SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skoki narciarskie w TVP1 straciły oglądających, w Eurosporcie zyskały. „3 mln widzów to skarb”

Puchar Świata w skokach narciarskich mężczyzn w sezonie 2015/2016 oglądało w TVP1 średnio 3,02 mln widzów, mniej niż rok wcześniej, bo w ostatnich konkursach Polacy spisywali się słabo. Wzrosła jednak oglądalność konkursów w Eurosporcie 1, który miał na wyłączność kwalifikacje.

fot. eurosportArticle

Relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich mężczyzn pokazywane na antenie TVP1 w okresie od 21 listopada 2015 roku do 20 marca br. oglądało średnio 3,02 mln osób. Przełożyło się to na 24,69 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 17,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W poprzednim sezonie zmagania skoczków przyciągały do Jedynki o 670 tys. więcej oglądających. Śledziło je średnio 3,69 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 29,58 proc. oraz 23,25 proc. udziału (więcej na ten temat).

W ostatnim sezonie jednak zainteresowanie skokami było mniejsze, bo polscy skoczkowie spisywali się znacznie słabiej niż wcześniej. Najwyżej sklasyfikowanym z Polaków był Kamil Soch, który zajął miejsce 22. w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. W sezonie 2014/2015 Stoch znalazł się na dziewiątej lokacie.

- Utrzymać 3 mln widzów w sezonie, w którym nie było sukcesów polskich skoczków, to jest coś. Taka widownia to prawdziwy skarb telewizyjny - mówi Wirtualnemedia.pl Włodzimierz Szaranowicz, dyrektor sportu w TVP. Liczy on, że to chwilowa zapaść i nastąpi mobilizacja zawodników w okresie przedolimpijskim.

W minionym sezonie najwięcej widzów w Jedynce zgromadził indywidualny konkurs w Zakopanem, który odbył się 24 stycznia br. Śledziło go 4,87 mln osób. Drugie miejsce należało do rozegranego dzień wcześniej konkursu drużynowego w Zakopanem (4,51 mln widzów), a podium uzupełnia finałowy konkurs w ramach Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshoffen (3,84 mln widzów).

Topowe konkursy Pucharu Świata w TVP1

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Zawody

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

ZAKOPANE

24-01-2016

15:55:35

17:51:03

4869261

33,66%

ZAKOPANE

23-01-2016

15:51:29

17:45:33

4510086

35,39%

TURNIEJ CZTERECH SKOCZNI BISCHOFSHOFEN

06-01-2016

16:58:47

19:06:50

3840685

24,11%

Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2015/2016 wyniosły 25,22 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej kwota ta wynosiła 40,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wszystkie konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich oglądać można było również na antenie Eurosportu 1. Średnio transmisje gromadziły tam 320 tys. widzów, co przełożyło się na 2,71 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 1,43 proc. w 16-49.

- Cieszy nas fakt, że wyniki oglądalności najpopularniejszych dyscyplin zimowych transmitowanych w Eurosporcie są wyższe niż przed rokiem. Transmitowaliśmy wszystkie konkursy Pucharu Świata w sezonie i jako jedyni w Polsce cieszące się wielkim zainteresowaniem kwalifikacje - mówi Wirtualnemedia.pl Olgierd Dobrzyński, country manager Discovery i Eurosportu w Polsce.

To m.in. ekskluzywne transmitowanie kwalifikacji wpłynęło na to, że średnia oglądalność całego sezonu skoków w Eurosporcie 1 była o 8 proc. wyższa niż rok wcześniej (wówczas kwalifikacje były pokazywane w TVP Sport). Dodatkowo w lutym br. na antenie Eurosportu 1 zobaczyć można było zawody w Kuopio, z których transmisji Jedynka zrezygnowała. To one podniosły średnią, bo oglądało je aż 730 tys. widzów. Na drugim miejscu znalazł się konkurs Turnieju Czterech Skoczni w Oberstdorfie, który zgromadził 700 tys. oglądających.

Topowe konkursy Pucharu Świata w Eurosporcie 1

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

 

16-49

Program

Data

AMR

SHR %

SHR %

Kuopio

2016-02-23

     725 672   

4,63%

2,50%

Oberstdorf (Turniej Czterech Skoczni)

2015-12-28

     698 457   

4,90%

2,81%

Innsbruck (Turniej Czterech Skoczni)

2016-01-02

     661 794   

6,31%

3,18%

Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata w sezonie 2015/2016 zdobył Peter Prevc.

W lutym br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 12,17 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie w TVP1 straciły oglądających, w Eurosporcie zyskały. „3 mln widzów to skarb”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rumcajs
Niech TVP podziękuje swoim komentatorom.
odpowiedź
User
2016
Rumcajs ma rację. Poziom komentarza w TVP to porażka. Przez to ja oglądałem skoki w Eurosporcie. Myślę , że w TVP jest problem w tym temacie. Dla mnie najlepszym polskim komentatorem jest Tomasz Swędrowski z Polsatu. Nieżli są panowie komentujący ekstraklasę w Canal+.
odpowiedź
User
Hanka
komentatoryz są straszni, czeste bledy jezykowe, nieodmienianie nazwisk i imion, powtorzenia - ale najgorsze byly MP w Wisle. Nie notowali punktacji zawodnikow, nie mieli dostepu do wynikow i powtarzali odleglosci za spikerem - ogromny chaos :(
odpowiedź
User
Paweł
W sumie to myślałem że wraz z Pieczatowskim to na eurosporcie będzie gorzej. Widać jedynka musiała lepszy badziew odstawić. Jakoś od ponad 12 lat oglądam tylko na Eurosporcie.
odpowiedź
User
Piotr
Komentatorzy TVP chyba wszystkie konkursy komentowali ze studia w Warszawie. Niski poziom tego typu relacji obnażyły szczególnie ostatnie transmisje mistrzostw w biathlonie na Polsacie i Eurosporcie, gdzie komentatorzy mówili jak radzą sobie Polki, których realizatorzy nie pokazywali. Niestety w TVP komentator warszawski udający że jest na miejscu zawodów to chyba ostatnio standard (tak samo wyglądały również relacje z biegów narciarskich).
odpowiedź