SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Skarb” dogania „Twój Styl”. Dane o czytelnictwie miesięczników i dwumiesięczników

W okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a z 15. na 2. miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z badania PBC opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,09 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,27 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 15. W analizowanym okresie czytany był on przez 8,24 proc. respondentów (wzrost o 2,84 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,34 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,88 pkt. proc. W okresie od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku tytuł ten był drugi.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i wnętrzarskim.

Miesięczniki 15-75

listopad 2014 : kwiecień 2015

listopad 2013 : kwiecień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

9,09%

12,27%

Skarb

8,24%

5,40%

Claudia

6,34%

9,22%

Kobieta i Życie

5,65%

7,05%

Focus

5,17%

7,39%

Murator

5,15%

7,38%

Świat Kobiety

5,04%

6,15%

Przyślij Przepis!

4,93%

6,55%

Poradnik Domowy

4,72%

6,99%

Cztery Kąty

4,72%

8,24%

Dobre Rady

4,65%

6,12%

Przepisy Czytelników

4,47%

6,56%

Komputer Świat

4,27%

5,52%

Mój Piękny Ogród

4,23%

6,75%

Avanti

4,14%

4,98%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,10%

5,00%

Świat Wiedzy

3,85%

5,09%

Olivia

3,67%

5,08%

Glamour

3,47%

4,38%

National Geographic

3,30%

5,46%

Pani

2,84%

3,77%

Świat Zdrowia

2,50%

3,64%

CKM

2,44%

2,95%

CD Action

2,19%

3,03%

Cosmopolitan

2,18%

2,73%

PC Format

2,16%

-

Uroda Życia

2,11%

-

Moje Mieszkanie

2,11%

3,23%

Focus Historia

2,09%

2,63%

Detektyw

2,05%

-

Joy

2,02%

2,58%

Dom & Wnętrze

1,98%

3,06%

Elle

1,95%

2,55%

Auto Motor i Sport

1,92%

2,21%

Wysokie Obcasy Extra

1,91%

2,84%

Zwierciadło

1,91%

2,63%

Ładny Dom

1,84%

2,20%

Men's Health

1,80%

2,09%

Mamo To Ja

1,78%

3,06%

Auto Świat Poradnik

1,77%

2,28%

Playboy

1,70%

2,15%

TopGear

1,61%

2,28%

Przepis na Zdrowie

1,55%

2,42%

Mam Ogród

1,52%

-

Logo

1,52%

1,62%

Moje Gotowanie

1,52%

2,44%

M jak mieszkanie

1,36%

2,35%

Świat Motocykli

1,32%

2,04%

Gotuj Krok po Kroku

1,29%

1,76%

Kuchnia

1,21%

1,61%

Dobre Wnętrze

1,16%

2,10%

Zdrowie

1,15%

1,88%

Burda

1,12%

1,47%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,07%

1,71%

Twoje Dziecko

1,06%

1,59%

Cała Ty

1,02%

0,94%

National. Geographic. Traveler

1,00%

1,69%

Przepis na Ogród

0,95%

1,74%

Dziecko

0,90%

1,37%

Forbes

0,88%

1,46%

Chip

0,84%

1,13%

Wróżka

0,74%

1,22%

M jak Mama

0,73%

0,83%

Twój Maluszek

0,71%

1,03%

Bravo Girl

0,70%

1,01%

InStyle

0,59%

1,07%

Życie na Gorąco Retro

0,58%

-

Podróże

0,51%

0,95%

Shape

0,51%

0,85%

Weranda

0,50%

0,90%

Hot Moda

0,46%

0,87%

Voyage

0,45%

0,61%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,42%

0,80%

Sukces

0,39%

0,53%

Architektura-Murator

0,31%

0,71%

Harper's Bazaar

0,27%

0,72%

Weranda Country

0,27%

-

Żagle

0,25%

0,39%

Fun Club

0,25%

0,49%

Twist

0,24%

0,55%

Women's Health

0,11%

-

W tej grupie wiekowej 16-59 lat trzy czołowe miesięczniki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Miesięczniki 16-59

listopad 2014 : kwiecień 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

9,87%

Skarb

9,27%

Claudia

6,91%

Focus

6,00%

Murator

5,60%

Świat Kobiety

5,34%

Kobieta i Życie

5,21%

Przyślij Przepis!

5,06%

Cztery Kąty

5,03%

Komputer Świat

4,98%

Avanti

4,93%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,74%

Przepisy Czytelników

4,50%

Dobre Rady

4,48%

Poradnik Domowy

4,36%

Mój Piękny Ogród

4,21%

Świat Wiedzy

4,13%

Olivia

4,03%

Glamour

3,74%

National Geographic

3,64%

CKM

2,98%

Pani

2,92%

CD Action

2,66%

Cosmopolitan

2,60%

PC Format

2,55%

Moje Mieszkanie

2,42%

Joy

2,39%

Uroda Życia

2,36%

Auto Motor i Sport

2,27%

Focus Historia

2,24%

Men's Health

2,22%

Detektyw

2,20%

Mamo To Ja

2,19%

Dom & Wnętrze

2,16%

Playboy

2,10%

Auto Świat Poradnik

2,07%

Świat Zdrowia

2,06%

Elle

2,03%

TopGear

1,95%

Zwierciadło

1,90%

Ładny Dom

1,88%

Logo

1,87%

Wysokie Obcasy Extra

1,83%

Moje Gotowanie

1,63%

M jak mieszkanie

1,61%

Świat Motocykli

1,59%

Przepis na Zdrowie

1,51%

Gotuj Krok po Kroku

1,33%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,33%

Dobre Wnętrze

1,28%

Mam Ogród

1,25%

Kuchnia

1,23%

Burda

1,22%

Twoje Dziecko

1,21%

National. Geographic. Traveler

1,16%

Cała Ty

1,15%

Dziecko

1,08%

Forbes

1,03%

Zdrowie

0,99%

Chip

0,94%

M jak Mama

0,89%

Przepis na Ogród

0,86%

Twój Maluszek

0,84%

Wróżka

0,72%

Bravo Girl

0,72%

InStyle

0,67%

Shape

0,62%

Hot Moda

0,54%

Voyage

0,51%

Weranda

0,50%

Podróże

0,49%

Życie na Gorąco Retro

0,45%

Sukces

0,44%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,43%

Architektura-Murator

0,35%

Harper's Bazaar

0,34%

Weranda Country

0,30%

Żagle

0,27%

Fun Club

0,26%

Twist

0,21%

Women's Health

0,14%

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,51 proc. pytanych, po spadku o 0,60 pkt. proc.

Dwumiesięczniki 15-75

listopad 2014 : kwiecień 2015

listopad 2013 : kwiecień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,51%

2,11%

Auto Świat 4x4

1,02%

1,79%

Samo Zdrowie

0,85%

-

Sól i Pieprz

0,72%

0,88%

Women's Health

0,69%

0,79%

Elle Decoration

0,32%

0,56%

 

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej czołowe trzy dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwumiesięczniki 16-59

listopad 2014 : kwiecień 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,73%

Auto Świat 4x4

1,21%

Samo Zdrowie

0,93%

Women's Health

0,83%

Sól i Pieprz

0,72%

Elle Decoration

0,36%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2013 do kwietnia 2014 roku na losowej próbie 21 220 przypadków oraz od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku na losowej próbie 13 559 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 10 765 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od listopada 2014 roku do lutego 2015 roku nie był badany miesięcznik „Women's Health”, w okresie od listopada 2014 roku do grudnia 2014 roku - miesięczniki „Detektyw” i „Życie na Gorąco Retro”, w listopadzie 2014 roku - miesięcznik „Uroda Życia”, od października 2014 roku do lutego 2015 roku - dwumiesięcznik „Samo Zdrowie” i w marcu 2015 roku - dwumiesięcznik „Women's Health”.

 

Dołącz do dyskusji: „Skarb” dogania „Twój Styl”. Dane o czytelnictwie miesięczników i dwumiesięczników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl