„Skarb” dogania „Twój Styl”. Dane o czytelnictwie miesięczników i dwumiesięczników

W okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a z 15. na 2. miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z badania PBC opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,09 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,27 proc.

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 15. W analizowanym okresie czytany był on przez 8,24 proc. respondentów (wzrost o 2,84 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,34 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,88 pkt. proc. W okresie od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku tytuł ten był drugi.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i wnętrzarskim.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tele-tydzien-i-przyjaciolka-liderami-czytelnictwa-dane-tygodnikow-i-dwutygodnikow ##

W tej grupie wiekowej 16-59 lat trzy czołowe miesięczniki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od listopada 2014 roku do kwietnia 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,51 proc. pytanych, po spadku o 0,60 pkt. proc.

 

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej czołowe trzy dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa niż w grupie wiekowej 15-75.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2013 do kwietnia 2014 roku na losowej próbie 21 220 przypadków oraz od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku na losowej próbie 13 559 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 10 765 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W okresie od listopada 2014 roku do lutego 2015 roku nie był badany miesięcznik „Women's Health”, w okresie od listopada 2014 roku do grudnia 2014 roku - miesięczniki „Detektyw” i „Życie na Gorąco Retro”, w listopadzie 2014 roku - miesięcznik „Uroda Życia”, od października 2014 roku do lutego 2015 roku - dwumiesięcznik „Samo Zdrowie” i w marcu 2015 roku - dwumiesięcznik „Women's Health”.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu