latach 2006-2008 - dyrektora zarządzającego. W 2012 roku został też szefem uruchomionego wtedy polskiego oddziału BPN. Wcześniej przez siedem lat pracował w OMD Poland. Pełnił tam m.in. funkcję dyrektora zarządzającego pionu brand & media.

Sigma Bis przejęła już obsługę PZU i Orlenu

Sigma Bis zaczął działalność operacyjną pod koniec ub.r., po uzyskaniu zgody od prezesa UOKiK-u. Orlen ma 66 proc. udziałów firmy, a PZU - 34 proc.Na początku br. do zespołu Sigmy Bis dołączyli m.in. Agata Żychlińska-Hoppe, Konrad Sochan, Tomasz Trojnar, Agata Makowska, Martyna Szydłowska, Marek Karczmarz i Marta Niwińska.

Agencja wiosną br. przejęła obsługę mediową Orlenu, a we wrześniu - PZU. Od 2021 roku ma obsługiwać w takim zakresie należącą do PZU firmę Link4. - Liczymy na to, że Sigma Bis stanie się liderem rynku implementującym najnowocześniejsze rozwiązania. Potencjał Sigmy Bis i jej możliwości operacyjne mogą być tego zwiastunem. Z naszej perspektywy równie ważne jak działanie tego domu mediowego jest pokazanie, że największe Spółki Skarbu Państwa potrafią współdziałać i tworzyć razem projekty, które odnoszą sukcesy - mówi Marcin Eckert, członek zarządu PZU.

Niewykluczone, że wkrótce w portfolio obsługiwanych przez Sigmę Bis klientów znajdą się m.in. Alior Bank i Poczta Polska. Ta ostatnia spółka od września nie ma domu mediowego, po tym jak wygasła umowa z MullenLowe MediaHub. Nowego przetargu na obsługę mediową jak dotąd nie rozpisano.

Z naszych informacji wynika, że Sigma Bis mogłaby zacząć kolejno obsługiwać państwowe firmy, ale jedną z przeszkód, które stoją na drodze do obsługi ich budżetów stoją problemy kadrowe. Agencji trudno jest skompletować zespoły do obsługi nowych klientów. Nieoficjalnie usłyszeliśmy, że managerowie z innych agencji mediowych nie chcą rozpoczynać tu pracy obawiając się, że przy ewentualnej zmianie rządu za 3 lata spółka może zostać zlikwidowana.

Bogate doświadczenie w obsłudze dużych budżetów

Czy Marcinowi Decowi uda się swoją osobą przyciągnąć nowych managerów z rynku agencyjnego? Jak jego osoba wpłynie na pozycję Sigma Bis na tle innych, komercyjnych domów mediowych w walce o budżety komercyjnych reklamodawców? Doświadczenie w tym zakresie ma ogromne. Pod jego kierownictwem Initiative pracował dla takich klientów, jak Orange, Bank Millennium, Colian, Teva, Carlsberg, LEGO, GroupOn i wielu innych.

Zarządzany przez Deca dom mediowy Initiative Warszawa w ub.r. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 14,8 proc. do 351,27 mln zł oraz zysku netto z 1,85 do 18,51 mln zł. Zdaniem Ewy Góralskiej, dyrektor zarządzającej MullenLowe MediaHub Marcin Dec to najwyższej klasy fachowiec, doświadczony w prowadzeniu najbardziej wymagających klientów. Uważa, że jest bez wątpienia gwarantem intencji zachowania profesjonalizmu w zakresie planowania i zakupu mediów.

- Bardzo mu życzę, aby był w stanie kontynuować wysoki standard biznesu, któremu dał dowód w poprzednich firmach. Startuje z trudnej pozycji, bo dom mediowy stworzony do obsługi  tylko spółek Skarbu Państwa ma pewne obciążenia wizerunkowe, dotyczące chociażby neutralnej mediowo  rekomendacji. O ile jednak  wybór narzędzi, badań i możliwości reklamowania się będzie oparty na pełnym spektrum rekomendacji, do czego nie wątpię Marcin będzie dążył, wtedy Sigma Bis może okazać się po prostu dobrze rokującym nowym podmiotem na rynku - ocenia Ewa Góralska.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że sukces domu mediowego zależy od ludzi, narzędzi i profesjonalnego  podejścia do rozwiązywania problemów biznesowych klientów. - Cena, czy w mediach publicznych, czy w mediach komercyjnych jest tylko jednym z elementów tej układanki. Jeżeli zatem zakładamy, że z racji obsługi podmiotów publicznych Sigma Bis będzie w stanie oferować bardziej konkurencyjne warunki, w mediach publicznych,  to jest to pewne uproszczenie- po pierwsze,  telewizja publiczna, jak inne stacje tv,  premiuje w pierwszej kolejności  wydatki poszczególnych klientów, a nie całości domu mediowego, po drugie jeżeli rekomendacja nie będzie poparta obiektywnymi rekomendacjami ( co w przypadku klientów komercyjnych jest kluczowym wymogiem), wówczas po prostu do takiej współpracy nie dojdzie – zaznacza nasza rozmówczyni.

Dec zwiększa wiarygodność agencji

W ocenie Weroniki Szwarc-Bronikowskiej, wiceprezeski i partnerki w Media People przejście do Sigma Bis managera z tak dużym doświadczeniem w pracy z różnorodnymi klientami, w międzynarodowym otoczeniu reklamowym może uwiarygodnić nowy podmiot.

- Z zainteresowaniem obserwujemy zmiany na rynku mediowym. Przykład Sigma Bis dobitnie pokazuje, że jest coraz więcej miejsca dla niesieciowych, polskich  domów mediowych, które z powodzeniem mogą konkurować ofertą z międzynarodowymi, sieciowymi korporacjami. Widać też, że lokalne przedsięwzięcia atrakcyjne są jako pracodawcy dla managerów z dużym, międzynarodowym doświadczeniem. Pokazuje to również, że przy tworzeniu spójnych i efektywnych strategii komunikacyjnych ważnym i niezastąpionym elementem są przede wszystkich doświadczeni eksperci. Pokusiłabym się o stwierdzenie  tzw. czynnik ludzki jest kluczowy.  Jesteśmy gorącymi zwolennikami tej tezy  od lat,  dlatego wraz moim wspólnikiem Michałem Polańskim, z powodzeniem prowadzimy biznesy w tak konkurencyjnym środowisku biznesowym – podkreśla Weronika Szwarc-Bronikowska.

Sigma Bis to tylko polityczny twór

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group uważa z kolei, że decyzja o zatrudnieniu Marcina Deca z pewnością jest ukierunkowana na cel biznesowy, a należy przyznać, że jest to doświadczony ekspert rynku mediów z wieloletnim doświadczeniem i wiedzą o funkcjonowaniu jego mechanizmów. Mimo to nie obawia się tej konkurencji. -  Żeby wyjść poza krąg spółek państwowych do klienta komercyjnego trzeba zbudować kompleksową ofertę. Efektywna agencja mediowa to połączenie szeregu kompetencji i dodatkowych, krytycznych dla skutecznego prowadzenia biznesu, czynników, takich jak zaplecze strategiczne, badawcze, technologiczne czy w wypadku struktur międzynarodowych - sieciowe.  I to najlepiej widać w przetargach, gdzie konkurencyjność firm jest mierzona miarą sukcesu. Oczywiście agencje mogą stracić aktualnie obsługiwane budżety spółek Skarbu Państwa, ale to nie będzie wynik konkursu czy mniejszej konkurencyjności - tylko decyzji poza merytorycznych – uważa Małgorzata Węgierek.

Z kolei Jakub Bierzyński, CEO OMD mówi wprost, że Sigma Bis to twór polityczny i jako taki nie przetrwa zmiany na scenie politycznej. - Nie dziwię się, że ludzie nie chcą wiązać swojej przyszłości z tak sezonową firmą. Portfolio klientów jest zbyt małe do samodzielnego trwania, a państwowe firmy nie stanowią wszystkie razem na tyle istotnego budżetu, by dom mediowy obsługujący sektor państwowy mógł osiągnąć skalę przynoszącą zyski - ocenia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sigma Bis pod wodzą Marcina Deca staje się bardziej wiarygodna biznesowo

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janek
Tak, oczywiście. A świstak zawija w sreberka.
odpowiedź
User
Hah
Dobra, powiedzcie wprost. Jak dołączy do Sigmy kilka innych SSP, z Totalizatorem na czele, to zniknie z rynku kilka agencji mediowych. A to co plecie Bierzyński to zwykłe androny, jak zmieni się władza z PiS na Lewice czy inną Platformę to oczywiście Sigma zostanie. To ogromny wpływ na media oraz miejsca dla swoich, których nie odpuści nikt z polityków.
odpowiedź
User
Obiektywnym okiem
Czy wynagrodzenie Pana Marcina to mnożnik ilości artykułów PR afirmowanych jego nazwiskiem? Trochę szkoda fajnego eksperta, moim zdaniem traci on w oczach wielu starych kumpli. Słabo.
odpowiedź