SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skoki narciarskie: mniej widzów, wyższe wpływy

W minioną niedzielę zakończył się kolejnych sezon zawodów PucharuŚwiata w skokach narciarskich. Słabe wyniki, które osiągał w nimAdam Małysz, sprawiły, że transmisje z konkursów śledziło najmniejwidzów w ciągu ostatnich lat, ale w porównaniu z zeszłym sezonemwzrosły wpływy reklamowe.

Średnia oglądalność wszystkich relacji z zawodów Pucharu Świataw sezonie 2007/2008 wyniosła 3,59 mln widzów - wynika zprzygotowanych dla nas danych AGB Nielsen Media Research. Oznaczato spadek o około dwa miliony osób w stosunku do poprzedniegozwycięskiego dla Adama Małysza sezonu. Widownia była także mniejszaniż dwa lata temu (o prawie 900 tys.) i trzy lata temu (o prawie2,4 mln).


Wszyscy4+
SezonAMRSHR %
2007/20083 587 60535,12%
2006/20075 552 24044,57%
2005/20064 453 17139,76%
2004/20055 981 67049,45%


Spadek widowni nie spowodował jednak zmniejszenia się wpływów zreklam nadawanych przy transmisjach z zawodów PŚ. Przeciwnie,przychody reklamowe wzrosły - w zakończonym właśnie sezoniewyniosły 22,39 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 18,06 mlnzł (dane cennikowe netto bez rabatów).

Spośród wszystkich zawodów w sezonie 2007/2008 najwięcej widzówzgromadził pierwszy konkurs w Zakopanem, który odbył się 25stycznia br. Jego transmisję obejrzało 5,44 mln. Na drugim miejscuznalazła się relacja z zawodów w Predazzo (5,31 mln), a trzecim -ostatni konkurs w Zakopanem (5,05 mln).



Wszyscy4+
16-49
Lp.KonkursDataStartKoniecAMRSHR %SHR %
1ZAKOPANE25-01-200816:4819:015 438 94143,39%40,73%
2PREDAZZO12-01-200816:1218:065 310 26244,32%42,23%
3ZAKOPANE27-01-200813:3415:405 051 80738,46%36,74%
4KUUSAMO01-12-200716:0618:155 039 31439,85%35,07%
5WILLINGEN17-02-200816:2018:254 963 31435,50%32,35%
6TRONDHEIM08-12-200715:5017:534 821 60543,09%40,61%
7VILLACH14-12-200716:2118:424 803 75141,75%36,20%
8ZAKOPANE26-01-200816:4617:504 525 56036,91%34,58%
9VILLACH13-12-200716:2118:404 449 99538,07%32,45%
10LIBEREC09-02-200815:5017:564 299 58741,19%37,96%


Widzami zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich w minionymsezonie byli głównie mężczyźni, osoby powyżej 40. roku życia,mieszkańcy najmniejszych i średnich miast oraz ludzie zwykształceniem podstawowym i średnim.



ADH %AFF
PłećMężczyźni56,09%116

Kobiety43,91%85
Wiek4- 93,14%50

10-153,70%48

16 - 192,60%42

20 - 243,34%38

25 - 293,31%39

30 - 345,46%70

35 - 395,13%77

40 - 446,92%105

45 - 499,15%117

50 - 5412,82%156

55 - 5912,38%174

60+32,06%175
Wlk.miastaWieś35,86%93

< 50 tys.26,68%112

50-100 tys.8,92%100

100-200 tys.8,68%109

> 200 tys.19,86%96
ZawódTop management5,86%71

Pracownicy szczeblaśredniego11,26%86

Pracownicy fizyczni irolnicy19,50%100

Emeryci44,89%173

Inne18,49%55
WykształceniePodstawowe50,00%112

Średnie34,14%114

Wyższe9,02%78

Inne6,84%49

Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie: mniej widzów, wyższe wpływy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl