Rusza kampania społeczna o odpowiedzialnym korzystaniu z gier wideo

Polskie Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo (SPIDOR), Europejskie Stowarzyszenie Video Games Europe (VGE) oraz wszystkie największe stowarzyszenia tego typu w Europie w grudniu rozpoczynają kampanię społeczną "Zachowaj kontrolę".

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Rusza kampania społeczna o odpowiedzialnym korzystaniu z gier wideo

Głównym celem kampanii jest pokazanie, że gry to nie tylko rozrywka, ale także rozwijanie umiejętności, radzenie sobie ze stresem i nawiązywanie nowych znajomości. Stowarzyszenia chcą również zaprezentować i spopularyzować najlepsze praktyki korzystania z gier.

Z najnowszego badania przeprowadzonego wspólnie przez PEGI i IPSOS wynika, że 79 proc. rodziców dzieci grających w gry wideo jest świadomych oznaczeń wiekowych PEGI. Jeśli chodzi o narzędzia kontroli rodzicielskiej, wśród rodziców dzieci grających w gry wideo 62 proc. twierdzi, że stosuje jedno lub więcej narzędzi do monitorowania lub ograniczania rozgrywki swojego dziecka.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć wiedzę rodziców i graczy na temat odpowiedniego korzystania z gier została właśnie uruchomiona strona internetowa – Zapytaj o gry. Strona ma być miejscem, w którym będą gromadzone najnowsze informacje, raporty i badania, pozwalające rodzicom na aktualizowanie i poszerzanie swojej wiedzy o bezpiecznym graniu. Strona jest kierowana zarówno do rodziców jak i graczy, którzy chcieliby zdobyć informacje pomocne w świadomym i odpowiedzialnym graniu w gry wideo.

Kampania oraz strona Zapytaj o gry skupiają na promowaniu zdrowego i odpowiedzialnego podejścia do grania, zarówno ze strony graczy, jak i rodziców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta